בוטוקס במצח – כל מה שאת צריכות לדעת על הטיפול

הכל אודות הזרקת בוטוקס


ראשית, נפריך טעות נפוצה- בוטוקס הפך לשם נרדף לכלל הטיפולים האסתטיים שמבוצעים באזור הפנים, אך למעשה לא כך הדבר.

בוטוקס, או בשמו המלא- בוטוליניום טוקסין- הוא רעלן המיוצר ע"י החיידק Clostridium botulinum וגורם להרפיה של שרירים. כיום קיימים מספר שמות מסחריים למוצר זה, ביניהם בוטוקס, אך גם דיספורט וקסאומין הם "בוטוקס" לכל דבר ועניין. טיפולים אחרים בפנים מבוצעים עם חומרים כדוגמת חומצה היאלורונית, ושונים באופיים ובמהותם מטיפול בבוטוקס.

היכן נהוג להזריק בוטוקוס?

נהוג להזריק בוטוקס לאזורים מסוימים בפנים- על פי רוב לשרירי המצח, בין הגבות ומסביב לעיניים. לאחר שהחומר המוזרק מתחיל לעבוד, נוצרת הרפיה של השריר המוזרק וכך נמנעת האפשרות להתכווץ ו"לקמט" את האזורים בהם פעיל, כך שמתקבל מראה חלק ואחיד יותר של העור.

למי מתאים הזרקת בוטוקוס במצח?

הזרקת בוטוקס למצח יכולה להתאים לכל מי שמעוניין במצח חלק יותר. בממוצע, הגיל בו מתחילים לבצע טיפולי בוטוקס הינו 35, אך בגילאים צעירים יותר (שנות ה-20) ניתן לבצע טיפול בוטוקס מניעתי, בהפרשי זמן גדולים יותר, שיכול לדחות את הופעת הקמטים לגיל מאוחר יותר ולתרום למראה מצח חלק יותר לאורך זמן.

כמה זמן לוקח הטיפול?

הפרוצדורה עצמה הינה מהירה וקלה ואורכת לא יותר ממספר דקות- כמובן שמבוצעת רק לאחר בדיקה ואבחון מדויק של צרכי המטופל או המטופלת. אין צורך באלחוש! ההזרקה מתבצעת ע"י מחט חדה ודקה ישירות לשריר בנקודה מסוימת והטיפול עובר בזריזות ובחוסר נוחות מינימלי.

מתי מתחילים לראות תוצאות?

לאחר ההזרקה, טיפול הבוטוקס במצח יתחיל להראות תוצאות לאחר כשבוע-10 ימים. כשבועיים לאחר ביצוע הפרוצדורה ניתן להגיע לבדיקת ביקורת על מנת לבחון את התוצאה ולקבוע האם יש צורך בחיזוק השפעת החומר- כתלות במידת פעילות השרירים שהינה אינדיבידואלית ומשתנה בין אדם לאדם.

החומר נשאר פעיל למשך כ-3 חודשים, לאחר מכן יש לבצע טיפול נוסף על מנת לשמר את התוצאה. חשוב לציין כי ככל שהטיפולים מבוצעים בצורה סדירה, כך ניתן לראות ירידה בעומק הקמטים הכללי ומשום כך יש חשיבות לתחזוקה שוטפת ולהקפדה על ביצוע הטיפול.

האם יש סיכוי לתופעות לוואי?

הזרקות בוטוקס נחשבות לטיפול בטוח לחלוטין. יחד עם זאת, קיים סיכוי נמוך מאוד לפיתוח תופעות לוואי אשר ביניהן:

  • שטפי דם
  • כאבי ראש
  • כאב קל ונפיחות סביב אזור ההזרקה
  • תסמינים דמויי שפעת או הרגשה כללית לא טובה.
  • חולשה בשרירים בקרבת מקום ההזרקה.

בכל מקרה של תופעות לוואי בלתי רצויות אחרי הטיפול יש לפנות לרופא המטפל.

כיצד יש להתנהג לאחר הטיפול?

לאחר ביצוע הטיפול ניתן לחזור לפעילות שגרתית ורגילה, אך יש להקפיד להימנע משפשוף האזור המוזרק ב-24 השעות הראשונות. מומלץ להימנע ממצב שכיבה או הורדת הראש למשך כ-4 שעות מזמן ההזרקה, ובנוסף אין לבצע פעילות גופנית ביום ההזרקה.

למי מומלץ להימנע מהטיפול?

אין להזריק בוטוקס לנשים בהריון או נשים מניקות ולאנשים הסובלים ממחלות נוירולוגיות מסוימות. כמו כן, לא מומלץ לבצע הזרקות בוטוקס למי שאלרגי לחלבון שנמצא בחלב פרה. בנוסף, הטיפול אינו מומלץ לסובלים ממחלות עור ולנוטלים באופן קבוע תרופות כמו סטרואידים. יש לשים לב כי הטיפול מבוצע ע"י מנתח פלסטי או רופא אחר המוסמך לביצוע הפרוצדורה.

נקודות חשובות

כאמור, אצל מרבית המטופלים והמטופלות יש לחזור על הפרוצדורה אחת ל3-4 חודשים. חשוב לציין כי ניתן ואף מומלץ לבצע את הפרוצדורה גם לאחר ניתוח פלסטי כדוגמת ניתוח עפעפיים, מתיחת פנים וכיוצ"ב. אזורים נוספים בהם ניתן להזריק בוטוקס כוללים בין השאר את קמטי ההבעה שבין הגבות ("הכועס") והקמטים סביב העיניים, הזרקת בוטוקס לצורך עיצוב והפחתת פעילות הסנטר, להפחתת חשיפת חניכיים מוגברת בחיוך ("גאמי סמייל"), לצמצום פעילות שריר הלעיסה במקרים של חריקת שיניים והידוק לסתות ועוד. כמובן שיש לבצע אבחון מסודר ולקבל יעוץ מקצועי טרם ביצוע כל פרוצדורה.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים