חומצה היאלורונית מתחת לעיניים – כל מה שאתם צריכים לדעת

הזרקת חומצה היאלורונית


מטופלים ומטופלות רבים מתלוננים על מראה "עייף" הנובע ממה שנהוג לכנות "שקיות מתחת לעיניים". מראה זה נובע פעמים רבות משקעים עמוקים מתחת לעיניים, לעיתים גם בצבע כהה יותר, אשר מביאים למראה לא אחיד של אזור זה ואכן גורמים למראה עייף יותר ופחות רענן. קיימים מספר פתרונות אפשריים לבעיה זו, ביניהם הזרקה של חומצה היאלורונית לשקעי העיניים.

ראשית- מהי בכלל חומצה היאלורונית?

מדובר בחומר הנמצא באופן טבעי בגופינו, אשר יוצר סיבי אלסטין וקולגן ומביא ליצירת נפח. הזרקה של חומצה היאלורונית מביאה למילוי ישיר ומיידי של קמטים ושל אזורים שקועים, ומשמשת להוספת נפח לאזורים שונים בפנים אותם אנו רוצים למלא.

חומצה היאלורונית מגיעה בסמיכויות שונות, כאשר כל דרגת סמיכות מתאימה לאזור אחר בפנים- לפי התוצאה שאנו מעוניינים לקבל. במרבית המקרים הזרקה של חומצה היאלורונית יכולה להחזיק למשך כ-10 חודשים ואפילו עד שנתיים.

את התוצאה ניתן לראות באופן מידי, אך ניתן אף לצפות לשיפור בתוצאה לאורך השבועיים הראשונים. הטיפול הינו קצר ולא כואב, וזמן ההחלמה הוא קצר. יתרון נוסף של חומצה היאלורונית בניגוד לחומרים אחרים הוא שניתן להמיס את החומר בעזרת חומר מיוחד ובכך למעשה לבטל את הפרוצדורה.

שנית- מהם אותם שקעים מתחת לעיניים ואיך הם נוצרים?

במקרים מסוימים מדובר במבנה אנטומי שבו עצמות הפנים והרקמה אכן בנויים בצורה שקועה יותר מתח לעיניים. מעבר לכך, באופן טבעי כחלק מתהליך ההזדקנות, נוצר אובדן של רקמות שומן בפנים והעור הופך מקומט או רפוי. אזור שקעי העיניים הוא אזור עשיר בכלי דם ולכן לעיתים נוצרות גם כהויות בולטות עקב השתקפות כלי הדם דרך העור הדק.

למי מתאים טיפול בחומצה היאלורונית מתחת לעיניים?

טיפול בחומצה היאלורונית מתחת לעיניים יכול להתאים למטופלים ומטופלות אשר סובלים משקעי עיניים עמוקים ומעוניינים במילוי שלהם ליצירת מראה אחיד יותר, רענן יותר ופחות עייף. במקרים מסוימים יש לשקול ניתוח עפעפיים– פתרון אפשרי נוסף לבעיית שקעי העיניים- אך יש לקבל את ההחלטה כמובן ביעוץ עם מנתח פלסטי.

מטופלים ומטופלות רבים מעדיפים להימנע מביצוע ניתוח פלסטי מסיבות שונות ולכן טיפול בהזרקת חומצה היאלורונית מהווה פתרון יעיל. יש לציין כי במרבית המקרים טיפול זה אינו עוזר לצבע הכהה מתחת לעיניים, אלא רק מטשטש את עומק השקעים למראה אחיד והומוגני.

מהן יתרונות הטיפול?

להזרקת חומצה היאלורונית מתחת לעיניים יתרונות רבים-

  • מדובר בהליך קצר ופשוט, שאינו כואב ואינו פולשני
  • מתקבלת תוצאה מיידית ללא צורך בזמן החלמה,
  • התוצאה המתקבלת יכולה להחזיק מעמד זמן רב- כאמור עד כשנתיים
  • יתרון נוסף הוא שהתהליך הפיך וניתן להמיס את החומצה ההיאלורונית בעזרת חומר מיוחד.

הזרקה במקרה זה מתבצעת בעזרת קנולה (צינורית מתכת קטנה)- מתבצע חור כניסה קטן בלחי ולאחר מכן הזרקת החומר לשקעי העיניים עם שימוש בצינורית קטנה המונעת את הצורך בדקירות מרובות ע"י מחט ובכך מפחיתה את הסיכון לשטפי דם ואת חששות המטופל/ת מדקירות מחט.

בסיום התהליך- שאורך מספר דקות- מתקבלת תוצאה יפה ואחידה, אשר בתוך מספר ימים אף משתפרת, לאחר ירידה בבצקת ו"התיישבות" מוצלחת של החומר במקומו.

האם יש סיכוי לתופעות לוואי?

לטיפול זה יכולות להיות מספר תופעות לוואי, ביניהן שטפי דם, בצקת מקומית ויצירת "גושים" של החומר. בכל מקרה של תופעות לוואי בלתי רצויות אחרי הטיפול יש לפנות לרופא המטפל.

כאמור, טיפול זה יכול להחזיק מעמד זמן רב ולכן טיפולי תחזוקה מבוצעים בהפרשי זמן גדולים. כאשר מורגשת ירידה והעמקה של השקעים, ניתן לחזור לרופא המטפל ולבחון צורך בהזרקה נוספת לאזור. במקרים מתאימים ניתן לשלב טיפול זה עם בוטוקס בצידי העיניים אשר יכול להביא למראה צעיר ורענן אף יותר.      יש לבצע אבחון מסודר ולקבל יעוץ מקצועי טרם ביצוע כל פרוצדורה.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים