הזרקות לפנים: כל השיטות וחומרי המילוי

הזרקות לפנים: כל השיטות וחומרי המילוי לפנים

ככל שאנחנו מתבגרים, גם העור שלנו הופך יותר עדין ופחות חיוני. גורמים סביבתיים כמו חשיפה לשמש, מזג אוויר, כח הכבידה של כדור הארץ, תזונה ואורח חיים, לחץ ורדיקלים חופשיים, בשילוב גורמים כמו תנועת שרירי הפנים הטבעית והגנטיקה שקיבלנו מהורינו, משפיעים על רקמות העור וגורמים להיווצרותם של קמטים, שקעים, קפלים ונפילה טבעית של הפנים. ההתקדמות הטכנולוגית מאפשרת לקבל מראה פנים צעיר ומתוח ללא התערבות כירורגית באמצעות הזרקות לפנים. אך לא כל שיטה מתאימה לכל אחד. אנחנו כאן כדי לעשות סדר.

הזרקות לפנים וחומרי מילוי

חומרי מילוי מוזרקים לפנים על מנת לקבל מראה חלק ורענן, ללא הסיכון, הכאבים או זמן ההחלמה הכרוכים בניתוח כירורגי. הליך הזרקות לפנים מתבצע על ידי רופא מומחה, בסביבה רפואית נקייה וסטרילית, וכל טיפול מותאם באופן אישי למצב המטופל וצרכיו האסתטיים.

מהם חומרי המילוי המומלצים ביותר?

1. חומצה היאלרונית

חומר הנמצא באופן טבעי ברקמות גופינו, יוצר סיבי קולגן ואלסטין היוצרים נפח, לחות ואלסטיות טבעיים של העור. בעת הזרקות לפנים של חומצה היאלורונית ניתן למלא קמטים באופן ישיר, או למלא אזורים חסרי נפח כמו לחי צידית או שפתיים. התצאות ניראות באופן מיידי, ועם הזמן הנפיחות של ההזרקה חולפת והניראות האסתטית משתפרת מיום ליום. תוצאות הטיפול נשמרות בטווח של 10 חודשים עד שנתיים. תהליך ההזרקה הינו פשוט ואינו מלווה בכאב רב. זמן ההזרקה וההחלמה הינם קצרים. אך היתרון העיקרי – התוצאה הפיכה ובמידה ולא מרוצים מהמראה החדש ניתן להמיס את החומצה היאלורונית בעזרת חומר מיוחד.

2. חומרי מילוי על בסיס סידן

חומר מילוי מבוסס סידן (או בכינויו המסחרי – ״רדיאס״), הינו חומר המשמש בבנייה של עצם בדרך כלל בעולמות האורטופדיה ורפואת השיניים. החומר נשאר זמן רב יותר מחומצה היאלורונית, ופועל ליצירה של סיבי אלסטין וקולגן ברקמות העור, היוצרים נפח ואלסטיות תקינים. חומרים אלו מתאימים למילוי קמטים באופן ישיר או למילוי אזורים חסרי נפח כמו לחי צידית, קו לסת וסנטר. התוצאות נשמרות לטווח של שנה וחצי עד 3 שנים, ולאחר מכן החומר מתכלה.

3. בוטוקס

בוטולינום טוקסין הפך בשנים האחרונות לשם האמצעי של עולם טיפולי האנטי אייג׳ינג. הטיפול משמש לשימור המראה הרענן של הפנים והחלקת קמטים אצל נשים וגברים כאחד. על אף ההגדרה המרתיעה כ״רעלן״, השימוש בבוטוקס הוא בטוח ויעיל מאוד כאשר הוא מתבצע בידיים של רופא מיומן ומנוסה, ואף יש לו גם שימושים רפואיים נוספים מגוונים כגון טיפול בפיסורה, מיגרנות, פזילה ועוד. הזרקות לפנים של בוטוקס נועדו לטשטש קמטי הבעה הקשורים בפעילות שריר – בעיקר בשליש העליון של הפנים (מצח, בין הגבות וצדי העיניים). הטיפול מחזיק לתקופה של כ-3 חודשים ולאחר מכן יש צורך לחדש את ההזרקה על מנת לשמר ולשפר את תוצאות הטיפול.

נושאים

אולי יעניין אותך גם