ההבדלים בין הזרקת בוטוקס להזרקת חומצה היאלורונית

ההבדלים בין הזרקת בוטוקס להזרקת חומצה היאלורונית

עולם הרפואה האסתטית רתם לשורותיו אינספור חומרים שונים, חלקם טובים ויעילים יותר, חלקים פחות. אך לא ניתן להתעלם מנוכחותם המהדהדת ויוצאת הדופן של שני חומרים עיקריים – טיפול בוטוקס וחומצה היאלורונית. טיפול בוטוקס וטיפול חומצה היאלורונית, הם טיפולי האנטי אייג׳ינג הלא פולשניים הפופולריים ביותר בעולם עם מיליוני מטופלים מרוצים ברחבי העולם מדי שנה. אז מה הם עושים? מה ההבדל ביניהם? ומאיפה מתחילים?

חומצה היאלורונית vs בוטוקס

נתחיל מהסוף: גם חומצה היאלורונית וגם טיפול בוטוקס הינם טיפולים יעילים, בטיחותיים ובעלי תוצאות נפלאות – כל עוד הם מבוצעים במסגרת מורשית, תחת ידיו של מומחה מיומן.

בוטוקס

בוטוקס הוא רעלן, כלומר חלבון המיוצר על ידי חיידק, אשר פעולתו חוסמת גירוי עצמו באזור מסוים אשר קוטרו אינו עולה על 2 ס״מ מאזור ההזרקה. כלומר השריר אינו מקבל גירוי עצבי, ולכן מפסיק לזוז ולהתכווץ. לאחר תקופה של עד חצי שנה מתפוגגת השפעת טיפול הבוטוקס והשריר חוזר לעבוד כפי שעבד לפני הטיפול. בוטוקס מיועד לקמטים פעילים, כלומר כאלו שנוצרים כתוצאה מהתכווצות שרירים באזור שבין הגבות, המצח וצדי העיניים.

לבוטוקס בעבר היה מוניטין שלילי, בעיקר בשל תפוצה רחבה של טיפול בוטוקס ממקורות מפוקפקים. אולם, הניסיון ומליוני המטופלים שעברו טיפול בוטוקס מוכיחים שוב ושוב כי הטיפול אינו כרוך בתופעות לוואי קשות. אדרבא, מחקרים שנערכו על מספר רב של מטופלים הראו כי תופעות הלוואי הנפוצות הן כאב קל ואדמומיות. תופעות לוואי אחרות נמצאו קשורות לטיפול לא מקצועי בבוטוקס. מכאן עולה חשיבות מירבית לבחירת רופא מטפל מומחה, מקצועי ובעל ניסיון.

חומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית היא חומר טבעי המצוי בשכבה החיצונית של העור, במפרקים ובאזור העיניים. עם השנים, פוחתת יכולתו של הגוף לייצר חומצה היאלורונית (בין היתר בשל חשיפה לשמש, עישון, תזונה, מתח נפשי וגורמים תורשתיים), ולצד איבוד סיבי קולגן ואלסטין, ככל שהזמן עובר העור מקבל מראה מבוגר יותר. הזרקת חומצה היאלורונית לעור הפנים נועדה למלא משקעים, קמטים וקמטוטים שנוצרו בפנים בעקבות דלדול רקמת העור ואיבוד נפח. חומצה היאלורונית מיועד לטיפול בקמטים ואיבוד נפח בחלק התחתון של הפנים (שם כמות הקמטים הפעילים קטנה). היא מחזירה את המילוי ומדגישה את קווי המתאר, אך אינה גורמת להחלשה ולשיתוק של פעולת השרירים. ניתן להזריק אותה גם סביב השפה, לעיצוב ונפח השפתיים, לתיקון קו המתאר של גשר האף, טשטוש שקעים מתחת לעיניים, הענקת נפח, החלקת קמטים, הדגשת הסנטר והלסת ועוד. היתרון המרכזי הוא שהמראה המתקבל הוא מאוד טבעי, ובמקרה הצורך – ניתן לפרק את החומצה ההיאלורונית בקלות.

למי זה מתאים?

לרב, ממוצע התחלת הטיפול בבוטוקס וחומרי מילוי הוא סביב גיל 35. נשמע לכם צעיר? ובכן, זה המקום לציין כי העור בגיל מבוגר יותר, במיוחד כזה שלא עבר טיפול בוטוקס או חומרי מילוי, הופך דק ושקוף יותר עם השנים, לצד צניחה של העור והתרופפות מראה הפנים. כשמגיעים למקרה כזה – האופציה היחידה היא ניתוח מתיחת פנים. לפיכך, אין צורך לחכות לקמטים, אלא פשוט לבחור את הרופא הנכון. אנטי אייג׳ינג הוא לא מילה גסה.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים