מה צריך לדעת לפני טיפול בוטוקס

מה צריך לדעת לפני טיפול בוטוקס?

השכיחות הגבוהה של טיפול בוטוליניום טוקסין אולי מציגה אותו כפשוט וטריוויאלי, אבל למעשה הדבר דורש מיומנות, זהירות והתאמת הטיפול באופן אישי למטופל/ת. אם גם אתם מעוניינים להחזיר את המראה הרענן והחיוני לעור הפנים – אלו הדברים שחשוב לדעת כדי להבטיח תוצאות מיטביות.

קודם כל – מהו בוטוקס ואיך הוא עובד?

בוטוקס הוא הכינוי שניתן לרעלם בשם בוטוליניום טוקסין A, אשר נתגלה כי שימוש בכמויות קטנות יכול להיות לעזר בעולם הרפואה האסתטית. עוד לפני שהוחלט להשתמש בטיפול בוטוקס להעלמת קמטים, השתמשו בו לתיקון של פזילות ועין עצלה. לאחר מכן גילו שאם מזריקים את הבוטוקס לאזורים של שרירי הבעה, הרעלן חוסם את הגירוי העצבי אשר מכווץ את השריר, בכך הוא משתק את השריר ומפחית את קמטי ההבעה הנוצרים בעור. הגילוי הזה הוביל למהפכה בעולם האסתטיקה בעיקר משום שתוצאות הטיפול לרב מאוד טובות, תופעות הלוואי זניחות לחלוטין וכמובן מדובר בטיפול לא כירורגי אשר תוצאותיו אינן נצחיות.

למי זה מתאים?

טיפול בוטוקס מתאים לכל מי שרוצה לטפל בבעיות אסתטיות הקשורות לקמטים וקמטוטים באזורים שונים בפנים, לרבות המצח, האזור מסביב לעיניים, הצוואר ועוד, וכן לחוסר סימטריה בגבות או בפנים אשר יכול להיפתר על ידי הרפיה של שריר. חשוב לדעת כי לבוטוקס יש אפקט מניעתי משום שהוא אינו מטפל ישירות בקמט, אלא בגורם להופעתו (תנועת השריר). לכן מומלץ להתחיל בטיפול קבוע כבר בגילאים צעירים יחסית (30-40), לפני שהקמטים מעמיקים. הניסיון המצטבר בטיפולי בוטוקס ברחבי העולם מעיד כי ניתן לצמצם משמעותית את הופעת הקמטים ואת היקפם אם מקפידים על טיפול מונע.

מתי רואים תוצאות וכמה זמן הן מחזיקות מעמד?

ברב המקרים ניתן לראות את השפעת הבוטוקס כבר כשבוע לאחר הטיפול. יש להבין כי קמטים עמוקים יותר לא יעלמו כליל בטיפול הראשון. אך כיוון והעור במנוחה – הוא יבנה את עצמו מחדש והתוצאה תשתפר מהזרקה להזרקה. ההשפעה מחזיקה מעמד לפרק זמן של כשלושה חודשים. לאחר מכן ההשפעה נחלשת ויש צורך לבצע הזרקות נוספות לשימור התוצאות.

חשוב לציין כי כיוון ומדובר בחלבון זר לגוף, ישנם אחוזים בודדים מהאוכלוסייה אשר יפתחו נוגדנים לבוטולינום טוקסין והטיפול לא ישפיע עליהם. דבר זה עשוי לקרות בעיקר כאשר מתבצעות הזרקות חוזרות במרווחים קצרים של כמה שבועות. במקרה שמטופלים נחשפים ליותר מדי חלבון, גופם עלול לייצר נוגדנים. לכן – יש להקפיד להזריק את הכמות הנכונה אצל רופא מומחה ומיומן.

כיצד מתבצע הטיפול?

הזרקות בוטוקס מתבצעות באופן פשוט ונוח, ללא כל הרדמה, כאשר המטופל/ת יושב/ת על כורסה נוחה, בעוד הרופא מחטא את העור ומזריק את הבוטוקס אל השריר באמצעות מחט דקה. חשוב לציין כי מדובר בדקירות מאוד קטנות ולא כואבות, אך למען הסר ספק הרופא מורח משחה מאלחשת באזור המטופל. מספר ההזרקות שיבצע הרופא תלוי בגודל השריר.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים