מילוי קמטים ומדיה חברתית – ד״ר רווה

מילוי קמטים ומדיה חברתית - ד״ר רווה

תמונות האינסטגרם של סלבריטאים מכל העולם הולידו אט אט (אבל בטוח) נורמה אסתטית חדשה. הכירו את הטיפול שהוא כבר מזמן לא טאבו – החלקה ומילוי קמטים.

עד לפני כמה שנים, טיפולי הזרקה אסתטיים היו משהו שנתפס כשנוי במחלוקת. יש שטענו כי טבעי זה הכי יפה, יש כאלו שפחדו ממראה מגוחך של עבודה לא מקצועית ויש כאלו שפשוט לא רואים את הצורך במילוי קמטים. אבל עם השנים עלתה השכיחות בטיפולי מילוי נפחים והחלקת קמטים, עד שבימים אלו זה משהו שאף אחד לא מניד עפעף בגללו. להפך – המדיה החברתית ועלייתו של ה-selfie הובילו לתור הזהב של מילוי נפחים והחלקת קמטים לא רק אצל נשים מבוגרות, אלא אצל צעירות בשנות ה-30 המוקדמות המבקשות להאט ולטשטש את התופעה מוקדם ככל האפשר.

זו כבר מזמן לא ״רק״ תמונה

אין זה סוד כי המדיה החברתית משמשת ככלי שיווקי אדיר. בעידן האינסטגרם, "תמונה" היא בעלת המון משמעות לאנשים רבים, ובמיוחד צעירים. כאשר אנשים צעירים חולקים את חייהם באופן מקוון, מחפשים במודע או שלא במודע אישור ותוקף ב״לייקים״, נולד עם כך רצון לשלמות תמונה בכל רגע ורגע. יחד עם עליית המדיה החברתית ושכיחות ההליכים הקוסמטיים ברשת, ראינו עלייה משמעותית באנשים המחפשים טיפולי החלקת קמטים כגון בוטוקס, חומצה היאלורונית וחומרי מילוי נוספים. ולמה לא, בעצם? אם הליך פשוט ושכיח כל כך יכול לגרום לאנשים להרגיש טוב יותר עם עצמם – מי אנחנו שנשפוט.

בואו ניקח לדוגמא חומצה היאלורונית

הזרקת חומצה היאלורונית היא אחד מההליכים הקוסמטיים הנפוצים ביותר למילוי קמטים, שכולל הזרקת חומר (שקיים באופן טבעי אצלנו בגוף) אל רקמות שונות לצורך הענקת לחות לעור. חומצה היאלורונית משמשת גם כבסיס לחלבונים חשובים לעור דוגמת קולגן ואלסטין, המספקים נפח, חוזק וגמישות. חומצה היאלורונית נמצאת בשימוש רפואי מאז שנות ה-70 של המאה הקודמת, בין היתר בעולם האורטופדיה, ניתוחי עיניים, כמאיץ ריפוי לאחר ניתוח ועוד. לעולם הרפואה האסתטית נכנסה החומצה ההיאלורונית בתחילת שנות ה-2000, ואושרה לשימוש בתהליכים קוסמטיים על ידי ה-FDA כבר ב-2003. מאז ועד היום, היא משמשת כחומר למילוי קמטים ומילוי נפח אשר כיום נחשב פופולארי במיוחד בעיקר בזכות פרופיל בטיחותי גבוה. אדרבא, כאשר מילוי קמטים נעשה בידי רופא מומחה עם יד מיומנת וניסיון, מדובר בהליך בטוח ויעיל מאוד שהמטופלים מגיבים אליו היטב.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים