האם ניתוח הרמת עפעפיים מתאים לי?

האם ניתוח הרמת עפעפיים מתאים לי?

עם השנים העפעפיים צונחים, העיניים שלנו נראות כבדות ועייפות יותר והעור סביב העיניים מאבד חיוניות ונראה מקומט. לרב הדבר יוצר ״בעיה״ אסתטית, ואף במקרים חמורים יותר הדבר מצמצם את טווח שדה הראייה. כך או כך, ניתוח הרמת עפעפיים הוא פיתרון יעיל ופופולארי במיוחד. האם זה מתאים גם לך? התשובות בהמשך.

למי מתאים ניתוח עפעפיים?

הרמת עפעפיים נועדה לטפל בעפעפיים עליונים שצנחו, או במקרים של נפיחות בעפעפיים התחתונים (המראה המוכר של ״שקיות״ כבדות מתחת לעיניים), כמו גם למי שסובל מקמטים ומעודפי עור מסביב לעיניים ומחשיבם כבעיה אסתטית. לרב, ניתן לעבור את הניתוח מגיל 30 ומעלה, אך במקרים מיוחדים או בשל בעיה רפואית – ניתן לבצעו בגיל צעיר יותר.

זה המקום לציין כי יש מי שהרמת עפעפיים אינה מתאימה עבורו – כמו למשל אנשים הסובלים ממחלות עיניים מסוימות (גלאוקומה או מחלות המשפיעות על העין והעפעפיים), הפרעות בבלוטת התריס ועוד. לשם כך יש להיוועץ עם רופא מומחה בכירורגיה פלסטית אשר ביצע ניתוחי עפעפיים בעבר וניסיונו מאפשר לו לקבוע האם ניתן לבצע את הניתוח במטופל.

העיניים הן המראה לנפש

לצד השיקולים הרפואיים ישנו כמובן הגורם האסתטי – שהוא השיקול השכיח ביותר בקרב האוכלוסייה המיועדת להרמת עפעפיים. העיניים הן המראה לנפש, כך אומרת האמרה המפורסמת, וניכר כי חשיבות מראה העיניים בחברתינו היא רבה כיוון והיא משפיעה על מראה הפנים הכללי. ככל שהאדם מתבגר, הוא נעשה מודע יותר ויותר לבעיית העפעפיים הנפולים והדבר לעתים מהווה מטרד עבורו כיוון שגורם למראה עייף ומבוגר יותר. הרמת עפעפיים עליונים ו/או תחתונים מאפשרת להצעיר ולרענן את מראה הפנים בקרב נשים וגברים כאחד.

למה אפשר לצפות מהניתוח?

הרמת עפעפיים מטפלת בעודפי העור ושקיות השומן בעפעפיים העליונים והתחתונים. הקמטים בצדי העיניים לרב אינם מושפעים מהניתוח, אלא אם מתבצע בנוסף ניתוח להרמת גבות או הזרקת בוטוקס. הטיפול בשקיות השומן גורם לעיגולים השחורים מתחת לעיניים לבלוט הרבה פחות.

הרמת עפעפיים אינה נחשבת לניתוח מסובך, ואלפי אנשים עוברים ניתוח זה מדי שנה. עם זאת, לפני הניתוח חובה להתייעץ עם הכירורג הפלסטי בכדי לדעת למה לצפות לאחר הניתוח, להבין את מהלך הניתוח, אילו בעיות נפתרות ואילו בעיות דורשות התייחסות מיוחדת או ניתוח מסוג אחר.

הניתוח עצמו אורך כשעה. ההחלמה לאחר הרמת עפעפיים לוקחת כשבוע או שבועיים, במהלכה צפויה נפיחות באזור העיניים וכאבים קלים. כדי להקל על תהליך ההחלמה יש להתכונן אליו מראש, להצטייד במשככי כאבים ולפנות את הלו״ז לשבוע החלמה ומנוחה.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים