מתי מומלץ לבצע החלפת שתלים

מתי מומלץ לבצע החלפת שתלים

רב הנשים אשר עברו הגדלת חזה מודעות לצורך בהחלפת שתלים רק בהקשרים מסוימים כגון קרע בשתל או החלפת גודל השתלים. עם זאת, ישנם מקרים בהם נדרשת התערבות גם בהקשרים אחרים.

למי מתאים ניתוח החלפת שתלים?

מי שעברה בעבר ניתוח הגדלת חזה, ככל הנראה תצטרך מתישהו במהלך חייה להחליף את השתלים שלה מסיבה כלשהי. באופן כללי, חברות השתלים ממליצים על ביצוע החלפת שתלים כ-12-15 שנים לאחר הניתוח. נשים בגיל 45 ומעלה נדרשות לעבור בדיקה כוללת של השד אחת לשנה או שנתיים, אשר בכל אופן תזהה פגיעה בשתל במידה וקיימת. ההמלצות להחלפת שתלים משתנות מעת לעת, בהתאם לתוצאות המחקרים הנערכים על השתלים המתקדמים של ימינו.

מקרים בהם מומלץ לבצע החלפת שתלים

קרע בשתל

בעבר היה נפוץ יותר, אך כיום הופך נדיר יותר ויותר בשל איכותם ההולכת ועולה של השתלים. במידה ונוצר קרע בשתל חשוב מאוד לבצע החלפת שתלים – הן בשל פגיעה אסתטית בתוצאות הניתוח, והן בשל החשש לנדידת הסיליקון לאזורים אחרים כמו בלוטות הלימפה, מה שעשוי להיות מלווה בכאב.

צניחת שד

מצב אשר עלול להתרחש מספר שנים לאחר ניתוח להגדלת חזה.. אם מדובר בצניחה קלה, ניתן לבצע החלפת שתלים לשתל גדול יותר אשר ידחוף את אזור הפטמה למעלה ויעניק לשד מראה מלא ותפוחי יותר. אך לעתים, החלפת שתלים אינה מספיקה כדי לטפל בצניחה. אם מדובר בצניחה משמעותית יש לעצב מחדש את השד באמצעות ניתוח הרמת חזה בנוסף להחלפת שתלים.

שינוי בגודל השתל

מדובר במקרה של החלפת שתלים בהתאם לרצון המטופלת, המעוניינת להקטין או להגדיל את השתלים הקיימים. כך או כך, אם חלפו למעלה מ-5-6 שנים מהניתוח, ניתן להחליף לשתלים בטכנולוגיה מתקדמת יותר.

היווצרות קופסית

כאשר מתהווה מסביב לשתל (באופן טבעי) רקמה קשה. הקופסית לרב אינה מפריעה אך לעתים כאשר היא מתכווצת, עבה או קשה מדי היא עלולה לפגום במרקם הרך של השד ולעתים אף לגרום לכאב.

מורכבות הניתוח

מורכבותו של ניתוח החלפת שתלים תלויה במצבה של המטופלת והסיבה להחלפה. כאשר מדובר בצניחת שד, נשים עם עור דק או התקשות קופסית חמורה (דרגה 3-4) – הניתוח עשוי להיות מורכב יותר מהניתוח הראשוני של הגדלת החזה. התאמה מדויקת של הניתוח למטופלת תיעשה בפגישת ייעוץ ובהמלצותיו של הרופא המומחה, תוך בחירה נכונה ומיטבית של השתלים החדשים אשר יביאו לתוצאות מוצלחות ולפתרון הבעיה.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים