בלוג

כשבוטוקס פוגש בריאות: הרבה מעבר לקמטים

הרבה מעבר לקמטים: כשבוטוקס פוגש בריאות כשאנשים שומעים את המילה בוטוקס, רובנו מיד קושרים אותו לטיפול בקמטים אולם השימושים של החומר הזה רחבים הרבה מעבר לאותו סדק במצח ובצידי העיניים הקסם האמיתי שטמון בבוטוקס מיועד לא פעם לטיפול בבעיות רפואיות שונות: מטיפול במיגרנות ועד הקלה על סימפטומים של מצבים רפואים מורכבים מעטים באמת מודעים ליכולת המדהימה שלו לטפל בכל אלו הנה שלושה מצבים שייתכן שאתם מתמודדים איתם ולא ידעתם שביקור קצר בקליניקה, של 5... להמשך קריאה ❯❯

הרבה מעבר לקמטים: כשבוטוקס פוגש בריאות

כשאנשים שומעים את המילה בוטוקס, רובנו מיד קושרים אותו לטיפול בקמטים. אולם השימושים של החומר הזה רחבים הרבה מעבר לאותו סדק במצח ובצידי העיניים. הקסם האמיתי שטמון בבוטוקס מיועד לא פעם לטיפול בבעיות רפואיות שונות: מטיפול במיגרנות ועד הקלה על סימפטומים של מצבים רפואים מורכבים. מעטים באמת מודעים ליכולת המדהימה שלו לטפל בכל אלו. הנה שלושה מצבים שייתכן שאתם מתמודדים איתם ולא ידעתם שביקור קצר בקליניקה, של 5 דקות, יכול להקל עליכם משמעותית.

גאמי סמייל
מה זה גאמי סמייל?

גאמי סמייל הוא מצב בו חיוך חושף יותר מהחניכיים מאשר הרצוי, ולעתים נתפס כלא אסתטי. הסיבה לחשיפת חניכיים יכולה להיות בשל גורמים שונים כמו אורך השפה העליונה, פעילות יתר של שרירי הפנים, או מבנה הפנים והחניכיים.

איך בוטוקס עוזר?
בוטוקס, שהוא חלבון טבעי המוזרק בכמויות קטנות, יכול לשמש כטיפול יעיל לגאמי סמייל. בוטוקס פועל על ידי הרפיית השרירים שמעלים את השפה העליונה, ובכך מפחית את החשיפה של החניכיים בעת חיוך. הטיפול דורש מינון נמוך ומתבצע באופן מדויק ובטוח, עם תופעות לוואי זניחות.

מה התהליך?
הטיפול בבוטוקס לגאמי סמייל הוא מהיר וכמעט חסר כאב. מתבצע במרפאה ולוקח כמה דקות בלבד. את התוצאות ניתן לראות תוך כמה ימים בודדות והן נשמרות למשך חודשים אחדים, לאחר מכן ניתן לחדש את הטיפול.

רוצים לשמוע עוד על הטיפול? יש לכם שאלות? אנחנו זמינים בנייד שמספרו 054-4844833
או שתשאירו פרטים ונחזור אליכם: להשארת פרטים

למי הטיפול מתאים?
הטיפול מתאים לאנשים המעוניינים לשפר את מראה החיוך שלהם ולהפחית את החשיפה של החניכיים בחיוך. חשוב לקיים ייעוץ עם מומחה לפני הטיפול כדי לוודא שהוא הפתרון הנכון עבורכם.


נעילת לסתות – מהי נעילת לסתות?

נעילת לסתות היא מצב שבו אדם חווה קושי לפתוח או לסגור את הפה באופן נורמלי, לעתים קרובות כתוצאה מתפקוד יתר של שרירי הלעיסה. הסיבות לכך שונות ומכוונות – זה יכול להיגרם כתוצאה מהרגל נרכש, הפרעת תנועה, מתח ולחץ ואף נטייה גנטית של טונוס מוגבר בשרירי הלעיסה. בשורה התחתונה, זה יכול להוביל לכאב, דיכאון ואף קושי בלעיסה ובדיבור.

איך בוטוקס עוזר?
בוטוקס ידוע כחומר שמשמש להרפיית שרירים. כאשר מוזרק לשרירי הלעיסה (בדרך כלל לשריר המסטר), הוא יכול להפחית את הלחץ והכוח שהם מפעילים על הלסתות והשיניים. זה מסייע למנוע נעילת לסתות, חריקת שיניים, וכאבים קשורים.

מה התהליך?
הזרקת בוטוקס לשריר המסטר היא תהליך מהיר ויחסית חסר כאב שמתבצע במרפאה. ההזרקות מבוצעות על ידי רופא מומחה, והתוצאות ניתן לראות תוך כמה ימים. ההקלה בתסמינים יכולה להימשך מספר חודשים, לאחר מכן ניתן לחדש את הטיפול.

למי הטיפול מתאים?
הטיפול בבוטוקס מתאים לאנשים הסובלים מנעילת לסתות, חריקת שיניים, או כאבי לסת ומפרק הלסת כתוצאה מתפקוד יתר של שרירי הלעיסה. חשוב לקיים ייעוץ עם רופא מומחה לפני הטיפול כדי לוודא שהוא מתאים לצרכים ולמצב הרפואי שלכם.

חריקת שיניים
מהי חריקת שיניים?

חריקת שיניים, או ברוקסיזם, היא תופעה שבה אנשים לוחצים את שיניהם באופן לא מודע, בעיקר בזמן שינה בשעות הלילה. לא ברור לחלוטין מדוע זה קורה, אך מאמינים שזו דרך התמודדות עם מתח ומעמסה נפשית יש הטוענים שמדובר במבנה הלסת. הדבר עלול לגרום לכאבי ראש, כאבי לסת ואף לשחיקת השיניים לאורך זמן.

איך בוטוקס עוזר?
בוטוקס יכול להוות פתרון יעיל למי שסובלים מחריקת שיניים. הזרקות בוטוקס לשריר המסטר (שריר המסייע בלעיסה) יכולות להרפות את השרירים ולהפחית את הלחץ והכוח שהם מפעילים על השיניים והלסת. זה מסייע למנוע את השחיקה והנזק לשיניים ומקל על תסמינים כמו כאבי ראש ולסת. אגב, יש גם כאלו שמבקשים את הטיפול על מנת לחטב את קו הלסת מכיוון שהזרקת בוטוקס לאיזור הזה בפנים גם יוצר מראה של קו לסת צר ומחודד יותר.

התהליך
הזרקת בוטוקס היא תהליך מהיר ויחסית חסר כאב שנעשה במרפאה. ההזרקות מבוצעות על ידי רופא מומחה, והתוצאות ניתן לראות תוך כמה ימים. ההקלה בתסמינים יכולה להימשך מספר חודשים, לאחר מכן ניתן לחדש את הטיפול.

למי הטיפול מתאים?
הטיפול בבוטוקס מתאים לאנשים הסובלים מחריקת שיניים חמורה, שגורמת להם לכאבים או לנזק לשיניים. חשוב לקיים ייעוץ עם רופא מומחה לפני הטיפול כדי לוודא שהוא מתאים לצרכים ולמצב הרפואי שלכם.

רוצים לשמוע עוד על הטיפול? יש לכם שאלות? אנחנו זמינים בנייד שמספרו 054-4844833
או שתשאירו פרטים ונחזור אליכם: להשארת פרטים

טיפול PRP: טיפול אפקטיבי למניעת נשירת שיער וצמיחה מחודשת של השיער

בחן את עצמך: האם הטיפול הזה נחוץ לך האם אתם סובלים מדלילות שיער האם יש לכם קמטים, צלקות או פצעים שאתם רוצים לטפל בהם האם אתם חשים שהעור שלכם זקוק לחידוש ולהזנה האם אתם מרגישים שאתם נראים תמיד עייפים וחסרי חיוניות גם אם ישנתם שנת לילה טובה רוצים לשמוע עוד על הטיפול יש לכם שאלות אנחנו זמינים בנייד שמספרו 054-4844833 או שתשאירו פרטים ונחזור אליכם: להשארת פרטים 2 מה זה prp PRP הם ראשי התיבות של Platlet Rich Pla ma ולמעשה מדובר בטיפול המבוסס על הפקת נוזל... להמשך קריאה ❯❯

בחן את עצמך: האם הטיפול הזה נחוץ לך?
האם אתם סובלים מדלילות שיער?
האם יש לכם קמטים, צלקות או פצעים שאתם רוצים לטפל בהם?
האם אתם חשים שהעור שלכם זקוק לחידוש ולהזנה?
האם אתם מרגישים שאתם נראים תמיד עייפים וחסרי חיוניות גם אם ישנתם שנת לילה טובה?

רוצים לשמוע עוד על הטיפול? יש לכם שאלות? אנחנו זמינים בנייד שמספרו 054-4844833
או שתשאירו פרטים ונחזור אליכם: להשארת פרטים

2. מה זה prp?
PRP הם ראשי התיבות של Platlet Rich Plasma ולמעשה מדובר בטיפול המבוסס על הפקת נוזל פלזמה מדם המטופל. הפלזמה עשירה בחומרי גדילה וטסיות, תאים מיוחדים הנמצאים בדם של כל אחד מאיתנו וביכולתם לטשטש קמטים, צלקות ופצעים, לרענן את מרקם העור, להקנות לו מראה קורן ובריא ולהגביר את היכולת שלו להתחדש. בנוסף, והוא יעיל גם כטיפול בדלילות שיער וחיזוק השיער.

3. יתרונות
הטיפול בטוח מאוד, בשל השימוש בדם המטופל.
תהליך הריפוי הטבעי של הגוף מופעל.
תוצאות יפות שנשמרות ליותר משנה לחידוש העור.
עידוד צמיחת שיער חזק, צפוף ועבה.

4. למי הטיפול מתאים?
אנשים עם דלילות שיער.
מי שמעוניין לשפר את מראה העור שלו.
אנשים המעוניינים לטפל בצלקות ופצעים.

5. למי הטיפול לא מתאים?
הטיפול אינו מומלץ אם ידועות לכם הבעיות הבאות:
– בעיות בתפקוד של טסיות הדם שלכם.
– מספר נמוך מאוד של טסיות הדם (מצב שבו הדם לא קורש כמו שצריך).
– מצב בו הלחץ הדם שלכם לא יציב או שיש לכם חוסר נוזלים חמור בגוף.
– זיהום חמור בדם.
– זיהום באזור שבו אמור להתבצע הטיפול.
– מערכת החיסון שלכם חלשה מאוד.
כמו כן, **זהירות נדרשת אם:**
– אתם לוקחים תרופות לדלות דם או תרופות אנטי-דלקתיות לא סטרואידיות (כמו איבופרופן) ב-48 שעות האחרונות.
– קיבלתם הזרקת סטרואידים באזור הטיפול בחודש האחרון.
– נטלתם סטרואידים באופן כללי בשבועיים האחרונים.
– אתם מעשנים.
– הייתה לכם חום או מחלה לאחרונה.
– יש לכם סוג מסוים של סרטן, במיוחד סרטן שמשפיע על תאי הדם או העצמות.
– יש לכם בעיות כבד כרוניות.
– יש לכם בעיה ביכולת של הגוף לייצר חלבון שנקרא פיברינוגן, החשוב לקרישת דם.
– רמת ההמוגלובין שלכם נמוכה (פחות מ-10 גרם לדציליטר).
– אתם על טיפול בתרופות נוגדות קרישה או טיפול שמפרק קרישים.
– אתם בהריון או מניקות.
אם אחד מהמצבים הללו חל עליכם, חשוב לדון בכך עם הרופא שלכם לפני שתחליטו לעבור את הטיפול.

6. מה קורה במהלך הטיפול?
טיפול לחידוש העור:
הטיפול מתחיל בלקיחת דם מהמטופל לתוך מבחנה ומיד לאחר מכן מעבירים את הדם לצנטריפוגה שמסרכזת את הדם, כלומר מפרידה את הפלזמה מהדם.
את הפלזמה אנחנו מזריקים בחזרה לעור הפנים, המחשוף, הקרקפת, הצוואר ואפילו לגב כפות הידיים.
טיפול לעידוד צמיחת השיער:
תחילת הטיפול זהה לחלוטין. אולם בעידוד צמיחת השיער, הטסיות מוזרקות לקרקפת על מנת לגרות את פעילות ותפקוד זקיקי השיער. הטסיות מעושרות בחלבונים חיוניים, הורמונים ופקטורי גדילה (Growth Factors). פקטורי גדילה אלו הם למעשה חלבונים שמטרתם תיקון רקמות פגועות ויצירת רקמות חדשות. בפועל, מה שקורה הוא שזקיקים "חלשים" ומנוונים מקבלים איתות גדילה מחודש ובכך תהליך נשירתם עוצר, ומתחיל תהליך גדילה מחודש של שיער חזק, צפוף ועבה יותר.

משך הטיפול: כחצי שעה
מדד אי נוחות: מינימלי. הטיפול קצר ואינו כואב
מתי ניתן לחזור לשגרה? באופן מיידי
מתי רואים תוצאות?
ניתן לראות את התוצאות הראשונות של הטיפול כבר במהלך השבועות הראשונים לאחר הטיפול, אך התוצאות המלאות והסופיות עשויות להתברר רק לאחר מספר חודשים, כאשר הגוף ממשיך לייצר קולגן ותאים חדשים באזור הטיפול.
לכמה זמן השינוי נשמר?
– בטיפול לחידוש העור, התוצאות נשמרות ליותר משנה
– בטיפול לעידוד צמיחת השיער, יש לחזור על ההליך בין 4-5 פעמים בהפרש של חודש

7. מה קורה בתהליך ההחלמה?
הטיפול הוא טיפול מינימלי פולשני ולכן תקופת החלמה לאחר טיפול PRP יחסית קלה ונוחה בהשוואה לניתוחים או טיפולים פולשניים אחרים. רוב האנשים יכולים לחזור לשגרת חייהם מיד אולם במהלך הימים הראשונים לאחר הטיפול, ייתכנו נפיחות, קלות ראש, וכאבים קלים באזור הטיפול.
ממה חשוב להימנע?
– פעילות גופנית אינטנסיבית
– חשיפה לשמש ישירה על האיזור המדובר בימים הראשונים לאחר הטיפול. ולהגן על האזור מפני חשיפה לשמש ישירה בימים הראשונים לאחר הטיפול.

רוצים לשמוע עוד על הטיפול? יש לכם שאלות? אנחנו זמינים בנייד שמספרו 054-4844833
או שתשאירו פרטים ונחזור אליכם: להשארת פרטים


טיפול לייזור בפנים | lumenis m22

אם אתם סובלים מקמטוטים בפנים, כתמי פיגמנטציה, סימני מתיחה או צלקות אקנה - לכל אלו יש פיתרון בצורת מכשיר הלייזר lumeni m22 מכשיר הקסמים הזה הוא בעצם פלטפורמה המכילה מספר ידיות שונות לסוגי טיפול שונים בפנים ובכל חלקי הגוף השונים ניתן לטפל בעזרתה בנימים ברגליים, כתמי שמש, פיגמנטציה, צלקות וצלקות אקנה ועוד קרני האור של ידית ה-Re urFX במכשיר, חודרות לשכבות העמוקות של העור ומעוררות ייצור של קולגן לחידוש העור באופן טבעי הטיפול אינו כואב והחזרה... להמשך קריאה ❯❯

אם אתם סובלים מקמטוטים בפנים, כתמי פיגמנטציה, סימני מתיחה או צלקות אקנה – לכל אלו יש פיתרון בצורת מכשיר הלייזר lumenis m22.
מכשיר הקסמים הזה הוא בעצם פלטפורמה המכילה מספר ידיות שונות לסוגי טיפול שונים בפנים ובכל חלקי הגוף השונים.
ניתן לטפל בעזרתה בנימים ברגליים, כתמי שמש, פיגמנטציה, צלקות וצלקות אקנה ועוד. קרני האור של ידית ה-ResurFX במכשיר, חודרות לשכבות העמוקות של העור ומעוררות ייצור של קולגן לחידוש העור באופן טבעי. הטיפול אינו כואב והחזרה לשגרה בתום הטיפול מיידית.

רוצים לשמוע עוד על הטיפול? יש לכם שאלות? אנחנו זמינים בנייד שמספרו 054-4844833
או שתשאירו פרטים ונחזור אליכם: להשארת פרטים

טיפול בסנטר כפול

רוצות לטפל בסנטר כפול לחטב את קו הלסת אולי למצק את השליש התחתון של הפנים או בעצם להדק את הצוואר רגע, רגע- אולי הקמטוטים סביב העיניים מציקים קבלו את המכשור החדש (והמרגש!) שנחת אצלי בקליניקה: הדור השלישי לטכנולוגיית HIGH FOCUSED ULTRASOUND) HIFU) שיטפל (כמעט) בכל בעיה אסתטית בפנים ובגוף מדובר במכשיר אולטרסאונד מהפכני וממוקד המשמש להרמה ומיצוק של עור הפנים והצוואר, אך מתאים גם למיצוק אזורים שונים בגוף למכשיר 7 מתמרים שונים, 4 מהם יטפלו במרקם העור,... להמשך קריאה ❯❯

רוצות לטפל בסנטר כפול? לחטב את קו הלסת? אולי למצק את השליש התחתון של הפנים? או בעצם להדק את הצוואר? רגע, רגע- אולי הקמטוטים סביב העיניים מציקים?
קבלו את המכשור החדש (והמרגש!) שנחת אצלי בקליניקה: הדור השלישי לטכנולוגיית HIGH FOCUSED ULTRASOUND) HIFU) שיטפל (כמעט) בכל בעיה אסתטית בפנים ובגוף
מדובר במכשיר אולטרסאונד מהפכני וממוקד המשמש להרמה ומיצוק של עור הפנים והצוואר, אך מתאים גם למיצוק אזורים שונים בגוף.
למכשיר 7 מתמרים שונים, 4 מהם יטפלו במרקם העור, קמטוטים ובהידוק ומיצוק ע״י חידוש הקולגן ו-3 מהם יעלימו תאי שומן תת עוריים עקשניים וירימו עור עודף (סנטר כפול מישהו?) למראה חטוב וצעיר

הטיפול אינו פולשני, ואינו כואב ונמשך כ- 15-20 דקות, ללא צורך בהרדמה או זמן החלמה (החזרה לשגרה הינה מיידית) ומתאים לכל סוגי העור וניתן לטפל במשך כל השנה ☀ בתום הטיפול עלולים להופיע אדמומיות קלה ועקצוצים שיחלפו בתום מספר שעות.

מדובר במכשיר אולטרסאונד מהפכני וממוקד המשמש להרמה ומיצוק של עור הפנים והצוואר, אך מתאים גם למיצוק אזורים שונים בגוף.
לרוב, ניתן לראות כבר בתום הטיפול הראשון תוצאה ניכרת לעין אך במשך שלושת החודשים הבאים, ימשיך העור להתמצק ולהתהדק והתוצאות שמתקבלות הינן ארוכות טווח ומרשימות.

המלצה שלי: שלבו את הטיפול עם סקולפטרה לתוצאות מהירות יותר וה י ס ט ר י ו ת 

רוצים לשמוע עוד על הטיפול? יש לכם שאלות? אנחנו זמינים בנייד שמספרו 054-4844833
או שתשאירו פרטים ונחזור אליכם: להשארת פרטים

סקולפטרה

בחן את עצמך: האם טיפול סקולפטרה נחוץ לך 1 האם אתם מרגישים שהעור שלכם עייף וחסר חיוניות חיוניות 2 האם נראה לכם שהעור שלכם איבד את מרקמו האלסטי והמוצק 3 האם אתם חווים הופעה של קמטים וקמטוטים שלא היו שם בעבר 4 האם אתם מעוניינים בטיפול אנטי אייג'ינג שלא כולל ניתוחים או הליכים פולשניים 5 האם אתם מחפשים טיפול שישפר את רמת הקולגן בעור שלכם באופן טבעי רוצים לשמוע עוד על הטיפול יש לכם שאלות אנחנו זמינים בנייד שמספרו 054-4844833 או שתשאירו פרטים... להמשך קריאה ❯❯
כללי

בחן את עצמך: האם טיפול סקולפטרה נחוץ לך?
1. האם אתם מרגישים שהעור שלכם עייף וחסר חיוניות חיוניות?
2. האם נראה לכם שהעור שלכם איבד את מרקמו האלסטי והמוצק?
3. האם אתם חווים הופעה של קמטים וקמטוטים שלא היו שם בעבר?
4. האם אתם מעוניינים בטיפול אנטי אייג'ינג שלא כולל ניתוחים או הליכים פולשניים?
5. האם אתם מחפשים טיפול שישפר את רמת הקולגן בעור שלכם באופן טבעי?

רוצים לשמוע עוד על הטיפול? יש לכם שאלות? אנחנו זמינים בנייד שמספרו 054-4844833
או שתשאירו פרטים ונחזור אליכם: להשארת פרטים

2. מה זה סקולפטרה?
אם אתם מחפשים דרך להחזיר את מחוגי השעון לאחור ולקבל עור זוהר, מוצק ומתוח, טיפול הסקולפטרה עשוי להיות הטיפול המתאים עבורכם. מדובר בטיפול אנטי אייג'ינג שמיועד למי שמעוניין בשיפור משמעותי במרקם העור ובמיצוקו, מבלי להוסיף לו נפח. הסקולפטרה היא למעשה חומר המעודד יצירת קולגן טבעי, ביו-סטימולטור חדשני המורכב מחלקיקי חומצה פולילקטית והטיפול מעודד את התאים בדרמיס לייצר יותר קולגן, חלבון הדרוש לעור אלסטי, מוצק ויפה. על פי מחקרים, הסקולפטרה יכולה להגדיל את רמת הקולגן בעור בכ-65% תוך 3 חודשים. היא יוצרת תשתית בריאה ברקמת העור, מה שמשפר באופן משמעותי את מרקמו ומוצקו.
ובפשטות: המשמעות של ״עוד קולגן״ היא למעשה עוד מיצוק, הרמה, טשטוש קמטוטים ושיפור משמעותי במרקם העור. יש כאלו שמכנים את הסקולפטרה ״הרמת פנים נוזלית״, כיוון ששלאחר 6 שבועות ממועד ההזרקה, בשל הקולגן והאלסטין שנוצרו – העור מקבל מתיחה יפה וטבעית, ממש כמו אחרי שנת לילה מפנקת.

3. יתרונות טיפול הסקולפטרה
טיפול מהיר, קצר ונטול כאב באופן יחסי. בשונה מהזרקת חומצה היאלורונית, הסקולפטרה אינה מוסיפה נפח אלא מדובר בטיפול אנטי אייג׳ינג חדשני שממצק את העור. כמו כן, היא תחזיק מעמד הרבה יותר זמן כיוון שהיא יוצרת מחדש תשתית בריאה ברקמת העור ותוצאות הטיפול יישמרו למשך שנתיים ובמקרים מסויימים, אף יותר.

4. למי סקולפטרה מתאים?
הטיפול מתאים למי שמחפש טיפול אנטי אייג'ינג שיפור מרקם העור ויציבותו, ללא הוספת נפח וללא צורך בפרוצדורות פולשניות. מיועד לטיפול בפנים, כמו גם לצוואר, בטן, זרועות, ועוד.

5. למי הטיפול לא מתאים?
טיפול זה אינו מתאים למי שמחפש טיפולים עם הוספת נפח מיידית או למי שאינו מוכן להמתין לתוצאות לאורך זמן.

6. מה קורה במהלך טיפול הסקולפטרה? דורש הרחבה
הטיפול כולל 3 הזרקות בהפרש של חודש,

7. מה קורה בתהליך ההחלמה?
משך הטיפול: כחצי שעה
מדד אי נוחות: רוב המטופלים מדווחים על תחושת לחץ או אי נוחות קלה במהלך ההזרקה אולם הטיפול נחשב לנטול כאב.
מתי אראה תוצאות? תוצאות ראשוניות יכולות להופיע תוך כמה שבועות אולם התוצאה הסופית והמלאה תתתגלה תוך כמה חודשים.
מתי ניתן לחזור לשגרה? באופן מיידי
לכמה זמן השינוי נשמר? בטיפול לחידוש העור, התוצאות עשויה להישמר עד כשנתיים.

רוצים לשמוע עוד על הטיפול? יש לכם שאלות? אנחנו זמינים בנייד שמספרו 054-4844833
או שתשאירו פרטים ונחזור אליכם: להשארת פרטים

הזרקת חומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית מתחת לעיניים – כל מה שאתם צריכים לדעת

{ "@context": "http :// chemaorg", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Que tion", "name": "ראשית- מהי בכלל חומצה היאלורונית", "acceptedAn wer": { "@type": "An wer", "text": "מדובר בחומר הנמצא באופן טבעי בגופינו, אשר יוצר סיבי אלסטין וקולגן ומביא ליצירת נפח הזרקה של חומצה היאלורונית מביאה למילוי ישיר ומיידי של קמטים ושל אזורים שקועים, ומשמשת להוספת נפח לאזורים שונים בפנים אותם אנו רוצים למלא חומצה היאלורונית מגיעה בסמיכויות שונות, כאשר כל דרגת סמיכות מתאימה לאזור אחר... להמשך קריאה ❯❯
כללי


מטופלים ומטופלות רבים מתלוננים על מראה "עייף" הנובע ממה שנהוג לכנות "שקיות מתחת לעיניים". מראה זה נובע פעמים רבות משקעים עמוקים מתחת לעיניים, לעיתים גם בצבע כהה יותר, אשר מביאים למראה לא אחיד של אזור זה ואכן גורמים למראה עייף יותר ופחות רענן. קיימים מספר פתרונות אפשריים לבעיה זו, ביניהם הזרקה של חומצה היאלורונית לשקעי העיניים.

ראשית- מהי בכלל חומצה היאלורונית?

מדובר בחומר הנמצא באופן טבעי בגופינו, אשר יוצר סיבי אלסטין וקולגן ומביא ליצירת נפח. הזרקה של חומצה היאלורונית מביאה למילוי ישיר ומיידי של קמטים ושל אזורים שקועים, ומשמשת להוספת נפח לאזורים שונים בפנים אותם אנו רוצים למלא.

חומצה היאלורונית מגיעה בסמיכויות שונות, כאשר כל דרגת סמיכות מתאימה לאזור אחר בפנים- לפי התוצאה שאנו מעוניינים לקבל. במרבית המקרים הזרקה של חומצה היאלורונית יכולה להחזיק למשך כ-10 חודשים ואפילו עד שנתיים.

את התוצאה ניתן לראות באופן מידי, אך ניתן אף לצפות לשיפור בתוצאה לאורך השבועיים הראשונים. הטיפול הינו קצר ולא כואב, וזמן ההחלמה הוא קצר. יתרון נוסף של חומצה היאלורונית בניגוד לחומרים אחרים הוא שניתן להמיס את החומר בעזרת חומר מיוחד ובכך למעשה לבטל את הפרוצדורה.

שנית- מהם אותם שקעים מתחת לעיניים ואיך הם נוצרים?

במקרים מסוימים מדובר במבנה אנטומי שבו עצמות הפנים והרקמה אכן בנויים בצורה שקועה יותר מתח לעיניים. מעבר לכך, באופן טבעי כחלק מתהליך ההזדקנות, נוצר אובדן של רקמות שומן בפנים והעור הופך מקומט או רפוי. אזור שקעי העיניים הוא אזור עשיר בכלי דם ולכן לעיתים נוצרות גם כהויות בולטות עקב השתקפות כלי הדם דרך העור הדק.

למי מתאים טיפול בחומצה היאלורונית מתחת לעיניים?

טיפול בחומצה היאלורונית מתחת לעיניים יכול להתאים למטופלים ומטופלות אשר סובלים משקעי עיניים עמוקים ומעוניינים במילוי שלהם ליצירת מראה אחיד יותר, רענן יותר ופחות עייף. במקרים מסוימים יש לשקול ניתוח עפעפיים– פתרון אפשרי נוסף לבעיית שקעי העיניים- אך יש לקבל את ההחלטה כמובן ביעוץ עם מנתח פלסטי.

מטופלים ומטופלות רבים מעדיפים להימנע מביצוע ניתוח פלסטי מסיבות שונות ולכן טיפול בהזרקת חומצה היאלורונית מהווה פתרון יעיל. יש לציין כי במרבית המקרים טיפול זה אינו עוזר לצבע הכהה מתחת לעיניים, אלא רק מטשטש את עומק השקעים למראה אחיד והומוגני.

מהן יתרונות הטיפול?

להזרקת חומצה היאלורונית מתחת לעיניים יתרונות רבים-

  • מדובר בהליך קצר ופשוט, שאינו כואב ואינו פולשני
  • מתקבלת תוצאה מיידית ללא צורך בזמן החלמה,
  • התוצאה המתקבלת יכולה להחזיק מעמד זמן רב- כאמור עד כשנתיים
  • יתרון נוסף הוא שהתהליך הפיך וניתן להמיס את החומצה ההיאלורונית בעזרת חומר מיוחד.

הזרקה במקרה זה מתבצעת בעזרת קנולה (צינורית מתכת קטנה)- מתבצע חור כניסה קטן בלחי ולאחר מכן הזרקת החומר לשקעי העיניים עם שימוש בצינורית קטנה המונעת את הצורך בדקירות מרובות ע"י מחט ובכך מפחיתה את הסיכון לשטפי דם ואת חששות המטופל/ת מדקירות מחט.

בסיום התהליך- שאורך מספר דקות- מתקבלת תוצאה יפה ואחידה, אשר בתוך מספר ימים אף משתפרת, לאחר ירידה בבצקת ו"התיישבות" מוצלחת של החומר במקומו.

האם יש סיכוי לתופעות לוואי?

לטיפול זה יכולות להיות מספר תופעות לוואי, ביניהן שטפי דם, בצקת מקומית ויצירת "גושים" של החומר. בכל מקרה של תופעות לוואי בלתי רצויות אחרי הטיפול יש לפנות לרופא המטפל.

כאמור, טיפול זה יכול להחזיק מעמד זמן רב ולכן טיפולי תחזוקה מבוצעים בהפרשי זמן גדולים. כאשר מורגשת ירידה והעמקה של השקעים, ניתן לחזור לרופא המטפל ולבחון צורך בהזרקה נוספת לאזור. במקרים מתאימים ניתן לשלב טיפול זה עם בוטוקס בצידי העיניים אשר יכול להביא למראה צעיר ורענן אף יותר.      יש לבצע אבחון מסודר ולקבל יעוץ מקצועי טרם ביצוע כל פרוצדורה.

הכל אודות הזרקת בוטוקס

בוטוקס במצח – כל מה שאת צריכות לדעת על הטיפול

{ "@context": "http :// chemaorg", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Que tion", "name": "היכן נהוג להזריק בוטוקוס", "acceptedAn wer": { "@type": "An wer", "text": "נהוג להזריק בוטוקס לאזורים מסוימים בפנים- על פי רוב לשרירי המצח, בין הגבות ומסביב לעיניים לאחר שהחומר המוזרק מתחיל לעבוד, נוצרת הרפיה של השריר המוזרק וכך נמנעת האפשרות להתכווץ ו\"לקמט\" את האזורים בהם פעיל, כך שמתקבל מראה חלק ואחיד יותר של העור" } },{ "@type": "Que tion", "name": "למי מתאים הזרקת בוטוקוס במצח",... להמשך קריאה ❯❯
כללי


ראשית, נפריך טעות נפוצה- בוטוקס הפך לשם נרדף לכלל הטיפולים האסתטיים שמבוצעים באזור הפנים, אך למעשה לא כך הדבר.

בוטוקס, או בשמו המלא- בוטוליניום טוקסין- הוא רעלן המיוצר ע"י החיידק Clostridium botulinum וגורם להרפיה של שרירים. כיום קיימים מספר שמות מסחריים למוצר זה, ביניהם בוטוקס, אך גם דיספורט וקסאומין הם "בוטוקס" לכל דבר ועניין. טיפולים אחרים בפנים מבוצעים עם חומרים כדוגמת חומצה היאלורונית, ושונים באופיים ובמהותם מטיפול בבוטוקס.

היכן נהוג להזריק בוטוקוס?

נהוג להזריק בוטוקס לאזורים מסוימים בפנים- על פי רוב לשרירי המצח, בין הגבות ומסביב לעיניים. לאחר שהחומר המוזרק מתחיל לעבוד, נוצרת הרפיה של השריר המוזרק וכך נמנעת האפשרות להתכווץ ו"לקמט" את האזורים בהם פעיל, כך שמתקבל מראה חלק ואחיד יותר של העור.

למי מתאים הזרקת בוטוקוס במצח?

הזרקת בוטוקס למצח יכולה להתאים לכל מי שמעוניין במצח חלק יותר. בממוצע, הגיל בו מתחילים לבצע טיפולי בוטוקס הינו 35, אך בגילאים צעירים יותר (שנות ה-20) ניתן לבצע טיפול בוטוקס מניעתי, בהפרשי זמן גדולים יותר, שיכול לדחות את הופעת הקמטים לגיל מאוחר יותר ולתרום למראה מצח חלק יותר לאורך זמן.

כמה זמן לוקח הטיפול?

הפרוצדורה עצמה הינה מהירה וקלה ואורכת לא יותר ממספר דקות- כמובן שמבוצעת רק לאחר בדיקה ואבחון מדויק של צרכי המטופל או המטופלת. אין צורך באלחוש! ההזרקה מתבצעת ע"י מחט חדה ודקה ישירות לשריר בנקודה מסוימת והטיפול עובר בזריזות ובחוסר נוחות מינימלי.

מתי מתחילים לראות תוצאות?

לאחר ההזרקה, טיפול הבוטוקס במצח יתחיל להראות תוצאות לאחר כשבוע-10 ימים. כשבועיים לאחר ביצוע הפרוצדורה ניתן להגיע לבדיקת ביקורת על מנת לבחון את התוצאה ולקבוע האם יש צורך בחיזוק השפעת החומר- כתלות במידת פעילות השרירים שהינה אינדיבידואלית ומשתנה בין אדם לאדם.

החומר נשאר פעיל למשך כ-3 חודשים, לאחר מכן יש לבצע טיפול נוסף על מנת לשמר את התוצאה. חשוב לציין כי ככל שהטיפולים מבוצעים בצורה סדירה, כך ניתן לראות ירידה בעומק הקמטים הכללי ומשום כך יש חשיבות לתחזוקה שוטפת ולהקפדה על ביצוע הטיפול.

האם יש סיכוי לתופעות לוואי?

הזרקות בוטוקס נחשבות לטיפול בטוח לחלוטין. יחד עם זאת, קיים סיכוי נמוך מאוד לפיתוח תופעות לוואי אשר ביניהן:

  • שטפי דם
  • כאבי ראש
  • כאב קל ונפיחות סביב אזור ההזרקה
  • תסמינים דמויי שפעת או הרגשה כללית לא טובה.
  • חולשה בשרירים בקרבת מקום ההזרקה.

בכל מקרה של תופעות לוואי בלתי רצויות אחרי הטיפול יש לפנות לרופא המטפל.

כיצד יש להתנהג לאחר הטיפול?

לאחר ביצוע הטיפול ניתן לחזור לפעילות שגרתית ורגילה, אך יש להקפיד להימנע משפשוף האזור המוזרק ב-24 השעות הראשונות. מומלץ להימנע ממצב שכיבה או הורדת הראש למשך כ-4 שעות מזמן ההזרקה, ובנוסף אין לבצע פעילות גופנית ביום ההזרקה.

למי מומלץ להימנע מהטיפול?

אין להזריק בוטוקס לנשים בהריון או נשים מניקות ולאנשים הסובלים ממחלות נוירולוגיות מסוימות. כמו כן, לא מומלץ לבצע הזרקות בוטוקס למי שאלרגי לחלבון שנמצא בחלב פרה. בנוסף, הטיפול אינו מומלץ לסובלים ממחלות עור ולנוטלים באופן קבוע תרופות כמו סטרואידים. יש לשים לב כי הטיפול מבוצע ע"י מנתח פלסטי או רופא אחר המוסמך לביצוע הפרוצדורה.

נקודות חשובות

כאמור, אצל מרבית המטופלים והמטופלות יש לחזור על הפרוצדורה אחת ל3-4 חודשים. חשוב לציין כי ניתן ואף מומלץ לבצע את הפרוצדורה גם לאחר ניתוח פלסטי כדוגמת ניתוח עפעפיים, מתיחת פנים וכיוצ"ב. אזורים נוספים בהם ניתן להזריק בוטוקס כוללים בין השאר את קמטי ההבעה שבין הגבות ("הכועס") והקמטים סביב העיניים, הזרקת בוטוקס לצורך עיצוב והפחתת פעילות הסנטר, להפחתת חשיפת חניכיים מוגברת בחיוך ("גאמי סמייל"), לצמצום פעילות שריר הלעיסה במקרים של חריקת שיניים והידוק לסתות ועוד. כמובן שיש לבצע אבחון מסודר ולקבל יעוץ מקצועי טרם ביצוע כל פרוצדורה.

ניתוח להסרת עודפי עור

ניתוח להסרת עודפי עור

ניתוח עיצוב גוף, מתיחת בטן או הרמת שדיים – כל אלה סוגי הניתוחים המתאימים למטופלים אחרי ירידה מאסיבית במשקל כתוצאה מתזונה וספורט או אחרי ניתוח בריאטרי פעמים רבות, אחרי שאנשים משילים ממשקלם 50 ק"ג ויותר, הם רוצים לחגוג את ההצלחה שלהם, עם זאת, אחרי ירידה כל כך משמעותית, הם הרבה פעמים מתלוננים על קפלי עור רפוי שנשאר כתזכורת על התקופה בה היו בעודף משקל ניתן להיפטר עודפי העור, לעצב את הגוף מחדש ולמצק את העור באזור הידיים, הירכיים, השדיים, הפנים... להמשך קריאה ❯❯
ניתוחי חזה

ניתוח עיצוב גוף, מתיחת בטן או הרמת שדיים – כל אלה סוגי הניתוחים המתאימים למטופלים אחרי ירידה מאסיבית במשקל כתוצאה מתזונה וספורט או אחרי ניתוח בריאטרי

פעמים רבות, אחרי שאנשים משילים ממשקלם 50 ק"ג ויותר, הם רוצים לחגוג את ההצלחה שלהם, עם זאת, אחרי ירידה כל כך משמעותית, הם הרבה פעמים מתלוננים על קפלי עור רפוי שנשאר כתזכורת על התקופה בה היו בעודף משקל.

ניתן להיפטר עודפי העור, לעצב את הגוף מחדש ולמצק את העור באזור הידיים, הירכיים, השדיים, הפנים והבטן באמצעות כמה סוגים של ניתוחים פלסטיים, תלוי בצרכים של המטופל או המטופלת: עיצוב גוף, מתיחת בטן, הרמת ישבן, זרועות ו/או שדיים.

ניתוח עיצוב גוף

ניתוח זה נחשב לאחד הפופולריים בקרב מי שרוצה לשפר את המראה שלהם אחרי ניתוח בריאטרי. בתנאי שהמשקל נשאר יציב, תוצאות הניתוח נשמרות לתקופה ארוכה. 

הרופא המנתח עושה חתך אחד ארוך לרוחב הבטן ומסיר את העור הרפוי. באותו ניתוח הוא גם יכול להדק את העור בישבן, בבטן, במותן, ירכיים פנימיות וחיצוניות והזרועות. ניתוח עיצוב גוף יכול לשנות את המראה שלכם בצורה דרמטית והתוצאות נשמרות לאורך זמן, פרט לאובדן הטונוס הטבעי של העור עם הגיל.

עם זאת, כדאי לזכור שלניתוח עיצוב גוף יש לא מעט סיבוכים ותופעות לוואי, כגון צלקות. חלק מאלה שעברו את הניתוח ממשיכים להתלונן על העור הרפוי וחלק נדרשים לעבור ניתוחי המשך קוסמטיים.

ככל שאינדקס מסת גוף (BMI) שלך גבוה יותר, כך הסיכוי לפתח סיבוכים גבוה יותר. סיבוכים אפשריים כוללים דימום, זיהום, נמק, הצטלקויות יתר ובצקות. חשוב מאד לשוחח עם הרופא המנתח לפני הניתוח ולהבין את הסיכונים והיתרונות של הניתוח. עם את, כדאי לציין שברוב המקרים תוצאות הניתוח מאד משביעות רצון.

מתיחת בטן

פעמים רבות ניתוח מתיחת הבטן הוא חלק מניתוח עיצוב גוף. מתיחת בטן יכולה לסייע להחזיר בטן שטוחה במקרים בהם התזונה, התרגילים והירידה במשקל לא הצליחו. מתיחת בטן שונה משאיבת שומן, עם זאת, לעתים שאיבת שומן היא חלק מניתוח מתיחת הבטן.

בניתוח מתיחת בטן המנתח מבצע חתך גדול בגובה התחתונים לרוחב הבטן. לאחר מכן הוא מטפל בעודפי העור, השומן והרקמות ומהדק את שרירי הבטן המוחלשים. לפעמים המנתח אף יזיז את הטבור כדי שהמיקום יתאים לצורת הבטן החדשה. לעתים נדרש לבצע חתך נוסף כדי להסיר את העור העודף בבטן העליונה. 

אחרי מתיחת בטן נשארות צלקות שמיטשטשות עם הזמן. התוצאה תהיה בטן שטוחה ומהודקת, שיותר מתאימה למבנה גוף רזה.

הרמת שדיים

אם השדיים שלך צונחות ורפויות, הרמת חזה יכולה לסייע להרים אותם ולשנות את הצורה שלהן בהתאם. בניתוח הרמת שדיים הרופא המנתח מסיר את העור העודף וממקם את הפטמה במקום גבוה יותר. לעתים נשים בוחרות להכניס שתלים כדי לתת נפח בקוטב העליון של החזה ולשפר את המראה שלו.

ייתכן ובהמשך יהיה צורך בניתוח נוסף, לדוגמא במקרה של אסימטריה בין השדיים. במצבים כאלה המנתח יכול למקם את הפטמות מחדש.

תהליך התאוששות להחלמה

מאחר ומדובר בניתוח נרחב, גם תקופת ההתאוששות וההחלמה יכולה להימשך מספר שבועות. אחרי הניתוח יידרשו המטופל או המטופל ללבוש במשך תקופה בגד צמוד ומהודק לגוף, שיקל על הגוף לקבל בהדרגה את צורתו החדשה ולמנוע הופעת בצקות וצניחת עור נוספת. על כל הדברים האלה חשוב לדבר עם הרופא עוד לפני הניתוח, כדי להבין את הדרישות המדויקות ופרק זמן במהלכו יהיה צורך להימנע מפעילות רגילה או מהחזרה לעבודה.

מי יכול להיות מועמד טוב לניתוח פלסטי אחרי הירידה במשקל?

כדאי מאד להבין, שניתוח עיצוב גוף והסרת עודפי עור מתאים רק לאנשים שנמצאים במשקל יציב פרק זמן ארוך, הם בריאים, לא מעשנים, בעלי גישה חיובית ותפיסה מציאותית לגבי תוצאות הניתוח. כמו כן, עליהם להיות מחויבים לשמירה על תזונה נבונה וספורט ובאופן כללי לאורח חיים בריא.

כמו כן, הצלחת הניתוח תלויה מאד בגיל של המטופל או המטופלת, הנתונים הגנטיים, מידת החשיפה לשמש, עד כמה המשקל העודף היה מפוזר בצורה מאוזנת בכל חלקי הגוף וגם – מאד חשוב – בגלל ההרגשה הכללית בהתבוננות מראה. הגישה השלילית למראה החיצוני של עצמך לא תשתנה גם אחרי הצרת ההיקפים ועיצוב הגוף מחדש. 

לנשים שמעוניינות להיכנס להריון בהמשך, מומלץ להמתין עם הניתוח להסרת עודפי עור עד סיום תוכנית הילודה. 

ד"ר אברי רווה מתמחה בניתוחי עיצוב גוף ומטפל גם במקרים המורכבים ביותר. בזכות שיטות הניתוח החדשניות שפיתח, סיכויי ההצלחה של ניתוחים כאלה גבוהים במיוחד עם מספר סיבוכים מזערי ביותר.

ניתוח עפעפיים לגברים

שקיות מתחת לעיניים? ניתוח עפעפיים תחתונות זה הפתרון

"השקיות" או השקעים מתחת לעיניים יכולים לגרום למראה עייף, מותש ומבוגר מדי קיימות מגוון סיבות לתופעה זו, שקשורות לגיל, גנטיקה או המבנה האנטומי של הפנים הפתרון בדרך כלל הוא ניתוח העפעפיים התחתונות, במהלכו מסיר הרופא המנתח את עודפי העור והשומן ומהדק את העור הנותר כדי ליצור מראה חלק וצעיר יותר "שקיות מתחת לעיניים", העור הרפוי והמדולדל של העפעפיים התחתונות מקנה לנו מראה עייף ומבוגר יותר מכפי גילנו בלפרופלסטיקה (blepharopla ty), או ניתוח עפעפיים... להמשך קריאה ❯❯
ניתוחי פנים

"השקיות" או השקעים מתחת לעיניים יכולים לגרום למראה עייף, מותש ומבוגר מדי. קיימות מגוון סיבות לתופעה זו, שקשורות לגיל, גנטיקה או המבנה האנטומי של הפנים. הפתרון בדרך כלל הוא ניתוח העפעפיים התחתונות, במהלכו מסיר הרופא המנתח את עודפי העור והשומן ומהדק את העור הנותר כדי ליצור מראה חלק וצעיר יותר

"שקיות מתחת לעיניים", העור הרפוי והמדולדל של העפעפיים התחתונות מקנה לנו מראה עייף ומבוגר יותר מכפי גילנו. בלפרופלסטיקה (blepharoplasty), או ניתוח עפעפיים תחתונות משפר את המראה על ידי הסרת עודפי העור והשומן באזור והחלקת הקמטים מסביב לעיניים. פעמים רבות משלבים ניתוח עפעפיים תחתונות עם ניתוחים פלסטיים אחרים כגון מתיחת פנים, הרמת גבות או הרמת העפעפיים העליונות.

מה גורם להופעת "השקיות" מתחת לעיניים?

לעתים זה אך ורק עניין של גיל ושל כוח המשיכה, כשרקמות העור מידלדלות ושכבת השומן התת-עורי הופכת לדקה יותר. ניתוח עפעפיים תחתונות עוזר גם במקרים בהם קיימת אסימטריה של העפעפיים, עור מקומט או רפוי או בכלל גנטיקה של נפח מתחת לעיניים בגיל מוקדם. 

מה הגיל שכדאי להתחיל לחשוב על הניתוח?

בדרך כלל הניתוח מתאים לאנשים מעל גיל 35, אבל אם לשקיות מתחת לעיניים יש גורמים גנטיים, מומלץ לשקול על התערבות מוקדמת יותר. כמובן חשוב מאד שהמצב הבריאותי לפני הניתוח יהיה תקין ונעשה תיאום ציפיות מדויק לגבי תוצאות הניתוח.

ניתוח עפעפיים תחתונות יכול בהחלט לשפר את המראה שלכם ואת הביטחון העצמי. עם זאת, התוצאה יכולה להיות לא אידיאלית או לשנות את המראה הפנים. לכן, לפני הניתוח חשוב מאד לשוחח עם הרופא המנתח על מטרות הניתוח ועל הצרכים והדרישות שלכם.

מהלך הניתוח

הרופא המנתח מסיר את העור ואת השומן העודף ומהדק את העור מתחת לעיניים, כדי להעניק לו מראה מתוח וחלק יותר. חשוב לזכור שאיזור העפעף התחתון מכיל גם שרירים שאחראים על סגירת העפעפיים ושל גלגל העיין ולכן הניתוח דורש התייחסות מאד עדינה ומדויקת, כדי לא לגרום נזקים בלתי הפיכים.

ישנן מספר גישות לנתח את העפעפיים התחתונות. בזמן שלמשל, הניתוח של העפעפיים העליונות דורש חתכים ותפרים, את הניתוח של העפעפיים התחתונות ניתן לבצע גם ללא תפרים וללא צלקת נראית, תלוי בטכניקה בה משתמשים. 

בגישה אחת, הרופא המנתח יעשה חתך בתוך העפעף התחתון כדי להסיר שומן וכך החתך יהיה בלתי נראה כלפי חוץ. ניתן להחליק את הקמטים והקמטוטים על ידי טיפול בלייזר או פילינג. בגישה אחרת, החתך מתבצע על פי קו הריסים. דרך החתך הרופא המנתח מסיר את העור ואת השומן העודף ואת רקמת השריר הרפויה. במידה והניתוח כלל גם תפרים, ניתן להסיר אותם אחרי שבוע. החתך מחלים ומתאחה אחרי פרק זמן קצר. במרפאתו של ד"ר אברי רווה משתמשים לפעמים בהזרקת שומן עצמי באזור מתחת לעיניים כדאי לשפר את מראה השקעים והלחי.

לעתים הרופא יכול להמליץ על טיפולי לייזר לעור הפנים אחרי ההחלמה מהניתוח.

למה כדאי לצפות אחרי הניתוח? 

תהליך ההתאוששות וההחלמה

מיד אחרי הניתוח הרופא המנתח ימרח משחה על האזור כדי לשמור על הלחות שלהן ויכסה אותן עם רטיות קרות במשך השהייה בחדר התאוששות. אחרי שיוסרו הרטיות ייתכן ותהיה לכם רגישות לאור וראייה מטושטשת. העיניים ירגישו מיובשות או להיפך, מימיות.

בדרך כלל ניתן לחזור הביתה באותו יום ולכן חשוב לדאוג שיהיה מי שיאסוף אתכם ואפילו יישאר איתכם ללילה הראשון אחרי הניתוח. כדאי לקחת חופשת מחלה מהעבודה ולהגביל את הפעילות הרגילה למשך כמה ימים אחרי הניתוח, עד ההחלמה. אחת מתופעות הלוואי המוכרות אחרי הניתוח היא יובש בעיניים, אבל בדרך כלל היא עוברת מעצמה אחרי שבועיים. אם היובש בעיניים ממשיך יותר זמן, כדאי ליצור קשר עם הרופא.

בנוסף להנחיות המפורטות של הרופא כיצד להתנהל בימים הראשונים אחרי הניתוח, יש להכין בבית את הדברים הבאים: אפונה קפואה, שקיות קירור (עדיף לישון איתן על העיניים בלילה הראשון, כשהראש מורם), פדי גזה קטנים, טיפות עיניים או דמעות מלאכותיות (יש להתייעץ עם הרופא), מגבות נקיות ומשככי כאבים סטנדרטיים. אין להשתמש באדוויל או משכך כאבים שמכיל אספירין, כי זה יכול לגרום לדימום מוגבר.

הבשורה הטובה: הניתוח של העפעפיים התחתונות מצבצע פעם אחת בחיים. על הניתוח של העפעפיים העליונות, לעומת זאת, יש לחזור, במידת הצורך כל 5 עד 7 שנים. לעתים, גם הרמת גבות או מצח תעזור.

תופעות לוואי וסיבוכים אפשריים

ניתוח עפעפיים תחתונות בטוח לחלוטין, אך כמו בכל ניתוח פלסטי, בנוסף ליובש בעיניים בשבועיים הראשונים אחרי הניתוח, יש סיכוי מזערי להתפתחות תופעות לוואי וסיבוכים הבאים: דימום, זיהום, צבע לא סדיר של העפעפיים, קיפול לא טבעי של העפעפיים, חוסר יכולת לעצום את העיניים במלואן, משיכה של הריסים התחתונים למטה, אובדן ראייה. במידה ואחד מהדברים האלה קרה, יש לדווח מיד לרופא המנתח.

למה חשוב להזריק אצל כירורג פלסטי

ניתוחים פלסטיים – כל מה שאתם צריכים לדעת

אם פעם ניתוחים פלסטיים היו נראים כמשהו מאד נדיר, היום מדובר בתופעה מאד מוכרת שרק ממשיכה לתפוס תאוצה, בזכות השיטות המתקדמות המפותחים על ידי הרופאים בתחום לצד החדשנות הטכנולוגית כל מה שרציתם לדעת על ניתוחים פלסטיים לנשים ולגברים – במאמר שלפניכם מאמר מאת: ד"ר רווה  תחום הניתוחים הפלסטיים נחשב לתחום פורץ דרך הן בזכות שיטות העבודה המתקדמות שמשתמשות הרבה פעמים בטכנולוגיות חדשניות ביותר באופן כללי, ניתן לחלק את הניתוחים הפלסטיים לשתי... להמשך קריאה ❯❯
כללי

אם פעם ניתוחים פלסטיים היו נראים כמשהו מאד נדיר, היום מדובר בתופעה מאד מוכרת שרק ממשיכה לתפוס תאוצה, בזכות השיטות המתקדמות המפותחים על ידי הרופאים בתחום לצד החדשנות הטכנולוגית. כל מה שרציתם לדעת על ניתוחים פלסטיים לנשים ולגברים – במאמר שלפניכם

מאמר מאת: ד"ר רווה. 

תחום הניתוחים הפלסטיים נחשב לתחום פורץ דרך הן בזכות שיטות העבודה המתקדמות שמשתמשות הרבה פעמים בטכנולוגיות חדשניות ביותר. באופן כללי, ניתן לחלק את הניתוחים הפלסטיים לשתי קטגוריות: ניתוחי שחזור וניתוחים קוסמטיים. ניתוחי שחזור נועדו לשחזר חלקי גוף או לשפר את התפקוד שלהם וכוללים, לדוגמא, טיפול בכוויות, ניתוחי ידיים וניתוחי פנים וגולגולת. ניתוחים קוסמטיים מתייחסים בעיקר לשיפור במראה של חלקי הגוף השונים.

המילה "פלסטי" מגיע אלינו מיוונית והמשמעות שלה "אומנות הפיסול". בעצם, ניתוחים פלסטיים "מפסלים" מחדש את גוף האדם, בין אם מבחינה פונקציונלית או מבחינה אסתטית. אגב, למרות מעטה החדשנות, הניתוח הפלסטי הראשון נעשה במצרים העתיקה וכלל תיקון האף השבור. גם בהודו וברומא העתיקה עסקו לא מעט בפעולות שחזור – תיקון אוזניים קרועות, למשל – אם כי מבחינה דתית היה אסור לחתוך בבשר אדם. עם זאת, יש עדויות גם לפעולות אסתטיות – שינוי צורת האף וכד'.

מיישור האף הראשון בסוף המאה ה-19 ועד פיסול אף במאה ה-21

כירורגיה פלסטית מודרנית התחילה את דרכה בתחילת המאה ה-19. מנתח גרמני פרסם מקרה בו הוא לקח חתיכת עור מהיד של המטופל והשתיל אותה בכף הרגל. בשנת 1827 נערך ניתוח ראשון לתיקון שפה שסוע וכבר בשנת 1891 רופא אא"ג אמריקאי, ג'ון רו הציג מקרה של יישור אף לאישה צעירה.

תחום הניתוחים הפלסטיים עשה כמה צעדים קדימה בשנים של מלחמת העולם הראשונה והשנייה, עבר לא מעט תהפוכות וקבע לא מעט טרנדים. היום תחום הניתוחים הפלסטיים משלב התערבות כירורגית פולשנית או זעיר פולשנית לצד טיפולים אסתטיים לא פולשניים ונעזר בפיתוחים טכנולוגיים חדשניים.

לדוגמא, רק לפני 20 שנה הדרך היחידה ליישר את האף או להגדיל את החזה הייתה על ידי פעולה פולשנית – גילוח עצם או הכנסת שתל סיליקון. היום ישנן מגוון אפשרויות לא פולשניות: פיסול אף על ידי הזרקות חומצה היאלורונית והגדלת חזה על ידי הזרקת שומן עצמי.

ניתוחים פלסטיים בישראל

בישראל בדרך כלל מותר לעבור ניתוחים פלסטיים מגיל 16 (עד גיל 18 נדרש להציג אישור ההורים): בדרך כלל בגיל הזה מדובר בניתוחים לשיפור מראה כגון ניתוח אף, הצמדת אוזניים או אפילו הגדלה או הקטנת חזה. ההמלצה היא, כמובן, להמתין עד שעצמות השלד והרקמות יתעצבו לצורתם ולגודל הסופיים. עם זאת, קיימים מקרים חריגים בהם ניתן לבצע ניתוח פלסטי גם בגילאים צעירים יותר, אך אלה לרוב יהיו ניתוחי שחזור ולא ניתוחים מטעמים אסתטיים. לדוגמא, ניתוח שפה שסוע ניתן לבצע כבר בגיל שנה וחצי, במטרה לשפר לא רק את המראה אלא גם את היכולות התפקודיות.

מהם הניתוחים הפלסטיים הנפוצים בישראל? 

בין הניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר בישראל ניתן למצוא ניתוחים הבאים:

  1. ישור או הקטנה של אף
  2. הגדלה, הקטנה, הרמה או השילוב ביניהן של החזה אצל נשים, גינקומסטיה (הקטנת חזה) אצל גברים. בקטגוריה זו נכללים גם ניתוחי הסרה מניעתית ושחזור אצל נשים שנמצאות בקבוצת סיכון לחלות בסרטן שד
  3.  מתיחת בטן והסרת עודפי עור
  4. מתיחת פנים על צורותיה השונות, כולל מיני-פייס ליפט
  5. ניתוח הרמת עפעפיים

לעתים קרובות בוחרים ישראלים לעבור ניתוח שמשלב מספר אזורים בו זמנית, למשל mommy makeover – ניתוח פופולרי בקרבת נשים שסיימו את הילודה ומעוניינות לשפר את צורת החזה, למתוח את הבטן ולהסיר עודפי עור כדי לחזור לגזרה קודמת. בשנים האחרונות יותר ויותר גברים פונים לכירורגיה פלסטית כדי לשנות את המראה שלהם מטעמים אסתטיים.

אל תתפשרו על המנתח הפלסטי

ד"ר אברי רווה נחשב לאחד המנתחים הפלסטיים המובילים בישראל ובעולם. ד"ר רווה מתמחה בסוגי הניתוחים השונים, ביניהם מתיחות פנים. הוא פיתח שיטה חדשה של מיקרו-ליפט, שעל ידי התערבות מינימלית מאפשר להגיע לתוצאה של מתיחת פנים ולשמור על המראה הצעיר והטבעי לאורך זמן. לד"ר רווה שיתופי פעולה רבים בארץ ובעולם: פורטוגל, ארה"ב ומדינות נוספות. הוא מרצה בכנסים מקצועיים, מלמד ומדריך רופאים וגם מסייע במקרים בהם הניתוח הסתבך ולא הגיע לתוצאה הרצויה.