כללי

סקולפטרה

בחן את עצמך: האם טיפול סקולפטרה נחוץ לך 1 האם אתם מרגישים שהעור שלכם עייף וחסר חיוניות חיוניות 2 האם נראה לכם שהעור שלכם איבד את מרקמו האלסטי והמוצק 3 האם אתם חווים הופעה של קמטים וקמטוטים שלא היו שם בעבר 4 האם אתם מעוניינים בטיפול אנטי אייג'ינג שלא כולל ניתוחים או הליכים פולשניים 5 האם אתם מחפשים טיפול שישפר את רמת הקולגן בעור שלכם באופן טבעי רוצים לשמוע עוד על הטיפול יש לכם שאלות אנחנו זמינים בנייד שמספרו 054-4844833 או שתשאירו פרטים... להמשך קריאה ❯❯
כללי

בחן את עצמך: האם טיפול סקולפטרה נחוץ לך?
1. האם אתם מרגישים שהעור שלכם עייף וחסר חיוניות חיוניות?
2. האם נראה לכם שהעור שלכם איבד את מרקמו האלסטי והמוצק?
3. האם אתם חווים הופעה של קמטים וקמטוטים שלא היו שם בעבר?
4. האם אתם מעוניינים בטיפול אנטי אייג'ינג שלא כולל ניתוחים או הליכים פולשניים?
5. האם אתם מחפשים טיפול שישפר את רמת הקולגן בעור שלכם באופן טבעי?

רוצים לשמוע עוד על הטיפול? יש לכם שאלות? אנחנו זמינים בנייד שמספרו 054-4844833
או שתשאירו פרטים ונחזור אליכם: להשארת פרטים

2. מה זה סקולפטרה?
אם אתם מחפשים דרך להחזיר את מחוגי השעון לאחור ולקבל עור זוהר, מוצק ומתוח, טיפול הסקולפטרה עשוי להיות הטיפול המתאים עבורכם. מדובר בטיפול אנטי אייג'ינג שמיועד למי שמעוניין בשיפור משמעותי במרקם העור ובמיצוקו, מבלי להוסיף לו נפח. הסקולפטרה היא למעשה חומר המעודד יצירת קולגן טבעי, ביו-סטימולטור חדשני המורכב מחלקיקי חומצה פולילקטית והטיפול מעודד את התאים בדרמיס לייצר יותר קולגן, חלבון הדרוש לעור אלסטי, מוצק ויפה. על פי מחקרים, הסקולפטרה יכולה להגדיל את רמת הקולגן בעור בכ-65% תוך 3 חודשים. היא יוצרת תשתית בריאה ברקמת העור, מה שמשפר באופן משמעותי את מרקמו ומוצקו.
ובפשטות: המשמעות של ״עוד קולגן״ היא למעשה עוד מיצוק, הרמה, טשטוש קמטוטים ושיפור משמעותי במרקם העור. יש כאלו שמכנים את הסקולפטרה ״הרמת פנים נוזלית״, כיוון ששלאחר 6 שבועות ממועד ההזרקה, בשל הקולגן והאלסטין שנוצרו – העור מקבל מתיחה יפה וטבעית, ממש כמו אחרי שנת לילה מפנקת.

3. יתרונות טיפול הסקולפטרה
טיפול מהיר, קצר ונטול כאב באופן יחסי. בשונה מהזרקת חומצה היאלורונית, הסקולפטרה אינה מוסיפה נפח אלא מדובר בטיפול אנטי אייג׳ינג חדשני שממצק את העור. כמו כן, היא תחזיק מעמד הרבה יותר זמן כיוון שהיא יוצרת מחדש תשתית בריאה ברקמת העור ותוצאות הטיפול יישמרו למשך שנתיים ובמקרים מסויימים, אף יותר.

4. למי סקולפטרה מתאים?
הטיפול מתאים למי שמחפש טיפול אנטי אייג'ינג שיפור מרקם העור ויציבותו, ללא הוספת נפח וללא צורך בפרוצדורות פולשניות. מיועד לטיפול בפנים, כמו גם לצוואר, בטן, זרועות, ועוד.

5. למי הטיפול לא מתאים?
טיפול זה אינו מתאים למי שמחפש טיפולים עם הוספת נפח מיידית או למי שאינו מוכן להמתין לתוצאות לאורך זמן.

6. מה קורה במהלך טיפול הסקולפטרה? דורש הרחבה
הטיפול כולל 3 הזרקות בהפרש של חודש,

7. מה קורה בתהליך ההחלמה?
משך הטיפול: כחצי שעה
מדד אי נוחות: רוב המטופלים מדווחים על תחושת לחץ או אי נוחות קלה במהלך ההזרקה אולם הטיפול נחשב לנטול כאב.
מתי אראה תוצאות? תוצאות ראשוניות יכולות להופיע תוך כמה שבועות אולם התוצאה הסופית והמלאה תתתגלה תוך כמה חודשים.
מתי ניתן לחזור לשגרה? באופן מיידי
לכמה זמן השינוי נשמר? בטיפול לחידוש העור, התוצאות עשויה להישמר עד כשנתיים.

רוצים לשמוע עוד על הטיפול? יש לכם שאלות? אנחנו זמינים בנייד שמספרו 054-4844833
או שתשאירו פרטים ונחזור אליכם: להשארת פרטים

הזרקת חומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית מתחת לעיניים – כל מה שאתם צריכים לדעת

{ "@context": "http :// chemaorg", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Que tion", "name": "ראשית- מהי בכלל חומצה היאלורונית", "acceptedAn wer": { "@type": "An wer", "text": "מדובר בחומר הנמצא באופן טבעי בגופינו, אשר יוצר סיבי אלסטין וקולגן ומביא ליצירת נפח הזרקה של חומצה היאלורונית מביאה למילוי ישיר ומיידי של קמטים ושל אזורים שקועים, ומשמשת להוספת נפח לאזורים שונים בפנים אותם אנו רוצים למלא חומצה היאלורונית מגיעה בסמיכויות שונות, כאשר כל דרגת סמיכות מתאימה לאזור אחר... להמשך קריאה ❯❯
כללי


מטופלים ומטופלות רבים מתלוננים על מראה "עייף" הנובע ממה שנהוג לכנות "שקיות מתחת לעיניים". מראה זה נובע פעמים רבות משקעים עמוקים מתחת לעיניים, לעיתים גם בצבע כהה יותר, אשר מביאים למראה לא אחיד של אזור זה ואכן גורמים למראה עייף יותר ופחות רענן. קיימים מספר פתרונות אפשריים לבעיה זו, ביניהם הזרקה של חומצה היאלורונית לשקעי העיניים.

ראשית- מהי בכלל חומצה היאלורונית?

מדובר בחומר הנמצא באופן טבעי בגופינו, אשר יוצר סיבי אלסטין וקולגן ומביא ליצירת נפח. הזרקה של חומצה היאלורונית מביאה למילוי ישיר ומיידי של קמטים ושל אזורים שקועים, ומשמשת להוספת נפח לאזורים שונים בפנים אותם אנו רוצים למלא.

חומצה היאלורונית מגיעה בסמיכויות שונות, כאשר כל דרגת סמיכות מתאימה לאזור אחר בפנים- לפי התוצאה שאנו מעוניינים לקבל. במרבית המקרים הזרקה של חומצה היאלורונית יכולה להחזיק למשך כ-10 חודשים ואפילו עד שנתיים.

את התוצאה ניתן לראות באופן מידי, אך ניתן אף לצפות לשיפור בתוצאה לאורך השבועיים הראשונים. הטיפול הינו קצר ולא כואב, וזמן ההחלמה הוא קצר. יתרון נוסף של חומצה היאלורונית בניגוד לחומרים אחרים הוא שניתן להמיס את החומר בעזרת חומר מיוחד ובכך למעשה לבטל את הפרוצדורה.

שנית- מהם אותם שקעים מתחת לעיניים ואיך הם נוצרים?

במקרים מסוימים מדובר במבנה אנטומי שבו עצמות הפנים והרקמה אכן בנויים בצורה שקועה יותר מתח לעיניים. מעבר לכך, באופן טבעי כחלק מתהליך ההזדקנות, נוצר אובדן של רקמות שומן בפנים והעור הופך מקומט או רפוי. אזור שקעי העיניים הוא אזור עשיר בכלי דם ולכן לעיתים נוצרות גם כהויות בולטות עקב השתקפות כלי הדם דרך העור הדק.

למי מתאים טיפול בחומצה היאלורונית מתחת לעיניים?

טיפול בחומצה היאלורונית מתחת לעיניים יכול להתאים למטופלים ומטופלות אשר סובלים משקעי עיניים עמוקים ומעוניינים במילוי שלהם ליצירת מראה אחיד יותר, רענן יותר ופחות עייף. במקרים מסוימים יש לשקול ניתוח עפעפיים– פתרון אפשרי נוסף לבעיית שקעי העיניים- אך יש לקבל את ההחלטה כמובן ביעוץ עם מנתח פלסטי.

מטופלים ומטופלות רבים מעדיפים להימנע מביצוע ניתוח פלסטי מסיבות שונות ולכן טיפול בהזרקת חומצה היאלורונית מהווה פתרון יעיל. יש לציין כי במרבית המקרים טיפול זה אינו עוזר לצבע הכהה מתחת לעיניים, אלא רק מטשטש את עומק השקעים למראה אחיד והומוגני.

מהן יתרונות הטיפול?

להזרקת חומצה היאלורונית מתחת לעיניים יתרונות רבים-

  • מדובר בהליך קצר ופשוט, שאינו כואב ואינו פולשני
  • מתקבלת תוצאה מיידית ללא צורך בזמן החלמה,
  • התוצאה המתקבלת יכולה להחזיק מעמד זמן רב- כאמור עד כשנתיים
  • יתרון נוסף הוא שהתהליך הפיך וניתן להמיס את החומצה ההיאלורונית בעזרת חומר מיוחד.

הזרקה במקרה זה מתבצעת בעזרת קנולה (צינורית מתכת קטנה)- מתבצע חור כניסה קטן בלחי ולאחר מכן הזרקת החומר לשקעי העיניים עם שימוש בצינורית קטנה המונעת את הצורך בדקירות מרובות ע"י מחט ובכך מפחיתה את הסיכון לשטפי דם ואת חששות המטופל/ת מדקירות מחט.

בסיום התהליך- שאורך מספר דקות- מתקבלת תוצאה יפה ואחידה, אשר בתוך מספר ימים אף משתפרת, לאחר ירידה בבצקת ו"התיישבות" מוצלחת של החומר במקומו.

האם יש סיכוי לתופעות לוואי?

לטיפול זה יכולות להיות מספר תופעות לוואי, ביניהן שטפי דם, בצקת מקומית ויצירת "גושים" של החומר. בכל מקרה של תופעות לוואי בלתי רצויות אחרי הטיפול יש לפנות לרופא המטפל.

כאמור, טיפול זה יכול להחזיק מעמד זמן רב ולכן טיפולי תחזוקה מבוצעים בהפרשי זמן גדולים. כאשר מורגשת ירידה והעמקה של השקעים, ניתן לחזור לרופא המטפל ולבחון צורך בהזרקה נוספת לאזור. במקרים מתאימים ניתן לשלב טיפול זה עם בוטוקס בצידי העיניים אשר יכול להביא למראה צעיר ורענן אף יותר.      יש לבצע אבחון מסודר ולקבל יעוץ מקצועי טרם ביצוע כל פרוצדורה.

הכל אודות הזרקת בוטוקס

בוטוקס במצח – כל מה שאת צריכות לדעת על הטיפול

{ "@context": "http :// chemaorg", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Que tion", "name": "היכן נהוג להזריק בוטוקוס", "acceptedAn wer": { "@type": "An wer", "text": "נהוג להזריק בוטוקס לאזורים מסוימים בפנים- על פי רוב לשרירי המצח, בין הגבות ומסביב לעיניים לאחר שהחומר המוזרק מתחיל לעבוד, נוצרת הרפיה של השריר המוזרק וכך נמנעת האפשרות להתכווץ ו\"לקמט\" את האזורים בהם פעיל, כך שמתקבל מראה חלק ואחיד יותר של העור" } },{ "@type": "Que tion", "name": "למי מתאים הזרקת בוטוקוס במצח",... להמשך קריאה ❯❯
כללי


ראשית, נפריך טעות נפוצה- בוטוקס הפך לשם נרדף לכלל הטיפולים האסתטיים שמבוצעים באזור הפנים, אך למעשה לא כך הדבר.

בוטוקס, או בשמו המלא- בוטוליניום טוקסין- הוא רעלן המיוצר ע"י החיידק Clostridium botulinum וגורם להרפיה של שרירים. כיום קיימים מספר שמות מסחריים למוצר זה, ביניהם בוטוקס, אך גם דיספורט וקסאומין הם "בוטוקס" לכל דבר ועניין. טיפולים אחרים בפנים מבוצעים עם חומרים כדוגמת חומצה היאלורונית, ושונים באופיים ובמהותם מטיפול בבוטוקס.

היכן נהוג להזריק בוטוקוס?

נהוג להזריק בוטוקס לאזורים מסוימים בפנים- על פי רוב לשרירי המצח, בין הגבות ומסביב לעיניים. לאחר שהחומר המוזרק מתחיל לעבוד, נוצרת הרפיה של השריר המוזרק וכך נמנעת האפשרות להתכווץ ו"לקמט" את האזורים בהם פעיל, כך שמתקבל מראה חלק ואחיד יותר של העור.

למי מתאים הזרקת בוטוקוס במצח?

הזרקת בוטוקס למצח יכולה להתאים לכל מי שמעוניין במצח חלק יותר. בממוצע, הגיל בו מתחילים לבצע טיפולי בוטוקס הינו 35, אך בגילאים צעירים יותר (שנות ה-20) ניתן לבצע טיפול בוטוקס מניעתי, בהפרשי זמן גדולים יותר, שיכול לדחות את הופעת הקמטים לגיל מאוחר יותר ולתרום למראה מצח חלק יותר לאורך זמן.

כמה זמן לוקח הטיפול?

הפרוצדורה עצמה הינה מהירה וקלה ואורכת לא יותר ממספר דקות- כמובן שמבוצעת רק לאחר בדיקה ואבחון מדויק של צרכי המטופל או המטופלת. אין צורך באלחוש! ההזרקה מתבצעת ע"י מחט חדה ודקה ישירות לשריר בנקודה מסוימת והטיפול עובר בזריזות ובחוסר נוחות מינימלי.

מתי מתחילים לראות תוצאות?

לאחר ההזרקה, טיפול הבוטוקס במצח יתחיל להראות תוצאות לאחר כשבוע-10 ימים. כשבועיים לאחר ביצוע הפרוצדורה ניתן להגיע לבדיקת ביקורת על מנת לבחון את התוצאה ולקבוע האם יש צורך בחיזוק השפעת החומר- כתלות במידת פעילות השרירים שהינה אינדיבידואלית ומשתנה בין אדם לאדם.

החומר נשאר פעיל למשך כ-3 חודשים, לאחר מכן יש לבצע טיפול נוסף על מנת לשמר את התוצאה. חשוב לציין כי ככל שהטיפולים מבוצעים בצורה סדירה, כך ניתן לראות ירידה בעומק הקמטים הכללי ומשום כך יש חשיבות לתחזוקה שוטפת ולהקפדה על ביצוע הטיפול.

האם יש סיכוי לתופעות לוואי?

הזרקות בוטוקס נחשבות לטיפול בטוח לחלוטין. יחד עם זאת, קיים סיכוי נמוך מאוד לפיתוח תופעות לוואי אשר ביניהן:

  • שטפי דם
  • כאבי ראש
  • כאב קל ונפיחות סביב אזור ההזרקה
  • תסמינים דמויי שפעת או הרגשה כללית לא טובה.
  • חולשה בשרירים בקרבת מקום ההזרקה.

בכל מקרה של תופעות לוואי בלתי רצויות אחרי הטיפול יש לפנות לרופא המטפל.

כיצד יש להתנהג לאחר הטיפול?

לאחר ביצוע הטיפול ניתן לחזור לפעילות שגרתית ורגילה, אך יש להקפיד להימנע משפשוף האזור המוזרק ב-24 השעות הראשונות. מומלץ להימנע ממצב שכיבה או הורדת הראש למשך כ-4 שעות מזמן ההזרקה, ובנוסף אין לבצע פעילות גופנית ביום ההזרקה.

למי מומלץ להימנע מהטיפול?

אין להזריק בוטוקס לנשים בהריון או נשים מניקות ולאנשים הסובלים ממחלות נוירולוגיות מסוימות. כמו כן, לא מומלץ לבצע הזרקות בוטוקס למי שאלרגי לחלבון שנמצא בחלב פרה. בנוסף, הטיפול אינו מומלץ לסובלים ממחלות עור ולנוטלים באופן קבוע תרופות כמו סטרואידים. יש לשים לב כי הטיפול מבוצע ע"י מנתח פלסטי או רופא אחר המוסמך לביצוע הפרוצדורה.

נקודות חשובות

כאמור, אצל מרבית המטופלים והמטופלות יש לחזור על הפרוצדורה אחת ל3-4 חודשים. חשוב לציין כי ניתן ואף מומלץ לבצע את הפרוצדורה גם לאחר ניתוח פלסטי כדוגמת ניתוח עפעפיים, מתיחת פנים וכיוצ"ב. אזורים נוספים בהם ניתן להזריק בוטוקס כוללים בין השאר את קמטי ההבעה שבין הגבות ("הכועס") והקמטים סביב העיניים, הזרקת בוטוקס לצורך עיצוב והפחתת פעילות הסנטר, להפחתת חשיפת חניכיים מוגברת בחיוך ("גאמי סמייל"), לצמצום פעילות שריר הלעיסה במקרים של חריקת שיניים והידוק לסתות ועוד. כמובן שיש לבצע אבחון מסודר ולקבל יעוץ מקצועי טרם ביצוע כל פרוצדורה.

למה חשוב להזריק אצל כירורג פלסטי

ניתוחים פלסטיים – כל מה שאתם צריכים לדעת

אם פעם ניתוחים פלסטיים היו נראים כמשהו מאד נדיר, היום מדובר בתופעה מאד מוכרת שרק ממשיכה לתפוס תאוצה, בזכות השיטות המתקדמות המפותחים על ידי הרופאים בתחום לצד החדשנות הטכנולוגית כל מה שרציתם לדעת על ניתוחים פלסטיים לנשים ולגברים – במאמר שלפניכם מאמר מאת: ד"ר רווה  תחום הניתוחים הפלסטיים נחשב לתחום פורץ דרך הן בזכות שיטות העבודה המתקדמות שמשתמשות הרבה פעמים בטכנולוגיות חדשניות ביותר באופן כללי, ניתן לחלק את הניתוחים הפלסטיים לשתי... להמשך קריאה ❯❯
כללי

אם פעם ניתוחים פלסטיים היו נראים כמשהו מאד נדיר, היום מדובר בתופעה מאד מוכרת שרק ממשיכה לתפוס תאוצה, בזכות השיטות המתקדמות המפותחים על ידי הרופאים בתחום לצד החדשנות הטכנולוגית. כל מה שרציתם לדעת על ניתוחים פלסטיים לנשים ולגברים – במאמר שלפניכם

מאמר מאת: ד"ר רווה. 

תחום הניתוחים הפלסטיים נחשב לתחום פורץ דרך הן בזכות שיטות העבודה המתקדמות שמשתמשות הרבה פעמים בטכנולוגיות חדשניות ביותר. באופן כללי, ניתן לחלק את הניתוחים הפלסטיים לשתי קטגוריות: ניתוחי שחזור וניתוחים קוסמטיים. ניתוחי שחזור נועדו לשחזר חלקי גוף או לשפר את התפקוד שלהם וכוללים, לדוגמא, טיפול בכוויות, ניתוחי ידיים וניתוחי פנים וגולגולת. ניתוחים קוסמטיים מתייחסים בעיקר לשיפור במראה של חלקי הגוף השונים.

המילה "פלסטי" מגיע אלינו מיוונית והמשמעות שלה "אומנות הפיסול". בעצם, ניתוחים פלסטיים "מפסלים" מחדש את גוף האדם, בין אם מבחינה פונקציונלית או מבחינה אסתטית. אגב, למרות מעטה החדשנות, הניתוח הפלסטי הראשון נעשה במצרים העתיקה וכלל תיקון האף השבור. גם בהודו וברומא העתיקה עסקו לא מעט בפעולות שחזור – תיקון אוזניים קרועות, למשל – אם כי מבחינה דתית היה אסור לחתוך בבשר אדם. עם זאת, יש עדויות גם לפעולות אסתטיות – שינוי צורת האף וכד'.

מיישור האף הראשון בסוף המאה ה-19 ועד פיסול אף במאה ה-21

כירורגיה פלסטית מודרנית התחילה את דרכה בתחילת המאה ה-19. מנתח גרמני פרסם מקרה בו הוא לקח חתיכת עור מהיד של המטופל והשתיל אותה בכף הרגל. בשנת 1827 נערך ניתוח ראשון לתיקון שפה שסוע וכבר בשנת 1891 רופא אא"ג אמריקאי, ג'ון רו הציג מקרה של יישור אף לאישה צעירה.

תחום הניתוחים הפלסטיים עשה כמה צעדים קדימה בשנים של מלחמת העולם הראשונה והשנייה, עבר לא מעט תהפוכות וקבע לא מעט טרנדים. היום תחום הניתוחים הפלסטיים משלב התערבות כירורגית פולשנית או זעיר פולשנית לצד טיפולים אסתטיים לא פולשניים ונעזר בפיתוחים טכנולוגיים חדשניים.

לדוגמא, רק לפני 20 שנה הדרך היחידה ליישר את האף או להגדיל את החזה הייתה על ידי פעולה פולשנית – גילוח עצם או הכנסת שתל סיליקון. היום ישנן מגוון אפשרויות לא פולשניות: פיסול אף על ידי הזרקות חומצה היאלורונית והגדלת חזה על ידי הזרקת שומן עצמי.

ניתוחים פלסטיים בישראל

בישראל בדרך כלל מותר לעבור ניתוחים פלסטיים מגיל 16 (עד גיל 18 נדרש להציג אישור ההורים): בדרך כלל בגיל הזה מדובר בניתוחים לשיפור מראה כגון ניתוח אף, הצמדת אוזניים או אפילו הגדלה או הקטנת חזה. ההמלצה היא, כמובן, להמתין עד שעצמות השלד והרקמות יתעצבו לצורתם ולגודל הסופיים. עם זאת, קיימים מקרים חריגים בהם ניתן לבצע ניתוח פלסטי גם בגילאים צעירים יותר, אך אלה לרוב יהיו ניתוחי שחזור ולא ניתוחים מטעמים אסתטיים. לדוגמא, ניתוח שפה שסוע ניתן לבצע כבר בגיל שנה וחצי, במטרה לשפר לא רק את המראה אלא גם את היכולות התפקודיות.

מהם הניתוחים הפלסטיים הנפוצים בישראל? 

בין הניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר בישראל ניתן למצוא ניתוחים הבאים:

  1. ישור או הקטנה של אף
  2. הגדלה, הקטנה, הרמה או השילוב ביניהן של החזה אצל נשים, גינקומסטיה (הקטנת חזה) אצל גברים. בקטגוריה זו נכללים גם ניתוחי הסרה מניעתית ושחזור אצל נשים שנמצאות בקבוצת סיכון לחלות בסרטן שד
  3.  מתיחת בטן והסרת עודפי עור
  4. מתיחת פנים על צורותיה השונות, כולל מיני-פייס ליפט
  5. ניתוח הרמת עפעפיים

לעתים קרובות בוחרים ישראלים לעבור ניתוח שמשלב מספר אזורים בו זמנית, למשל mommy makeover – ניתוח פופולרי בקרבת נשים שסיימו את הילודה ומעוניינות לשפר את צורת החזה, למתוח את הבטן ולהסיר עודפי עור כדי לחזור לגזרה קודמת. בשנים האחרונות יותר ויותר גברים פונים לכירורגיה פלסטית כדי לשנות את המראה שלהם מטעמים אסתטיים.

אל תתפשרו על המנתח הפלסטי

ד"ר אברי רווה נחשב לאחד המנתחים הפלסטיים המובילים בישראל ובעולם. ד"ר רווה מתמחה בסוגי הניתוחים השונים, ביניהם מתיחות פנים. הוא פיתח שיטה חדשה של מיקרו-ליפט, שעל ידי התערבות מינימלית מאפשר להגיע לתוצאה של מתיחת פנים ולשמור על המראה הצעיר והטבעי לאורך זמן. לד"ר רווה שיתופי פעולה רבים בארץ ובעולם: פורטוגל, ארה"ב ומדינות נוספות. הוא מרצה בכנסים מקצועיים, מלמד ומדריך רופאים וגם מסייע במקרים בהם הניתוח הסתבך ולא הגיע לתוצאה הרצויה.