ניתוחי עיצוב הגוף

ניתוח להסרת עודפי עור

ניתוח להסרת עודפי עור

ירדתם במשקל קילוגרמים רבים מזל טוב! מדובר בהישג בהחלט מרשים! הבעיה היא שהרבה פעמים בעקבות הירידה במשקל, העור הופך להיות רפוי, עם קפלים ופוגע במראה החיצוני ניתוח פלסטי להסרת עודפי עור מאפשר לעצב את הגוף מחדש באזור הבטן, הירכיים, הידיים, החזה, הישבן ואפילו הפנים קיימים מספר סוגים של ניתוחים קוסמטיים שיכולים לסייע לכם לחזור לגזרה: ניתוח עיצוב גוף, ניתוח מתיחת הבטן, ניתוח הרמת חזה וכמובן גם ניתוחים של הסרת עודפי עור מהידיים, הירכיים... להמשך קריאה ❯❯
ניתוחי עיצוב הגוף

ירדתם במשקל קילוגרמים רבים? מזל טוב! מדובר בהישג בהחלט מרשים! הבעיה היא שהרבה פעמים בעקבות הירידה במשקל, העור הופך להיות רפוי, עם קפלים ופוגע במראה החיצוני. ניתוח פלסטי להסרת עודפי עור מאפשר לעצב את הגוף מחדש באזור הבטן, הירכיים, הידיים, החזה, הישבן ואפילו הפנים.

קיימים מספר סוגים של ניתוחים קוסמטיים שיכולים לסייע לכם לחזור לגזרה: ניתוח עיצוב גוף, ניתוח מתיחת הבטן, ניתוח הרמת חזה וכמובן גם ניתוחים של הסרת עודפי עור מהידיים, הירכיים והישבן.

ניתוח עיצוב גוף

אחד הניתוחים הפופולריים לאחר ירידה מאסיבית במשקל. אם תשמרו על המשקל אחרי הניתוח, התוצאה שלו תישמר לאורך זמן.

ניתוח עיצוב גוף יכול לשנות את המראה שלכם.
התוצאות קבועות כמובן, אם לא ניקח בחשבון את תהליך ההתבגרות, שגורם לעור לאבד מגמישותו בגלל הגיל. עם זאת, חשוב לזכור כי קיימים גם סיכונים מסוימים. ככל שאינדקס מסת הגוף (BMI) שלכם גבוה יותר, כך יש יותר סיכון לפתח סיבוכים: דימום, זיהום, צלקות, או הצטברות נוזלים ברקמות. לכן, חשוב מאד להקפיד על ההנחיות הרפואיות לפני ואחרי הניתוח – למען מזעור הסיכונים וגם הקלה על תהליך ההחלמה.

ההכנה לניתוח עיצוב גוף והסרת עודפי העור תלויה במספר גורמים: למשל, האם אחרי שירדו במשקל, המטופלת או המטופל מצליחים לשמור על משקל יציב לאורך זמן. כמו כן, צריך לקחת בחשבון את המצב הבריאותי הכללי. לפני ניתוח לעיצוב גוף חשוב מאד להפסיק לעשן, מה שלא תמיד קל לאנשים, אך חשוב להבין שזה חלק מהמחויבות הכללית שלכם לגבי שינוי משמעותי באורח חיים, הכולל תזונה נבונה, אימוני כושר באופן קבוע וכמובן גישה חיובית ותפיסה מציאותית לגבי תוצאות הניתוח.

במהלך הניתוח יסיר הרופא המנתח את העור העודף והמדולדל, ירים ויהדק אותו כדי שיתאים לגזרה החדשה. לעתים קרובות כחלק מניתוח עיצוב גוף נעשית גם שאיבת שומן עודף. תלוי בדרישות וצורכי המטופלת או המטופל וכמובן בשיקול דעת של רופא עצמו.

התאוששות אחרי ניתוח עיצוב גוף

ההתאוששות וההחלמה תלויות באופן ישיר מכמות העור העודף שהוסר. פעמים רבות ניתן להשתחרר הביתה כבר באותו יום ובמקרים מסוימים נדרש אשפוז קצר. הרופא המנתח יכול להחליט על שימוש בצינורות ניקוז זמניות בשבוע-שבועיים ראשונים כדי להקל על הבצקות כתוצאה מהפרוצדורה. כמו כן, בכמה ימים הראשונים עלולה להיות תחושת חוסר נוחות.

אסור להרים חפצים כבדים, להתאמן או לעסוק בעבודה פיזית בערך שישה שבועות עד חודשיים. יש להגיע למפגשי ביקורת תקופתיים במרפאה כדי לבחון את התקדמות ההחלמה ולקבל הוראות טיפול מעודכנות.
זכרו, הצלחת הניתוח תלוי בבחירה נבונה של הרופא המנתח, אך יותר מכל, בהתנהלות ובנכונות של המטופל או המטופלת לקחת חלק פעיל ומשמעותי בתהליך.

חיטוב הגוף אחרי הקורונה ולקראת הקיץ

חיטוב הגוף אחרי הקורונה ולקראת הקיץ

היום בתחום הרפואה האסתטית קיימות אינסוף דרכים ושיטות להיפטר משומן עודף ולעצב את הגוף מחדש, לכן אפשר בקלות לשכוח את אחד הניתוחים שהספיקו להוכיח את עצמם לאורך השנים – שאיבת שומן וזה חבל מאד, כי בדיוק עכשיו, כשכולנו חולמים על הגוף המושלם לקראת הקיץ, כשבמשך חודשיים כמעט לא ממש הייתה לנו הזדמנות להיצמד לשגרת הטיפולים בעקבות משבר הקורונה, ניתוח שאיבת שומן נראה כאופציה מאד מתאימה, אם לא הכי טובה עוד מעט תקבלו מספר סיבות משכנעות, אבל קודם כל... להמשך קריאה ❯❯
ניתוחי עיצוב הגוף

היום בתחום הרפואה האסתטית קיימות אינסוף דרכים ושיטות להיפטר משומן עודף ולעצב את הגוף מחדש, לכן אפשר בקלות לשכוח את אחד הניתוחים שהספיקו להוכיח את עצמם לאורך השנים – שאיבת שומן. וזה חבל מאד, כי בדיוק עכשיו, כשכולנו חולמים על הגוף המושלם לקראת הקיץ, כשבמשך חודשיים כמעט לא ממש הייתה לנו הזדמנות להיצמד לשגרת הטיפולים בעקבות משבר הקורונה, ניתוח שאיבת שומן נראה כאופציה מאד מתאימה, אם לא הכי טובה. עוד מעט תקבלו מספר סיבות משכנעות, אבל קודם כל נבין איך זה עובד.

ניתוח שאיבת שומן מתבצע בהרדמה כללית ולעיתים מקומית. דרך חתך מאד קטן, באורך של כמה מילימטרים מוחדרת מתחת לעור קנולה, צינור דק וגמיש בעל יכולת לנוע מתחת לעור לשאוב את תאי השומן התת עורי. מיד אחרי הניתוח האזור יהיה נפוח וייתכנו שטפי דם, בעקבות הפגיעה של הקנולה ברקמות – תופעת לוואי אופיינית לרוב הניתוחים הפלסטיים שבדרך כלל חולפת אחרי מספר ימים בודדים.

מיד אחרי הניתוח חובשים את המקום חבישת לחץ כדי לזרז את ירידת הנפיחות ולאפשר לעור להתאים את עצמו לממדי הגוף החדשים.

שאיבת שומן מספקת תוצאות מהירות

במקום להמתין לאפקט המצטבר של סדרת הטיפולים הלא פולשניים, מספיק לעבור ניתוח אחד של שאיבת שומן. ברגע שהניתוח מסתיים, כל השומן הלא רצוי נעלם לו. הדבר היחיד שנותר זה להמתין חודש בערך עד שהנפיחות תרד ואפשר לעלות על בגד ים.

מאפשרת החלמה מהירה

כפי שציינו לעיל, מדובר בתקופה קצרה יחסית שמהלכה ייתכן ויהיה צורך בחבישות לחץ ומשככי כאבים כדי להוריד את הנפיחות  והכאב למינימום כמה שיותר מהר. וכמובן, להקשיב לכל הוראות הרופא המנתח ולהגיע לביקורת, כדי לבדוק שהכל תקין.

ניתן לבצע שאיבת שומן בכל אזור בגוף

פעמים רבות, כשאנחנו פונים לבצע הליך כלשהו בתחום הכירורגיה הפלסטית או הרפואה האסתטית, נאלצים להתמודד עם הסירוב בגלל ההתוויות השונות: מדובר באזור בגוף שקשה להגיע אליו, שכבת השומן דחוסה או עבה מדי ועוד. לעומת כל אלה את שאיבת השומן ניתן לבצע בכל אזור בגוף (בזכות השימוש בקנולות בעלות קוטר מזערי), למשל – ירכיים, מותן, בטן, גב או זרועות. כמו כן, שאיבת שומן לא מוגבלת על ידי המשקל ההתחלתי וגם מתמודדת בהצלחה גם עם שכבת שומן עבה ודחוסה ביותר.

 

 

האם ניתוחים פלסטיים גורמים לנו להיות מאושרים יותר ובטוחים יותר בעצמנו?

האם ניתוחים פלסטיים גורמים לנו להיות מאושרים ובטוחים יותר בעצמנו?

מהו הערך המוסף של ניתוח פלסטי האם ניתוחים פלסטיים גורמים לנו להיות מאושרים יותר ובטוחים יותר בעצמנו ניתוחים פלסטיים קוסמטיים, מעצם הגדרתם, אינם ניתוחים הנחשבים הכרחיים מבחינה רפואית, אלא הם נעשים כדי לשפר את המראה שלנו רבים טוענים כי ניתוחים קוסמטיים מעצימים, במיוחד בעולם בו אנשים שנראים טוב מתוגמלים יותר באופן מקצועי וחברתי יתרה מכך, אנשים רבים טוענים שיש לכך יתרונות פסיכולוגיים וכי ניתוחים קוסמטיים משפרים את הביטחון העצמי ותחושת... להמשך קריאה ❯❯
ניתוחי חזה

מהו הערך המוסף של ניתוח פלסטי?

האם ניתוחים פלסטיים גורמים לנו להיות מאושרים יותר ובטוחים יותר בעצמנו?

ניתוחים פלסטיים קוסמטיים, מעצם הגדרתם, אינם ניתוחים הנחשבים הכרחיים מבחינה רפואית, אלא הם נעשים כדי לשפר את המראה שלנו. רבים טוענים כי ניתוחים קוסמטיים מעצימים, במיוחד בעולם בו אנשים שנראים טוב מתוגמלים יותר באופן מקצועי וחברתי. יתרה מכך, אנשים רבים טוענים שיש לכך יתרונות פסיכולוגיים וכי ניתוחים קוסמטיים משפרים את הביטחון העצמי ותחושת הסיפוק. מצד שני, יש הטוענים כי ניתוחים קוסמטיים עושים בדיוק את ההפך, ולטווח הארוך גורמים לנו להרגיש לא טוב עם עצמנו. אז מה נכון?

ובכן, התשובה היא…

כפי שאתם יכולים לשער, הרבה יותר מורכבת מ״כן״ או ״לא״. כשמעמיקים בספרות בנושא, מוצאים מחקרים עם דעות מנוגדות לחלוטין. אולם אי אפשר להתעלם מהביקוש, השכיחות וההצלחה של ניתוחים קוסמטיים רבים כל כך ברחבי העולם. לכן מעניין להסתכל על כך מכמה נקודות מבט.

  1. בשנת 2008 סיים ד"ר ניל ש. סאדיק מאוניברסיטת קורנל סדרת מחקרים על ההשפעות של התערבויות קוסמטיות כירורגיות ולא כירורגיות. במחקר שנערך בקרב 110 מטופלות שעברו ניתוח הרמת חזה, 95% מהן חוו שיפור בבריאות הגופנית והפסיכולוגית ורווחתם השתפרה מאוד לאחר הניתוח. במחקר שנערך בקרב 105 מטופלים שעברו ניתוחים קוסמטיים אלקטיביים שונים, רבים דיווחו על שיפורים אדירים בחייהם הכוללים שישה חודשים לאחר הניתוח. חלק מהם כוללים שינויים חיוביים בחיי המין, בחיי החברה ובמערכות היחסים שלהם, שביעות רצון מהמראה שלהם וירידה ברמת החרדה.
  2. מחקר מ-2013 שפורסם בכתב העת Clinical Psychological Science עקב אחר קבוצה של כ-800 איש אשר שקלו ניתוחים קוסמטיים. המחקר השווה את 544 האנשים שבסופו של דבר המשיכו אל ניתוח לאלה שלא עברו ניתוח בטווח של שנה לאחר מכן. באופן לא מפתיע, אלו שעברו את הניתוח היו מרוצים יותר עקב השינוי שחל בהם. באופן מפתיע, עבור אלה שעברו ניתוחים, דברים רבים נוספים השתפרו גם הם – כולל יחס חיובי, שמחת חיים, הערכה עצמית, שביעות רצון מהחיים ואפילו רמת החרדה השתפרה. החוקרים שיערו כי ניתוחים קוסמטיים עשויים לחולל שינוי פסיכולוגי קבוע יותר מאשר שינויים משמעותיים אחרים בחיים, דוגמת מערכת יחסים חדשה.

על פי מחקרים, אנשים מרוצים יותר מהמראה שלהם וההרגשה הכללית שלהם לאחר שבחרו לעבור ניתוחים קוסמטיים. המחקרים למעשה תומכים במה שרופאים מנתחים פלסטיים שומעים מרבים מהמטופלים מדי יום. המנתחים הפלסטיים מתמקדים בסיוע לגברים ולנשים להשיג את הביטחון במראה החיצוני הרצוי, לחיות חיים טובים יותר ולשפר את איכות חייהם ורווחתם.

ניתוח מתיחת בטן בשילוב עם שאיבת שומן

ניתוח מתיחת בטן בשילוב עם שאיבת שומן

רובנו מכירים את התופעה העקשנית הזו: מצבורי שומן המסרבים להיעלם גם עם שגרת אימונים ושמירה על תזונה נכונה העודפים הללו מביאים איתם עור רפוי ועודף שיכולים לגרום לנו להרגיש פחות נוח ונעים אז נכון, מצבורי שומן ועור עודף הן לכאורה שתי בעיות שונות, (אך יכולות להגיע ממקור דומה) והפתרונות - שונים ומגוונים ומיועדים כל אחד לבעיה אחרת אבל גם אם חשבתם שניסיתם הכל, זה הזמן לשמוע מה יש לעולם הכירורגיה פלסטית להציע אז מה האופציות לבטן שטוחה ניתוח מתיחת... להמשך קריאה ❯❯
ניתוחי עיצוב הגוף

רובנו מכירים את התופעה העקשנית הזו: מצבורי שומן המסרבים להיעלם גם עם שגרת אימונים ושמירה על תזונה נכונה. העודפים הללו מביאים איתם עור רפוי ועודף שיכולים לגרום לנו להרגיש פחות נוח ונעים. אז נכון, מצבורי שומן ועור עודף הן לכאורה שתי בעיות שונות, (אך יכולות להגיע ממקור דומה) והפתרונות – שונים ומגוונים ומיועדים כל אחד לבעיה אחרת. אבל גם אם חשבתם שניסיתם הכל, זה הזמן לשמוע מה יש לעולם הכירורגיה פלסטית להציע.

אז מה האופציות לבטן שטוחה?

ניתוח מתיחת בטן – נועד לטפל במקרים של עור מדולדל ועודף. מצב זה עשוי להתרחש לאחר ירידה גדולה במשקל, ולאחר לידה (או כמה) אצל נשים. בפועל, שרירי הבטן מתרופפים, והמשקל שנוסף בהריון וחלקו הושל בלידה יוצר מצב של עור עודף, בטן רפויה וקפלי עור.

ניתוח שאיבת שומן – איזורים מסויימים בגוף עם מצבורי שומן עקשניים שלא יורדים בשום דיאטה, נשמע מוכר? במצב זה פתרון יעיל במיוחד יהיה לבצע ניתוח שאיבת שומן.

ומתי נשלב?

ניתוח מתיחת בטן משולב עם שאיבת שומן מתאים לנשים וגברים, אשר סובלים מעודפי עור באזורי דופן הבטן, ירך צידית ועכוז. חשוב להבין כי שאיבת שומן, על אף היותה פתרון מצוין למצבורי שומן עקשניים, אינה מספיקה כדי לטפל בעודפי עור ולשם כך נדרש ניתוח מתיחת בטן. הניתוח המשולב נועד לשפר ולחטב את מראה דופן הבטן, וכן ביכולתו להפחית צלוליט בצדי הירך והעכוז אשר יראה מורם וחטוב יותר.

כיצד מתבצע הניתוח?

ניתוח מתיחת בטן בשילוב שאיבת שומן מתבצע, כמו כל ניתוח כירורגי בהיקף כזה, תחת הרדמה כללית. הניתוח אורך בין שעתיים ל-3 שעות, בהתאם למורכבות הניתוח וממדי המטופל/ת. כמו כן, הניתוח מצריך לעיתים אשפוז ליממה. יש להבין כי שיטות הניתוח עשויות להשתנות בין מטופל אחד לאחר, בהתאם למצבו הפיזי, גודל ומיקום עודפי העור והשומן, פרופורציות הגוף, מצב השרירים ומצבו הבריאותי וכמובן נתון לשיקול המקצועי של הרופא המנתח אשר חפץ בטובתו ושלומו של המטופל.

האם נותרות צלקות?

ניתוח מתיחת בטן ושאיבת שומן מותיר צלקת לכל רוחב הבטן התחתונה, אשר עשויה להמשיך באופן היקפי גם אל צדי האגן ומעל הישבן. צלקת זו מתוכננת בקפידה, ומתוך מחשבה שתוסתר מתחת להלבשה תחתונה / בגד ים. צלקת נוספת הנה סביב הטבור, דבר מקובל ושגרתי בניתוח מתיחת בטן.

מהן השיטות לבצע ניתוח מתיחת בטן ולמי הוא מתאים

מהן השיטות לבצע ניתוח מתיחת בטן ולמי הוא מתאים?

דופן הבטן נוטה להתרופף עם השנים, לעיתים כתוצאה מלידות או כתוצאה משינויים קיצוניים במשקל המשמעות האסתטית של הדבר היא שגם כאשר המשקל מתייצב על תוצאה רצויה, ישנו עור עודף אשר "תלוי" על הגוף מתי רצוי לבצע ניתוח למתיחת בטן, מה חשוב לדעת לפני כן וכיצד מתבצע הניתוח כל המידע הנחוץ במאמר שלפניכם הצורך בניתוח למתיחת בטן עם השנים רקמות שומן עודפות נוטות להיצבר באזור הבטן, ואלו גורמות לה לבלוט ולהיראות לא אסתטית המועמדים לניתוח הם במספר קבוצות: אלה... להמשך קריאה ❯❯
ניתוחי עיצוב הגוף

דופן הבטן נוטה להתרופף עם השנים, לעיתים כתוצאה מלידות או כתוצאה משינויים קיצוניים במשקל. המשמעות האסתטית של הדבר היא שגם כאשר המשקל מתייצב על תוצאה רצויה, ישנו עור עודף אשר "תלוי" על הגוף. מתי רצוי לבצע ניתוח למתיחת בטן, מה חשוב לדעת לפני כן וכיצד מתבצע הניתוח? כל המידע הנחוץ במאמר שלפניכם.

הצורך בניתוח למתיחת בטן

עם השנים רקמות שומן עודפות נוטות להיצבר באזור הבטן, ואלו גורמות לה לבלוט ולהיראות לא אסתטית. המועמדים לניתוח הם במספר קבוצות: אלה שירדו במשקל באופן מסיבי, כך שנותר עור עודף, או נשים ששרירי הבטן שלהן נחלשו משמעותית כתוצאה מהריונות, כך שגם לאחר הלידה נותר מראה הריוני. בעוד שאין מדובר בבעיה בריאותית, פעמים רבות העור העודף גורם לתחושת חוסר ביטחון קשה. ניתוח למתיחת בטן מאפשר קבלת בטן חלקה, אסתטית לחלוטין ונטולת עודפי עור מיותרים, וכתוצאה מכך משיב את שביעות הרצון ותחושת הנוחות של המטופל בגופו.

מהלך הניתוח

לפני ביצוע הניתוח מתקיימות פגישות ייעוץ עם הכירורג הפלסטי, אשר מטרתן להעריך את מצב המטופל, להבין מהם רצונותיו ובהתאם לאלו לבחור בשיטת הטיפול האידיאלית עבורו. לניתוח ישנן מספר שיטות אפשריות:

  • מיני מתיחה: פרוצדורה אשר אינה מצריכה אשפוז, ומיועדת למטופלים אשר העור העודף מרוכז אצלם בבטן התחתונה מתחת לטבור, ושרירי הבטן שלהם חזקים. מדובר בהליך פשוט וקל יותר באופן משמעותי מאשר מתיחת בטן מלאה, המתבצע בהרדמה כללית או מקומית, ומותיר צלקת קטנה בבטן התחתונה.
  • מתיחת בטן כלפי מטה: פרוצדורה אשר במהלכה מפרידים את הטבור מהעור שמסביבו ומותחים את העור כלפי מטה. לאחר מכן יוצרים פתח חדש לטבור ומחברים אותו מחדש לעור הבטן. ההליך מבוצע בהרדמה מלאה ואורך כשעה וחצי, כאשר ההחלמה ממנו נמשכת בין שבוע לשבועיים.
  • מתיחת בטן כלפי מעלה: פרוצדורה המיועדת בעיקר למטופלים אשר העור העודף מרוכז אצלם באמצע הבטן, מעל ומתחת לטבור, כאשר המתיחה מתבצעת באמצעות קירוב עור דופן הבטן כלפי החזה. התוצאה המתקבלת ממתיחה זו מתאימה לבעיית עודף העור ומסתכמת בצלקת בקפל התת שדי

ההחלמה מניתוח למתיחת בטן

ההחלמה מניתוח למתיחת בטן אורכת בין שבוע לשבועיים. חשוב מאוד במהלך התקופה הזו, על אף הכאבים, להקפיד לקום מהמיטה ולהסתובב לעיתים קרובות, על מנת למנוע סיבוכים ריאתיים. שימוש בחגורה אלסטית מעניק תמיכה לדופן הבטן, ומפעיל לחץ אשר מפחית את הצטברות הנוזלים באזור. תופעות לוואי שכיחות לאחר הניתוח הן נפיחות בבטן וכאבים, ולרב הן חולפות עד כשלושה שבועות מיום הניתוח.

5 דברים שחשוב לדעת לפני ניתוח מתיחת בטן

5 דברים שחשוב לדעת לפני ניתוח מתיחת בטן

גופינו עובר שינויים רבים במהלך החיים, ובבטן ששריריה מתרופפים כתוצאה מלידות, ועורה משינויים קיצוניים במשקל זה מורגש במיוחד ניתוח למתיחת בטן יכול להשיב את הגלגל לאחור, להעניק לכם בטן חלקה ונטולת עודפי עור, וכתוצאה מכך לחזק את תחושת הביטחון העצמי שלכם ואת מידת הנוחות שאתם חשים בתוך עורכם 1 מדוע יש צורך בניתוח למתיחת בטן עם השנים אזור הבטן נוטה לצבור רקמות שומן עודפות, דבר אשר גורם לה לבלוט ולהראות לא אסתטית העור העודף נוצר כתוצאה מהריונות... להמשך קריאה ❯❯
ניתוחי עיצוב הגוף

גופינו עובר שינויים רבים במהלך החיים, ובבטן ששריריה מתרופפים כתוצאה מלידות, ועורה משינויים קיצוניים במשקל זה מורגש במיוחד. ניתוח למתיחת בטן יכול להשיב את הגלגל לאחור, להעניק לכם בטן חלקה ונטולת עודפי עור, וכתוצאה מכך לחזק את תחושת הביטחון העצמי שלכם ואת מידת הנוחות שאתם חשים בתוך עורכם.

1. מדוע יש צורך בניתוח למתיחת בטן?

עם השנים אזור הבטן נוטה לצבור רקמות שומן עודפות, דבר אשר גורם לה לבלוט ולהראות לא אסתטית. העור העודף נוצר כתוצאה מהריונות או הורדה משמעותית במשקל, והוא משווה לבטן מראה "תלוי" על הגוף. מתיחת הבטן יוצרת שינוי אסתטי אדיר, משיבה את הבטן לקדמותה, ומעניקה מראה מוצק ושטוח.

2. מתי כדאי לעשות ניתוח מתיחת בטן?

מועמדים מתאימים לניתוח למתיחת בטן הם אלו שירדו במשקל באופן משמעותי, וכתוצאה מכך נותרו עם עודפי עור ומראה של בטן רופסת ונפולה. כמובן שגם נשים לאחר לידה עשויות לענות על דרישות אלו ולהיות מועמדות מתאימות לכך.

3. כיצד מתבצע ניתוח למתיחת בטן?

במהלך הניתוח מבצעים חתך רוחבי בבטן התחתונה כמה סנטימטרים מעל קו הערווה. העור והשומן מופרדים מדופן הבטן ונמשכים לכיוון מטה, ושרירי הבטן מחוזקים באמצעות ההידוק שלהם עם התפרים. לאחר שהעור והשומן העודפים הוסרו, העור נפרש בחזרה ותופרים את החתך. הניתוח נמשך כשעה וחצי והוא נעשה תחת הרדמה מלאה. לאחר הניתוח משאירים נקזים המחוברים לגוף, אשר מטרתם לנקז את הנוזלים וההפרשות מאזור הניתוח במשך כיום עד חמישה ימים, בהתאם לצורך.

4. מהם הסיכונים בניתוח מתיחת בטן?

תופעות הלוואי השכיחות ביותר לאחר הניתוח הן נפיחות בבטן וכאבים, ולרב הם חולפים עד כשלושה שבועות מיום הניתוח. הסיכונים כתוצאה מהניתוח אינם שכיחים אך עשויים לכלול נזק עיצבי, תגובה אלרגית לחומרי ההרדמה, חוסר תחושה בעור, שטפי דם פנימיים, סיבוכים בדרכי הנשימה, צלקת לא יפה, זיהום ועוד. מעקב אחר ההנחיות שניתנו על ידי המנתח לגבי התנהלות תקינה לאחר הניתוח מפחית כמובן את הסיכון לסיבוכים.

5. כיצד מתנהל תהליך ההחלמה מניתוח מתיחת בטן?

אמנם ההחלמה מניתוח למתיחת בטן בהחלט כרוכה בכאבים, אך למרות זאת יש חשיבות קריטית להסתובבות אחת למספר שעות, על מנת למנוע סיבוכים ריאתיים. יש צורך להשתמש בחגורה אלסטית המסייעת בתמיכה בדופן הבטן ומפעילה לחץ שאמור להפחית את הצטברות הנוזלים בדופן הבטן. ההחלמה נמשכת בין שבוע לשבועיים, אך מומלץ ללכת עם חגורת הבטן במשך ארבעה שבועות.