ניתוחי חזה

ניתוח להסרת עודפי עור

ניתוח להסרת עודפי עור

ניתוח עיצוב גוף, מתיחת בטן או הרמת שדיים – כל אלה סוגי הניתוחים המתאימים למטופלים אחרי ירידה מאסיבית במשקל כתוצאה מתזונה וספורט או אחרי ניתוח בריאטרי פעמים רבות, אחרי שאנשים משילים ממשקלם 50 ק"ג ויותר, הם רוצים לחגוג את ההצלחה שלהם, עם זאת, אחרי ירידה כל כך משמעותית, הם הרבה פעמים מתלוננים על קפלי עור רפוי שנשאר כתזכורת על התקופה בה היו בעודף משקל ניתן להיפטר עודפי העור, לעצב את הגוף מחדש ולמצק את העור באזור הידיים, הירכיים, השדיים, הפנים... להמשך קריאה ❯❯
ניתוחי חזה

ניתוח עיצוב גוף, מתיחת בטן או הרמת שדיים – כל אלה סוגי הניתוחים המתאימים למטופלים אחרי ירידה מאסיבית במשקל כתוצאה מתזונה וספורט או אחרי ניתוח בריאטרי

פעמים רבות, אחרי שאנשים משילים ממשקלם 50 ק"ג ויותר, הם רוצים לחגוג את ההצלחה שלהם, עם זאת, אחרי ירידה כל כך משמעותית, הם הרבה פעמים מתלוננים על קפלי עור רפוי שנשאר כתזכורת על התקופה בה היו בעודף משקל.

ניתן להיפטר עודפי העור, לעצב את הגוף מחדש ולמצק את העור באזור הידיים, הירכיים, השדיים, הפנים והבטן באמצעות כמה סוגים של ניתוחים פלסטיים, תלוי בצרכים של המטופל או המטופלת: עיצוב גוף, מתיחת בטן, הרמת ישבן, זרועות ו/או שדיים.

ניתוח עיצוב גוף

ניתוח זה נחשב לאחד הפופולריים בקרב מי שרוצה לשפר את המראה שלהם אחרי ניתוח בריאטרי. בתנאי שהמשקל נשאר יציב, תוצאות הניתוח נשמרות לתקופה ארוכה. 

הרופא המנתח עושה חתך אחד ארוך לרוחב הבטן ומסיר את העור הרפוי. באותו ניתוח הוא גם יכול להדק את העור בישבן, בבטן, במותן, ירכיים פנימיות וחיצוניות והזרועות. ניתוח עיצוב גוף יכול לשנות את המראה שלכם בצורה דרמטית והתוצאות נשמרות לאורך זמן, פרט לאובדן הטונוס הטבעי של העור עם הגיל.

עם זאת, כדאי לזכור שלניתוח עיצוב גוף יש לא מעט סיבוכים ותופעות לוואי, כגון צלקות. חלק מאלה שעברו את הניתוח ממשיכים להתלונן על העור הרפוי וחלק נדרשים לעבור ניתוחי המשך קוסמטיים.

ככל שאינדקס מסת גוף (BMI) שלך גבוה יותר, כך הסיכוי לפתח סיבוכים גבוה יותר. סיבוכים אפשריים כוללים דימום, זיהום, נמק, הצטלקויות יתר ובצקות. חשוב מאד לשוחח עם הרופא המנתח לפני הניתוח ולהבין את הסיכונים והיתרונות של הניתוח. עם את, כדאי לציין שברוב המקרים תוצאות הניתוח מאד משביעות רצון.

מתיחת בטן

פעמים רבות ניתוח מתיחת הבטן הוא חלק מניתוח עיצוב גוף. מתיחת בטן יכולה לסייע להחזיר בטן שטוחה במקרים בהם התזונה, התרגילים והירידה במשקל לא הצליחו. מתיחת בטן שונה משאיבת שומן, עם זאת, לעתים שאיבת שומן היא חלק מניתוח מתיחת הבטן.

בניתוח מתיחת בטן המנתח מבצע חתך גדול בגובה התחתונים לרוחב הבטן. לאחר מכן הוא מטפל בעודפי העור, השומן והרקמות ומהדק את שרירי הבטן המוחלשים. לפעמים המנתח אף יזיז את הטבור כדי שהמיקום יתאים לצורת הבטן החדשה. לעתים נדרש לבצע חתך נוסף כדי להסיר את העור העודף בבטן העליונה. 

אחרי מתיחת בטן נשארות צלקות שמיטשטשות עם הזמן. התוצאה תהיה בטן שטוחה ומהודקת, שיותר מתאימה למבנה גוף רזה.

הרמת שדיים

אם השדיים שלך צונחות ורפויות, הרמת חזה יכולה לסייע להרים אותם ולשנות את הצורה שלהן בהתאם. בניתוח הרמת שדיים הרופא המנתח מסיר את העור העודף וממקם את הפטמה במקום גבוה יותר. לעתים נשים בוחרות להכניס שתלים כדי לתת נפח בקוטב העליון של החזה ולשפר את המראה שלו.

ייתכן ובהמשך יהיה צורך בניתוח נוסף, לדוגמא במקרה של אסימטריה בין השדיים. במצבים כאלה המנתח יכול למקם את הפטמות מחדש.

תהליך התאוששות להחלמה

מאחר ומדובר בניתוח נרחב, גם תקופת ההתאוששות וההחלמה יכולה להימשך מספר שבועות. אחרי הניתוח יידרשו המטופל או המטופל ללבוש במשך תקופה בגד צמוד ומהודק לגוף, שיקל על הגוף לקבל בהדרגה את צורתו החדשה ולמנוע הופעת בצקות וצניחת עור נוספת. על כל הדברים האלה חשוב לדבר עם הרופא עוד לפני הניתוח, כדי להבין את הדרישות המדויקות ופרק זמן במהלכו יהיה צורך להימנע מפעילות רגילה או מהחזרה לעבודה.

מי יכול להיות מועמד טוב לניתוח פלסטי אחרי הירידה במשקל?

כדאי מאד להבין, שניתוח עיצוב גוף והסרת עודפי עור מתאים רק לאנשים שנמצאים במשקל יציב פרק זמן ארוך, הם בריאים, לא מעשנים, בעלי גישה חיובית ותפיסה מציאותית לגבי תוצאות הניתוח. כמו כן, עליהם להיות מחויבים לשמירה על תזונה נבונה וספורט ובאופן כללי לאורח חיים בריא.

כמו כן, הצלחת הניתוח תלויה מאד בגיל של המטופל או המטופלת, הנתונים הגנטיים, מידת החשיפה לשמש, עד כמה המשקל העודף היה מפוזר בצורה מאוזנת בכל חלקי הגוף וגם – מאד חשוב – בגלל ההרגשה הכללית בהתבוננות מראה. הגישה השלילית למראה החיצוני של עצמך לא תשתנה גם אחרי הצרת ההיקפים ועיצוב הגוף מחדש. 

לנשים שמעוניינות להיכנס להריון בהמשך, מומלץ להמתין עם הניתוח להסרת עודפי עור עד סיום תוכנית הילודה. 

ד"ר אברי רווה מתמחה בניתוחי עיצוב גוף ומטפל גם במקרים המורכבים ביותר. בזכות שיטות הניתוח החדשניות שפיתח, סיכויי ההצלחה של ניתוחים כאלה גבוהים במיוחד עם מספר סיבוכים מזערי ביותר.

הגדלת חזה: חוזרים לשגרה

הגדלת חזה: חוזרים לשגרה

כולנו עברנו לא מעט בחודשים האחרונים והגיע הזמן להחזיר את החיים בהדרגה למסלול, ובין היתר להזכיר לעצמנו את הדברים שרצינו לעשות לפני משבר נגיף הקורונה ולא היית לנו אפשרות או פנאי לעשות זאת, כמו, למשל, הגדלת חזה אף על פי שמדובר בניתוח אסתטי שאולי לא נמצא ברשימת הניתוחים החיוניים ומצילי חיים, לתוצאות הניתוח יש לעתים קרובות חשיבות מכרעת על ההיבטים השונים בחייה של אישה למשל, מישהי שחוזרת לעבודה אחרי חופשת לידה ארוכה, מרגישה חוסר ביטחון במראה... להמשך קריאה ❯❯
ניתוחי חזה

כולנו עברנו לא מעט בחודשים האחרונים והגיע הזמן להחזיר את החיים בהדרגה למסלול, ובין היתר להזכיר לעצמנו את הדברים שרצינו לעשות לפני משבר נגיף הקורונה ולא היית לנו אפשרות או פנאי לעשות זאת, כמו, למשל, הגדלת חזה.

אף על פי שמדובר בניתוח אסתטי שאולי לא נמצא ברשימת הניתוחים החיוניים ומצילי חיים, לתוצאות הניתוח יש לעתים קרובות חשיבות מכרעת על ההיבטים השונים בחייה של אישה. למשל, מישהי שחוזרת לעבודה אחרי חופשת לידה ארוכה, מרגישה חוסר ביטחון במראה שלה או סובלת מאסימטריה הנראית לעין של השדיים.

אין מה לעשות, המראה החיצוני שלנו הוא גם כרטיס הביקור שלנו וגם מזור לבריאות הנפשית: כשאנחנו בטוחים בעצמנו ובמראה שלנו, הדברים באים לנו יותר בקלות. כשאנחנו מתחילים את היום שלנו מלהתבונן במראה ולאהוב את מה שאנחנו רואים, ללבוש בגדים יפים, עם מחשוף מודגש או בגד ים מושלם – מצב הרוח שלנו משתפר וממלא אותנו במוטיבציה גם בימי השגרה.
לפעמים ההחלטה לעבור ניתוח להגדלת חזה נובעת גם בעקבות ירידה דרסטית במשקל, ואז ייתכן ותהיה משולבת עם ניתוח להרמת חזה והסרת הרקמות העודפות, כדי להקנות לחזה מראה פרופורציוני לגוף החדש. לעתים, הגדלת חזה מתבצעת רק באחד הצדדית, במקרים של תיקון אסימטריה בולטת לעין. עם זאת, ככל שהצורך הוא שונה, המהלך הניתוחי הוא זהה בכל המקרים.

מהו ניתוח להגדלת חזה?

ניתוח הגדלת חזה נחשב לאחד הניתוחים הפופולריים ביותר בקרב נשים בגילאים שונים – צעירות ומבוגרת כאחת. עם זאת, כדאי להבין שמדובר בפרוצדורה מאד אישית, מה שמתאים לחברה שלך, יכול לא להתאים לך ולכן כבר בייעוץ הראשוני אצל הרופא המנתח, כדאי מאד להגיע מוכנה לשאול את כל השאלות ולתאם את הציפיות. כמו כן, חשוב להבין, כמובן, שהמטרה העיקרית של ניתוח להגדלת חזה הוא להקנות לגוף את הפרופורציות הנכונות ולכן בחירה בשתל בנפח גדול מדי מפספסת את המטרה.

הניתוח מתבצע בדרך כלל על ידי הזרקת שומן או הכנסת שתל מאחורי רקמת השד הטבעית של האישה, מעל או מתחת לשרירי החזה. הבחירה של מיקום השומן או השתל, הסוג, הצורה והגודל שלו תלויה בתוצאות שרוצה להשיג המטופלת אחרי הניתוח והמלצות הרופא. השתל מרגיש טבעי למגע ויכול להכיל סיליקון ותמיסת מלח.
ניתן להתייעץ לגבי סוג השתל עם הרופא המנתח. טיפ קטן: כדאי לבחור מסוגי השתלים החדשים, אך כאלה שכבר הספיקו לצבור פופולריות בקרב הרופאים והמטופלות ולהוכיח את עצמם כבטוחים לשימוש.

איך תדעי שהגיע הזמן להוציא שתלים?

איך תדעי שהגיע הזמן להוציא שתלים?

ביום בו את מחליטה על הגדלת החזה באמצעות השתלים, חשוב מאד שתזכרי: יום אחד תצטרכי להסיר או להחליף אותם זה יכול לקרות ממספר סיבות וכדי להיות בטוחה ולהישאר עם אצבע על הדופק, להלן מספר מצבים בהם תצטרכי להוציא את השתלים הקיימים דליפה של מי מלח מהשתל אם יש לך שתלי מי מלח, עליך להגיע לביקורת אם אחד או שני השתלים מתחילים לדלוף קל מאד לזהות את הדליפה, בגלל השינוי בגודל השד במקרה כזה עליך להסיר את השתלים הקיימים שתל הסיליקון שלך נקרע להבדיל משתל מי... להמשך קריאה ❯❯
ניתוחי חזה

ביום בו את מחליטה על הגדלת החזה באמצעות השתלים, חשוב מאד שתזכרי: יום אחד תצטרכי להסיר או להחליף אותם. זה יכול לקרות ממספר סיבות וכדי להיות בטוחה ולהישאר עם אצבע על הדופק, להלן מספר מצבים בהם תצטרכי להוציא את השתלים הקיימים.

דליפה של מי מלח מהשתל

אם יש לך שתלי מי מלח, עליך להגיע לביקורת אם אחד או שני השתלים מתחילים לדלוף. קל מאד לזהות את הדליפה, בגלל השינוי בגודל השד. במקרה כזה עליך להסיר את השתלים הקיימים.

שתל הסיליקון שלך נקרע

להבדיל משתל מי מלח קשה יותר לזהות את הקרע בשתל הסיליקון. שתלי סיליקון קרועים בדרך כלל נראים ומרגישים אותו דבר. זה קורה כי ברוב המקרים, כל דליפת הסיליקון תישאר בתוך הקפסולה שנוצרה סביב השתל והחומר לא נתפזר בכל הגוף. בדיוק מסיבה זו, מומלץ מאד, במידה ויש לך שתלי סיליקון, לבצע בדיקת MRI כל 3 שנים, כדי לוודא שאין דליפה. וכמובן, אם מתברר שמדובר בקרע השתל, עליך להוציא את השתלים.

הקפסולה סביב השתל התקשתה

התקשות הקפסולה זה מצב בו רקמת הצלקת שמתפתחת סביב השתל מתקשה ומשנה מיקום וצורה. ניתן להרגיש את התקשות הקפסולה על ידי המישוש או בעקבות שינוי צורת השד. במקרה של התקשות הקפסולה עליך להוציא את השתל או את השתלים ולהסיר את רקמת הצלקת לפני השתלה חוזרת. ניתן לקרוא על הנושא גם כאן. (לינק למאמר על קפסולה)

צורת השדיים שלך אסימטרית או מעוותת

למרבה הצער, לא בכל ניתוח הגדלת חזה על ידי השתלים מביא לתוצאות רצויות. לעתים, גם אם הניתוח עצמו עבר בהצלחה, את מרגישה שאלה לא התוצאות שציפית להן ולשדיים אין צורה סימטרית או טבעית. במקרה זה, יש צורך בהוצאת השתלים והתאמה, במידת הצורך, של השתלים החדשים.

את מעוניינת לשנות את גודל השתל

קודם כל זה בסדר לשנות את דעתך. חוץ מזה, פעמים רבות, אחרי כמה שנים, ובעיקר אחרי לידות או ירידה מאסיבית במשקל, החזה יכול לצנוח או גודל השתל כבר לא מתאים לצורת הגוף. במקרים מסוימים את מעדיפה להסיר את השתלים כדי לחזור לגודל החזה הטבעי שלך.

חשוב מאד לציין, שלא משנה מה הסיבה שבגללה החלטת על הוצאת השתל, אין תחליף לשיחת תיאום ציפיות עם הרופא המנתח לפני הניתוח. בשיחה זו תקבלי את כל המידע הדרוש ואת כל האפשרויות העומדות בפניך. כמו כן, במקרים מסוימים לאחר הוצאת השתל תזקקי גם לניתוח הרמת חזה, במיוחד אם עברו מספר שנים אחרי ההשתלה, את אחרי לידה או אחרי ירידה מאסיבית במשקל. כמו כן, ניתן להרחיב על נושא הוצאת השתלים כאן. (לינק למאמר על הוצאת שתלים)

קפסולה בחזה - התקשות הקופסית

קפסולה בחזה – התקשות הקופסית

היווצרות רקמת צלקת סביב שתל הסיליקון היא תגובה טבעית של הגוף, אך במקרים מסוימים, כשהרקמה מתעבה או מתקשה מדי, היא עלולה לגרום למראה מעוות של השד ואף לכאבים מהן הסיבות לכך וכיצד ניתן לטפל בבעיה ביעילות ההסבר - בכתבה לאחר הכנסת שתל סיליקון בניתוח להגדלת חזה, נוצרת סביבו רקמת צלקת, הנקראת גם "קפסולה" או "קופסית" מדובר בתגובה אופיינית של הגוף שנועדה להגן עלינו מחפץ זר למשל, במקרה של דליפה או קרע בשתל, הסיליקון לא יתפשט בגוף, אלא יישאר בתוך... להמשך קריאה ❯❯
ניתוחי חזה

היווצרות רקמת צלקת סביב שתל הסיליקון היא תגובה טבעית של הגוף, אך במקרים מסוימים, כשהרקמה מתעבה או מתקשה מדי, היא עלולה לגרום למראה מעוות של השד ואף לכאבים. מהן הסיבות לכך וכיצד ניתן לטפל בבעיה ביעילות? ההסבר – בכתבה

לאחר הכנסת שתל סיליקון בניתוח להגדלת חזה, נוצרת סביבו רקמת צלקת, הנקראת גם "קפסולה" או "קופסית". מדובר בתגובה אופיינית של הגוף שנועדה להגן עלינו מחפץ זר. למשל, במקרה של דליפה או קרע בשתל, הסיליקון לא יתפשט בגוף, אלא יישאר בתוך הקפסולה. בדרך כלל רקמת הקפסולה רכה ואף על פי שהיא מעט מהודקת, אי אפשר להרגיש אותה מבחוץ. מטרה נוספת של הקפסולה היא לשמור על השתל במקום.

אמנם, במקרים מסוימים, רקמת הקפסולה שנוצרת סביב השתל, קשיחה וצפופה יותר. היא מתהדקת סביב השתל ומוחצת אותו. מצב כזה נקרא "התקשות הקופסית" והוא יכול לגרום לכאבים כרוניים, עיוותים בצורת השד והרמה לא טבעית שלו ביחס לשאר הגוף.

מה גורם להתקשות הקופסית?

נכון להיום אין אפשרות לדעת בוודאות מה יכול לגרום להתקשות הקופסית, אבל ישנם מספר גורמים נפוצים, ביניהם:

  • טיפולי קרינה, במיוחד אחרי ניתוח שחזור שד כתוצאה מכריתה
  • נזק לשתל
  • שטף דם באזור השתל
  • זיהום על השתל
  • נטייה גנטית ליצירת הצטלקויות

תסמינים של התקשות הקופסית

התקשות הקופסית יכולה להיות כמעט בלתי מורגשת, אך במקרים מסוימים היא גורמת לשד להתקשות למגע, להיות מתוח ואף ולהתעוות בצורה משמעותית. כמו כן, התקשות הקופסית יכולה לגרום אף לכאבים כרוניים ומגבלות בטווח תנועה.

כיצד ניתן לטפל בהתקשות הקופסית?

קיימים מספר פתרונות אפשריים שתלויים, כמובן בהחלטת הרופא, מצב השתל ורצונה של האישה. למשל, ניתן לבצע חתכים קטנים ברקמת הקפסולה מסביב לשתל ולהסיר חלק ממנה. המטרה היא לאפשר לקפסולה להיפתח ולתת לשתל יותר מקום.

פתרון אחר, נפוץ יותר, הוא הוצאת שתל הסיליקון הקיים בלי או עם הרקמות הפגומות והחלפתו בהזרקת שומן או הרמה. פתרון זה בעצם אולטימטיבי שכן ללא שתלים אין התקשות קופסית

מה קורה לחזה אחר הוצאת השתלים

מה קורה לחזה אחר הוצאת השתלים

שוקלת להוציא את שתלים הסיליקון, אך לא יודעת למה לצפות אחרי חוששת שהחזה יצנח או יאבד מצורתו לתמיד כתבה זו, המבוססת על מקרים רבים בהם נתקלתי בשנות עבודתי כמנתח פלסטי, נועדה להקל עליך את ההתלבטויות לפני הגעתך לייעוץ אלי למרפאה קיימות מגוון סיבות לוויתור על שתלי סיליקון, בין אם מדובר בהתוויות רפואיות או הרצון לשינוי, אבל ישנה שאלה אחת שנשאלת כמעט תמיד: "כיצד ייראה החזה שלי אחרי הוצאת השתלים", בעיקר מחשש מפגיעה אסתטית, כגון סימני מתיחה, עודפי... להמשך קריאה ❯❯
ניתוחי חזה

שוקלת להוציא את שתלים הסיליקון, אך לא יודעת למה לצפות אחרי? חוששת שהחזה יצנח או יאבד מצורתו לתמיד? כתבה זו, המבוססת על מקרים רבים בהם נתקלתי בשנות עבודתי כמנתח פלסטי, נועדה להקל עליך את ההתלבטויות לפני הגעתך לייעוץ אלי למרפאה

קיימות מגוון סיבות לוויתור על שתלי סיליקון, בין אם מדובר בהתוויות רפואיות או הרצון לשינוי, אבל ישנה שאלה אחת שנשאלת כמעט תמיד: "כיצד ייראה החזה שלי אחרי הוצאת השתלים?", בעיקר מחשש מפגיעה אסתטית, כגון סימני מתיחה, עודפי עור או הצורה המעוותת.

לאור החששות שאני נתקל בהם באופן קבוע, אני עצוב  לבשר כי אחרי הוצאת שתלי סיליקון, החזה לרוב לא חוזר לצורת "טרום-שתלים" שלו. אך אם המטופלת עלתה במשקל מאז הניתוח הראשון, הנפח הסופי של השדיים יכול להתמלא קצת.

כיצד מתבצעת הוצאת שתלי סיליקון?

מדובר בהליך ניתוחי מאד פשוט שניתן לעשות אפילו בהרדמה מקומית. באזור הצלקת (מתחת לשד, מצדו החיצוני או מסביב לפטמה) דרכה הוחדר השתל בזמנו ניתנת זריקת אלחוש, על פני הצלקת עושים חתך חדש והשתל נשלף החוצה. במידת הצורך ניתן להסיר את עודפי רקמת הצלקת וליצור צלקת חדשה, פחות בולטת, כדי לקבל תוצאה אסתטית יותר.

כמה זמן לוקח לחזה לחזור לצורתו הקודמת?

תקופת השיקום אחרי הוצאת שתלי סיליקון נמשכת בין שבוע לשבועיים. בימים הראשון ייתכן קצת כאב באזור התפרים ולכן כדאי מאד להישאר בבית ולהיעזר במקרה הצורך במשככי הכאבים. למתעמלות, ניתן לחזור לשגרת האימונים אחרי כשבועיים.

במידה והשתלים היו בנפח הגיוני, העור ורקמת השד חוזרים לקדמותן יחסית מהר. אם אחרי 4-6 חודשים עדיין לא תהיי מרוצה מהמראה של השדיים, ניתן לשקול אפשרות של הרמת חזה משנית, ניתוח שמאפשר להדק את רקמת השד, להסיר את עודפי העור ולפעמים לשנות את גודל העטרה. לעתים ההחלטה על הרמת החזה מתקבלת עוד לפני הוצאת שתלי הסיליקון; במקרה כזה ניתן לשלב את ההרמה עם הוצאת השתל, מה שכמובן ישפיע על תקופת ההחלמה הכוללת אחרי הניתוח.

האם במהלך הוצאת השתל מסירים גם את רקמת הקפסולה (הקופסית)?

ברוב המקרים זה לא הכרחי, גם כשמדובר במצב של התקשות הקופסית, ברגע שהשתל הוצא, מצב רקמת הצלקת ישתפר בהדרגה. כמובן במידה ומדובר ברקמה מודלקת או מזוהמת, הרופא יסיר אותה ובמידת הצורך יחליט על טיפול באנטיביוטיקה.

הוצאת שתלים והרמת חזה

הוצאת שתלים והרמת חזה

כל מה שריך לדעת על הוצאת שתלי סיליקון והרמת חזה ניתוח הרמת חזה נועד לשמור על צורתו הטבעית והמראה האסתטי נשים רבות שמחליטות על הוצאת שתלי סיליקון מחליטות גם לעשות ניתוח הרמת חזה כל מה שחשוב לדעת על הניתוח, על תקופת ההחלמה ועל תופעות הלוואי האפשריות – בכתבה שלפניך ניתוח הגדלת שדיים לא תמיד מספק את התוצאות הרצויות ולכן פעמים רבות מתקבלת ההחלטה על הוצאת השתלים, בין אם מסיבות אסתטיות בלבד או אם ישנה התוויה רפואית לכך הבשורה הטובה שגם אם... להמשך קריאה ❯❯
ניתוחי חזה

כל מה שריך לדעת על הוצאת שתלי סיליקון והרמת חזה

ניתוח הרמת חזה נועד לשמור על צורתו הטבעית והמראה האסתטי. נשים רבות שמחליטות על הוצאת שתלי סיליקון מחליטות גם לעשות ניתוח הרמת חזה. כל מה שחשוב לדעת על הניתוח, על תקופת ההחלמה ועל תופעות הלוואי האפשריות – בכתבה שלפניך

ניתוח הגדלת שדיים לא תמיד מספק את התוצאות הרצויות ולכן פעמים רבות מתקבלת ההחלטה על הוצאת השתלים, בין אם מסיבות אסתטיות בלבד או אם ישנה התוויה רפואית לכך.

הבשורה הטובה שגם אם אחרי שנים מספר עם שתלי סיליקון החלטת שאת רוצה להוציא אותם, זה בהחלט אפשרי ומקובל. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שבמקרים מסוימים, כדי לשמור על הצורה הטבעית של השדיים, יש צורך בניתוח נוסף של הרמת חזה.

מי זקוקה להרמת חזה אחרי הוצאת שתלי סיליקון?

במידה ורקמת השד שלך מדולדלת והעור איבד מהאלסטיות שלו, יש סיכוי גבוה שהחזה שלך יצנח אחרי הוצאת שתלים, מאחר ורקמת השד לא תוכל להתכווץ בחזרה לגודלה האמיתי אחרי שנמתחה על ידי השתלים.

מראה וצורת השדיים משתנים מאישה לאישה, אך אלה כמה התוויות כלליות לניתוח הרמת חזה:

  • חזה נפול
  • חזה שטוח
  • הפטמות נפולות ופונות למטה
  • לשדיים יש מראה "מרוקן"

כיצד מתבצע ניתוח הרמת חזה?

ניתן להחליט על ניתוח הרמת חזה כחצי שנה אחרי הוצאת השתלים או לשלב בין שתי הפעולות באותו ניתוח.

במידה ומדובר בהרמה מדרגה קלה עד בינונית, בדרך כלל נעשה חתך אחד סביב העטרה. דרך החתך רקמת השד מורמת ומתהדקת ועל ידי התפרים מחוברת בנקודה גבוהה יותר.

במידה ומדובר בצניחת חזה משמעותית, חזה גדול מדי גם אחרי הוצאת השתלים, רקמה מדולדלת ועור רפוי, יש צורך בהרמה מאסיבית יותר. במקרה כזה הפרוצדורה כוללת לעתים גם הסרת עודפי רקמת שד ועור, הידוק והרמה של רקמת השד שנותרה ולעתים אף הזזת פטמה ותיקון עטרה, כדי שהשד יחזור למראה הטבעי והצעיר יותר.

תהליך התאוששות והחלמה

כמו בכל ניתוח פלסטי, בימים הראשונים תיתכן הופעת שטפי דם, נפיחות ואדמומיות באזור השדיים. הרופא יכול להמליץ לך להשתמש בחזייה מיוחדת, כדי לצמצם נפיחות, לזרז את ההחלמה ולהגיע לתוצאות טובות יותר. לעתים תופיע אף תחושת נמק ואובדן רגישות באזור הפטמות: אל דאגה, מדובר בתופעה זמנית בלבד. במידת הצורך ולפי הנחיות הרופא ניתן להיעזר במשככי כאבים. ניתן לחזור לעבודה אחרי שבוע. מומלץ להימנע מפעילות גופנית מאומצת במשך 3-4 שבועות. השדיים יקבלו את צורן הסופית כשישה שבועות אחרי הניתוח.

 

כל מה שרצית לדעת על הוצאת שתלי סיליקון

כל מה שרצית לדעת על הוצאת שתלי סיליקון

קיימות סיבות רבות בגללן מנתח פלסטי ימליץ או המטופלת בעצמה תחליט על הוצאת השתלים בלי קשר לסיבה, כתבה הבאה תצייד אותך בכל המידע הדרוש כדי להחליט על מה שנכון ומתאים לך ביותר אין ספק, אף אישה ששוקלת הגדלת חזה באמצעות שתלי סיליקון לא לוקחת בחשבון את הרגע בו תצטרך להוציא אותם עם זאת, לא מעט נשים עם שתלי סיליקון בחזה מחליטות בשלב מאוחר יותר של חייהם להסיר את השתלים, זאת ממגוון סיבות: אסתטיות כגון שינויים גופניים או שינויים באורח חיים או... להמשך קריאה ❯❯
ניתוחי חזה

קיימות סיבות רבות בגללן מנתח פלסטי ימליץ או המטופלת בעצמה תחליט על הוצאת השתלים. בלי קשר לסיבה, כתבה הבאה תצייד אותך בכל המידע הדרוש כדי להחליט על מה שנכון ומתאים לך ביותר

אין ספק, אף אישה ששוקלת הגדלת חזה באמצעות שתלי סיליקון לא לוקחת בחשבון את הרגע בו תצטרך להוציא אותם. עם זאת, לא מעט נשים עם שתלי סיליקון בחזה מחליטות בשלב מאוחר יותר של חייהם להסיר את השתלים, זאת ממגוון סיבות: אסתטיות כגון שינויים גופניים או שינויים באורח חיים או רפואיות, הקשורות למצבן הבריאותי.

באיזה מצבים נדרשת הוצאת שתלי סיליקון?

בעיה רפואית דחופה הדורשת התערבות מידית:

  • זיהום עמיד
  • נמק הרקמות מסביב לשתל
  • תלונות אחרות על המצב הבריאותי

בעיה אסתטית הדורשת אבחון וקבלת החלטה על אפשרויות הטיפול:

  • עיוות הצורה של השתל (למשל, כתוצאה מקפל או מהתקשות הקופסית)
  • אסימטריה של השדיים אחרי ההשתלה
  • שינוי במקום של השתל בעקבות צניחה או התרוקנות השד
  • קרע ודלף של השתל

החלטה יזומה של אישה:

  • השתל לא מתאים יותר מבחינת הגודל: קטן או גדול מדי
  • השתל לא מתאים יותר מבחינת הצורה (למשל, אחרי ירידה מאסיבית במשקל)
  • רצון להחליף שתל מיושן בסוג שתל חדש ובטוח יותר

כיצד מתבצע ניתוח הוצאת שתלי סיליקון?

הניתוח מתבצע בהרדמה כללית ואורך בין שעה לשלוש שעות בהתאם לסוג הניתוח. בהתאם לקצב התאוששות, ניתן להשתחרר הביתה כבר באותו יום או ביום למחרת. במידה ומדובר בהוצאת השתלים כתוצאה מזיהום, נמק או התקשות הקופסית, יבצע הרופא המנתח פעולות נוספות על מנת לסלק את הרקמות הפגועות. לעתים יחד עם הוצאת שתלי סיליקון, במצבים בהם החזה צנח או נמתח, יסיר הרופא המנתח את העור העודף ויהדק את רקמות השד כדי לספק לו תמיכה טובה יותר. במקרים מסוימים יכול הרופא אף לשנות את גודל העטרות כדי שיתאימו לצורה חדשה של השדיים.

תהליך ההחלמה אחרי ניתוח הוצאת שתלי סיליקון

תהליך ההחלמה משתנה ממטופלת למטופלת ותלוי אם בנוסף להוצאת השתלים נעשו פעולות נוספות. יש להישמע להוראות הרופא לגבי ההתנהלות בתקופה שאחרי הניתוח, למשל לגבי הימנעות מהרמת משאות כבדים ומאימוני כושר מפרכים. יש לקחת בחשבון שעד שהשדיים יקבלו את צורת החדשה, יכולים לעבור מספר חודשים.

 

ניתוח להתאמה מגדרית

ניתוח להתאמה מגדרית

ניתוח להתאמה מגדרית, הוא ניתוח הנועד לטרנסג׳נדרים המעוניינים לשנות את חזותםן על מנת להתאימם לזהותם המגדרית תהליך זה יכול לכלול מגוון ניתוחים שונים, (בנוסף לטיפול הורמונלי) כאשר אחד הניתוחים הפופולאריים ביותר הוא ניתוח חזה (ניתוח עליון) לטרנסג׳נדרים טרנסג׳נדרים הם אנשים שזהותם המגדרית שונה מהחזות החיצונית עמה נולדו המגדר הינו עניין אישי הקשור לזהותו של האדם, ואילו הניתוחים נועדו לשרת את תפישתו העצמית והדימוי של האדם את עצמו לכן על אף... להמשך קריאה ❯❯
ניתוחי חזה

ניתוח להתאמה מגדרית, הוא ניתוח הנועד לטרנסג׳נדרים המעוניינים לשנות את חזותם.ן על מנת להתאימם לזהותם המגדרית. תהליך זה יכול לכלול מגוון ניתוחים שונים, (בנוסף לטיפול הורמונלי) כאשר אחד הניתוחים הפופולאריים ביותר הוא ניתוח חזה (ניתוח עליון) לטרנסג׳נדרים.

טרנסג׳נדרים הם אנשים שזהותם המגדרית שונה מהחזות החיצונית עמה נולדו. המגדר הינו עניין אישי הקשור לזהותו של האדם, ואילו הניתוחים נועדו לשרת את תפישתו העצמית והדימוי של האדם את עצמו. לכן על אף הכינוי הנפוץ ״ניתוח לשינוי מין״, יש להבין כי המין (המגדר) של אותם אנשים אינו משתנה, אלא נשאר יציב, בעוד החזות החיצונית משתנה באמצעות הניתוח על מנת להתאים למגדרו של האדם.

התאמה מגדרית תחת מעקב

התאמה מגדרית דורשת הכנה וליווי מקצועי. מדובר בתהליך ארוך, עמוק ויותר מכל – משנה חיים. הליך להתאמה מגדרית עשוי לכלול הליכים רפואיים שונים, בהם טיפולים הורמונליים וניתוחים לשינוי מין. אין ספק כי אחד הפרמטרים המשמעותיים ביותר בשרשרת הוא הניתוחים עצמם, והמעבר הפיזי מגבר לאישה או להיפך. מלבד ניתוח איבר המין, ניתן לבצע ניתוחים אחרים כגון ניתוח חזה לטרנסג׳נדרים וניתוחי פנים.

ניתוח חזה לטרנסג׳נדרים

חשוב להדגיש כי ניתוחים להתאמה מגדרית באופן כללי, וניתוח חזה לטרנסג׳נדרים בפרט, נועדו לשנות את המבנה הגופני (אנטומי) של האדם, אך אינם משנים את אופן התפקוד של האיבר, ובטח שלא את תפקודי הפריון והילודה. ניתן לבצע מגוון פרוצדורות התומכות בתהליך ההתאמה המגדרית – החל מניתוח חזה לטרנסג׳נדרים (הגדלת חזה או הסרת חזה), תהליכי פיסול פנים שונים, הסרת שיער לצמיתות ועוד. ניתוחי חזה לטרנסג׳נדרים מתבצעים הן מזכר לנקבה (הגדלת חזה) והן מנקבה לזכר (הסרת חזה).

ניתוח הגדלת חזה להתאמה למגדר נשי

ניתוח חזה לטרנסג׳נדרים המעוניינים לשוות מראה נשי לגופם, כולל הגדלה של החזה באמצעות הכנסת שתלי סיליקון לשד. את השתלים מכניסים דרך חתך מתחת לשד או חתך מסביב לפטמה. בתוך השד, ניתן למקם את השתלים מעל לשריר או מתחתיו. מלבד גודל השתל, יש לבחור גם רמת הצמיגות שלו את צורתו: שתלים עגולים או שתלים אנטומיים בעלי מראה ״טיפתי״. השתלים יכולים להיות בפרופיל גבוה, כלומר גבוהים וצרים, או בפרופיל נמוך, כלומר שטוחים ורחבים.

ניתוח הסרת חזה להתאמה למגדר גברי

ניתוח חזה לטרנסג׳נדרים המעוניינים לשוות מראה גברי לגופם, הוא הליך כירורגי להסרת רקמת שד (כריתת שד), עם העור והפטמה (וחיבורם מחדש בצורה תואמת לאחר מכן). הניתוח מבוצע תחת הרדמה כללית. כדי לכרות את השד יבצע המנתח חתך דרכו יסיר את כמות העור הנדרשת להשטחת האזור, יחד עם כל רקמת השד. דגש מיוחד ינתן לשימור כלי הדם והעצבים באזור.

שאלות נפוצות לגבי ניתוחי חזה - חלק ב'

שאלות נפוצות לגבי ניתוחי חזה – חלק ב'

מהו זמן ההחלמה מניתוח הגדלת חזה זמן ההחלמה מניתוח הגדלת חזה הוא כחודש-חודשיים, בזמן זה הגוף מתרגל לשינוי ההחלמה נחלקת למספר תקופות שונות בכל אחת מהן יש להישמע להוראות הרופא על מנת לאפשר לגוף להחליף באופן מיטבי באופן כללי חשוב לדעת כי ההחלמה תלויה במצבה הבריאותי של המטופלת, במנח השתל ובגודלו האם ישנן הגבלות מיוחדות לאחר ניתוח הגדלת חזה כן יש להימנע מפעילות גופנית, תנועות חדות, הרמת ידיים והרמת משקלים כבדים 4 שבועות לאחר... להמשך קריאה ❯❯
ניתוחי חזה
  • מהו זמן ההחלמה מניתוח הגדלת חזה?

זמן ההחלמה מניתוח הגדלת חזה הוא כחודש-חודשיים, בזמן זה הגוף מתרגל לשינוי. ההחלמה נחלקת למספר תקופות שונות בכל אחת מהן יש להישמע להוראות הרופא על מנת לאפשר לגוף להחליף באופן מיטבי. באופן כללי חשוב לדעת כי ההחלמה תלויה במצבה הבריאותי של המטופלת, במנח השתל ובגודלו.

  • האם ישנן הגבלות מיוחדות לאחר ניתוח הגדלת חזה?

כן. יש להימנע מפעילות גופנית, תנועות חדות, הרמת ידיים והרמת משקלים כבדים 4 שבועות לאחר ניתוחי חזה. בנוסף, למען הפחתת הסיכוי לזיהום חל איסור על שהייה בים, בריכה, ג׳קוזי, סאונה או כל מקור מים עומדים לפחות בתקופה הראשונית להחלמה.

  • האם אוכל להניק אחרי הגדלת חזה?

אין מניעה להניק לאחר הגדלת חזה. ניתוחי חזה אינם פוגע בצינוריות החלב או בבלוטות החלב ולפיכך אינו פוגע ביכולתה של האישה להניק. בנוסף, הסיליקון אינו מועבר בחלב של אם מניקה שעברה הגדלת חזה.

  • האם מותר להיכנס להריון לאחר הגדלת חזה?

אין חשש או מניעה להיכנס להריון במידה וביצעת הגדלת חזה. עם זאת, מומלץ להימנע מכניסה להריון בשנה הראשונה שלאחר הניתוח בכדי לאפשר לשד להחלים בצורה מלאה. באופן כללי, מומלץ לבצע כל ניתוחי חזה אחרי סיום תקופת הריון והנקה, מאחר והגוף אמור לעבור שינויים מרחיקי לכת, עדיף לחכות ולבצע את הניתוח בראש שקט.

  • האם אפשר לטוס אחרי ניתוח הגדלת חזה?

ככל הידוע אין מגבלה לטוס לאחר הניתוח. השתלים אינם נפגעים ולא יכול להיגרם נזק בעקבות טיסה.

  • מה לגבי יחסי מין לאחר ניתוח הגדלת חזה?

יש להימנע מיחסי מין לפחות בשבוע הראשון לאחר ניתוחי חזה. לאחר מכן יש להקפיד על מגע עדין בשדיים בלבד למשך 6 שבועות.

  • מה זה קפסולה (קופסית) ואיך ניתן לטפל בה?

באופן טבעי, הגוף מייצר מעטפת סביב השתל הנקראת קפסולה או קופסית. לרב, מעטפת זו בלתי מורגשת והיא חשובה לייצוב השתל. במקרים נדירים, המעטפת הופכת לעבה ונוקשה יותר – מצב זה מכונה התקשות קופסית. בשלבים התחלתיים ניתן לטפל בכך בכדורים, במידה והמצב מחמיר ומוביל לעיוות של השד או לכאבים – ניתן לטפל בקופסית באמצעות ניתוח.

  • צלקות לאחר ניתוח הגדלת חזה

בניתוח הגדלת חזה מיקום החתך יכול להיות בקפל התת שדי או בעטרה (היקף הפטמה). חתך מתחת לקפל התת שדי אמנם משאיר צלקת, אך ניתן לראותה רק כאשר מרימים את השד כלפי מעלה, וחתך מסביב לעטרה משאיר צלקת מינימלית. בנוסף קיימת טכניקה של הגדלת חזה באמצעות הזרקת שומן עצמי – תהליך זה מיועד למי שמבקשת להגדיל את השד במידה אחת או שתיים לכל היותר, ויתרונו העיקרי הוא בכך שהוא אינו כרוך בצלקות.

  • רגישות הפטמות לאחר ניתוח

ברב המקרים לאחר ניתוחי חזה התחושה בשד חוזרת לתחושה טבעית ורגילה, כולל התחושה בפטמות.

  • מתי אפשר להתקלח אחרי הגדלת חזה?

ניתן להתקלח כ-24 שעות לאחר השחרור מבית החולים, אלא אם הרופא הורה אחרת.

  • כמה זמן אחרי הניתוח אוכל לישון על הבטן?

ככלל, מומלץ להימנע מהפעלת לחץ על החזה לתקופה של כ-3 חודשים לאחר ניתוחי חזה. לפיכך, בזמן זה עדיף לא לישון על הבטן, להישמע להוראות הרופא ובעת הצורך להתייעץ עמו.

  • ואיך משמרים את התוצאות?

עם הזמן ובהתאם לקצב ההחלמה האישי של כל אחת, ניתן יהיה להבחין בבירור בתוצאות הניתוח וליהנות מהן. על מנת להיטיב עם תהליך ההחלמה ולהגיע לתוצאות אופטימליות, יש להישמע בקפדנות להוראות הרופא ולהקפיד על הכללים. בכל מקרה של בעיה או שאלה – יש להתייעץ עם הרופא ולגשת לבדיקה במידת הצורך. מומלץ לבדוק לאחר 7 שנים מהניתוח כל שנה את השדיים בבדיקת הדמייה על מנת לשלול קרע בשתלים.

שאלות נפוצות לגבי ניתוחי חזה - חלק א'

שאלות נפוצות לגבי ניתוחי חזה – חלק א'

כיצד אדע שבחרתי את הרופא הנכון לפני שמבצעים ניתוחי חזה, יש לבחור רופא מומחה בכירורגיה פלסטית מומלץ גם לברר אם הוא חבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית רופא אמין יתאר בפניכם את המציאות - תהליך החלמה, קשיים ומגבלות צפויים, והסיבוכים שעלולים לנבוע מהניתוח מנתח שמבטיח ש"אין בעיות" ו"אין סיבוכים" טועה ומטעה בנוסף, חייבת להיות כימיה מסוימת ביניכם לבין הרופא המנתח, כזו שמאפשרת תקשורת חופשית וכנה לפני הניתוח, בתקופת ההחלמה ולאחריו האם... להמשך קריאה ❯❯
ניתוחי חזה
  • כיצד אדע שבחרתי את הרופא הנכון?

לפני שמבצעים ניתוחי חזה, יש לבחור רופא מומחה בכירורגיה פלסטית. מומלץ גם לברר אם הוא חבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית. רופא אמין יתאר בפניכם את המציאות – תהליך החלמה, קשיים ומגבלות צפויים, והסיבוכים שעלולים לנבוע מהניתוח. מנתח שמבטיח ש"אין בעיות" ו"אין סיבוכים" טועה ומטעה. בנוסף, חייבת להיות כימיה מסוימת ביניכם לבין הרופא המנתח, כזו שמאפשרת תקשורת חופשית וכנה לפני הניתוח, בתקופת ההחלמה ולאחריו.

  • האם ניתן לבצע ניתוח הגדלת חזה ללא צלקות?

כן, באמצעות טכניקה של הזרקת שומן עצמי. שואבים שומן ממקום נבחר (בטן, ישבן, ירכיים או מותניים), ומזריקים אותו לחזה על מנת להגדילו במידה אחת או שתיים. במידה והמטופלת מעוניינת בהגדלה משמעותית יותר – אופציה זו לא מתאימה עבורה. תהליך הזרקת שומן מבטיח תוצאה אסתטית, טבעית, ללא החדרת שתלים וללא צלקות.

  • איפה נמצא החתך?

בניתוחי הגדלת חזה ישנן מספר אפשרויות למיקום החתך: בקפל התת שדי או בעטרה (היקף הפטמה). חתך מתחת לקפל התת שדי אמנם משאיר צלקת, אך ניתן לראותה רק כאשר מרימים את השד כלפי מעלה, חתך מסביב לעטרה משאיר צלקת מינימלית.

  • כמה זמן אורך ניתוח הגדלת חזה?

ניתוח הגדלת חזה אורך לרוב שעה הדבר תלוי בטכניקה בה משתמש המנתח, במצב המטופלת ועוד.

  • האם מופיעים כאבים לאחר הניתוח?

כמו בכל ניתוח, גם בניתוחי חזה יש כאבים בעוצמה בינונית, הניתנים לטיפול על ידי משככי כאבים רגילים. בד"כ לאחר כשבוע עד 10 ימים אין כאבים משמעותיים.

  • כמה זמן לאחר לידה או הנקה ניתן לבצע ניתוח הגדלת חזה?

ניתוחי חזה לרוב אינם משפיעים על ההנקה. לעומת זאת, ההנקה כן עשויה לפגום בתוצאות ניתוחי חזה. לפיכך יש להתייעץ לגבי זה עם הרופא המנתח ולהחליט על האופציה האופטימלית עבור המטופלת.

  • איך אני אדע שהגדלת החזה תתאים למבנה גופי מבלי למשוך תשומת לב לא רצויה?

גודל וצורת השתל הם הנושאים העיקריים בשיחת הייעוץ עם הרופא טרם הניתוח. הפרמטרים נבחרים בקפידה, בשילוב של רצון המטופלת לצד שיקולי הרופא, על מנת לשוות לחזה האישה מראה אופטימלי התואם את ציפיותיה. מבנה השתל ונפחו נבחרו בקפידה עבורך וכפי רצונך, כך שאת יודעת בדיוק מה יהיו תוצאות הניתוח.

  • האם יש סיכונים בהרדמה בניתוח הגדלת חזה?

הרדמה מלאה, גם כשהיא מבוצעת על-ידי רופא מרדים מנוסה מאוד, כרוכה בסיכון מסוים. הסיבה לכך היא שאף פעם אי אפשר לדעת מראש בוודאות כיצד יגיב הגוף להרדמה. בין הסיבוכים האפשריים כתוצאה מהרדמה מלאה – בחילות, חום, הקאות, תגובה אלרגית ועוד.

  • כמה זמן לאחר ניתוח הגדלת חזה חוזרים לתפקוד רגיל?

תקופת ההחלמה המלאה מניתוח הגדלת חזה הינה חודש. בתקופה זו יש להימנע מנשיאת משקלים כבדים (לרבות תינוק או ילד) ומעבודה פיזית מאומצת וכמובן – להישמע להוראות הרופא.

  • האם יש דברים שלא ניתן לתקן בניתוח ההגדלה?

ניתוח הגדלת חזה מיועד להעניק נפח או לתקן אסימטריה. עם זאת, הוא אינו מתקן חזה נפול כתוצאה מרפיון ועודף עור. את הגורמים הללו שתל אינו יכול לתקן, משום שהוא מוסיף נפח בלבד. ניתן לבצע הרמת חזה בשילוב עם שתל לקבלת תוצאה אופטימלית של הרמה והגדלה יחד.

  • האם ניתוח הגדלת חזה מפריע לבדיקת שד ידנית?

ניתוחי חזה לא אמורים להוות מגבלה עבור בדיקה ידנית ואבחון מוקדם של גושים בשד, כאשר זאת מתבצעת על ידי רופא כירורג מיומן. גם האישה עצמה תוכל לחוש בגושים, אם ישנם, בעת מישוש ידני.

  • האם הגדלת חזה תשפיע על גילוי מוקדם של סרטן שד?

יש להמשיך ולבדוק את השד באופן סדיר בהתאם להנחיות משרד הבריאות, בכדי לאבחן סרטן שד מוקדם ככל האפשר.  חשוב לציין בפני טכנאי הרנטגן על נוכחות השתל כיוון שזה מצריך טכניקת ממוגרפיה מעט שונה.