פיסול פנים

קרם הגנה מקדם 50 הוא החבר הכי טוב שלך, יותר מאלכוג'ל

קרם הגנה מקדם 50 הוא החבר הכי טוב שלך, יותר מאלכוג'ל

במהלך החודשים האחרונים התרגלנו לקחת איתנו בכל יציאה מהבית בקבוקון אלכוג'ל אין ספק, היגיינה שומרת עלינו מלהידבק בנגיפים מסוכנים, אבל חשוב מאד שלא נשכח להגן על עצמנו גם דברים מזיקים אחרים, כגון הקרינה האולטרה-סגולה כל אחת ואחד שמעו לפחות פעם אחת כמה חשוב להשתמש בקרם הגנה בעל מקדם UV כמה שיותר גבוה, ומגיל קטן מלמדים אותנו להיות חכמים בשמש זכרו, השימוש היום-יומי בקרם הגנה, גם אם מתחת למסכה, חייב להיכלל בשגרת הטיפוח הקבועה שלנו וכדי שגם כאן לא... להמשך קריאה ❯❯
פיסול פנים

במהלך החודשים האחרונים התרגלנו לקחת איתנו בכל יציאה מהבית בקבוקון אלכוג'ל. אין ספק, היגיינה שומרת עלינו מלהידבק בנגיפים מסוכנים, אבל חשוב מאד שלא נשכח להגן על עצמנו גם דברים מזיקים אחרים, כגון הקרינה האולטרה-סגולה. כל אחת ואחד שמעו לפחות פעם אחת כמה חשוב להשתמש בקרם הגנה בעל מקדם UV כמה שיותר גבוה, ומגיל קטן מלמדים אותנו להיות חכמים בשמש. זכרו, השימוש היום-יומי בקרם הגנה, גם אם מתחת למסכה, חייב להיכלל בשגרת הטיפוח הקבועה שלנו. וכדי שגם כאן לא תהיה התרופפות משמעת, הנה כמה סיבות טובות ותזכורת למה אסור לוותר על קרם הגנה בעל מקדם גבוה בעונה החמה:

הוא שומר על אחידות גוון העור

קרינת שמש שפוגעת בעור לא מוגן, גורמת לייצור מוגבר של מלטונין, חומר האחראי על פיגמנטציה. מלטונין, בתורו, גורם להיווצרות הכתמים הכהים מתסכלים שפוגעים במראה.

הוא מגן עלינו מקרינת שמש

כשמו כן הוא, קרם הגנה, וזה אחד התפקידים הברורים והכי חשובים שלו: להגן על העור שלנו מספקטרום רחב של קרינה אולטרה-סגולה, הידועה כמזיקה מאד. קרם הגנה בפועל מביא למינימום את חדירת קרני ה-UV לתוך העור ומונע מגוון רחב של נזקים אפשריים. כן, אפילו כווית שמש הכי קלה יכולה להיות הרסנית.

בזכותו אנחנו מזדקנים לאט יותר

מצד אחד, בעידן בו קיים מגוון רחב של פתרונות אנטי-אייג'ינג נראה קצת מוזר לתלות את כל התקוות בקרם הגנה. מצד שני, אין על קרם הגנה עם מקדם גבוה כדי למנוע את הופעת סימני הגיל! בשורה התחתונה: הוא שומר עלינו עוד לפני הופעת הקמטים כי הוא דוחה את הופעתם.

מקטין את הסיכוי לחלות בסרטן העור

מלנומה, סרטן העור, היא אחת המחלות הממאירות הנפוצות ביותר בישראל, כן, אפשר בהחלט להגיד תודה לאקלים החם שלנו ולשמש הנמצאת גבוה בשמים רוב השנה. אף על פי שקיימות היום שיטות מאד מתקדמות לטיפול בסרטני העור, מלנומה היא מחלה מאד אגרסיבית שעלולה להיות אף קטלנית.

העור מתחת לקרם הגנה בריא יותר

הגיע הזמן שנתחיל להתייחס לעור שלנו כאל מעבדה כימית מתקדמת מאד. כדי שהעור שלנו יישאר חלק, גמיש וקורן לאורך זמן, מתחת לפני השטח מתרחשים תהליכים מורכבים המערבים בין היתר פרוטאינים חיוניים, כגון קראטין. בלי קרם ההגנה הפרוטאינים האלה חשופים לקרינת שמש מזיקה.

רגע, אם חובשים כובע או לא יוצאים מהבית כל היום, אפשר לוותר על קרם הגנה?

בשום פנים ואופן לא. צריך להבין שגם אם נמצאים במקומות מוצלים, ללא קרם הגנה בעל מקדם גבוה אנחנו חשופים לקרינה אולטרה-סגולה. יתרה מזאת, גם אם אתם יושבים רוב היום במשרד מול המחשב או עובדים עם טאבלט או טלפון חכם, זכרו: הזכוכית בחלון מעבירה גם היא קרני שמש נעימות לעורינו, מהשבאופן מצטבר עלול לגרום לנזקים שתיארתי

פיסול פנים: כל החידושים בתחום

פיסול פנים: כל החידושים בתחום

היום ניתן לטפל במראה הפנים, לשפר את האסימטריה ולטשטש את סימני הגיל ללא ניתוח פיסול פנים הפך לאחד הטיפולים "החמים" ביותר ברפואה אסתטית והוא מסוגל להחזיר לכם מראה צעיר יותר תוך שמירה על תווי הפנים הטבעיים חשבתם פעם, למה ככל שאנחנו מתבגרים, הפנים שלנו משתנות התהליכים מתחילים בכלל מתחת לעור: עם הגיל עצמות הגולגולת שלנו ושכבת השומן התת-עורי נהיות דקות יותר, כוח המשיכה גורם לרקמות לצנוח למטה והפנים כבר לא נראות רעננות תווי הפנים שלנו משתנים... להמשך קריאה ❯❯
פיסול פנים

היום ניתן לטפל במראה הפנים, לשפר את האסימטריה ולטשטש את סימני הגיל ללא ניתוח. פיסול פנים הפך לאחד הטיפולים "החמים" ביותר ברפואה אסתטית והוא מסוגל להחזיר לכם מראה צעיר יותר תוך שמירה על תווי הפנים הטבעיים.

חשבתם פעם, למה ככל שאנחנו מתבגרים, הפנים שלנו משתנות? התהליכים מתחילים בכלל מתחת לעור: עם הגיל עצמות הגולגולת שלנו ושכבת השומן התת-עורי נהיות דקות יותר, כוח המשיכה גורם לרקמות לצנוח למטה והפנים כבר לא נראות רעננות. תווי הפנים שלנו משתנים בהדרגה. אצל אנשים רבים זה משפיע לשלילה על הביטחון העצמי.

פיסול פנים נחשב לאחד הפתרונות האפקטיביים ברפואה האסתטית של היום לטיפול בסימני הגיל הנראים לעין, מאחר והוא מסוגל לבצע שחזור טוב של מבנה הפנים ולהחזיר לו מראה צעיר יותר על ידי שיפור של מרקם העור, מילוי שקעים והדגשת הקווים השונים המגדירים את הפנים שלנו: קו הלסת, עצמות הלחיים ומתאר הפנים במלואו וכל זה ללא שום התערבות כירורגית.

הגישה ההוליסטית להחזרת מראה הנעורים

אם פעם הרפואה האסתטית התמקדה בכל פעם בטיפול באזור פנים אחר: מצח, קמטי הבעה או קפלים נזו-לביאליים, היום הגישה השתנתה והיא מתייחסת לכל אזורי הפנים בו-זמנית, תוך שימו בחומרים השונים לכל אזור, מה שמאפשר להתקרב עוד יותר למראה הטבעי והצעיר יותר שלנו. בנוסף, גישה הוליסטית מאפשרת טיפול מותאם אישית ברמה הכי גבוהה, שכן הרופא מתייחס בדיוק לצרכים של המטופלת או המטופל ובונה עבורו במיוחד את התוכנית.

פיסול פנים זה הליך יחסית קצר שלוקח בין 15 דקות לשעה, תלוי במספר האזורים הדורשים טיפול. כאמור, הכל מתחיל מאבחון מדוקדק, כדי להבין באלו אזורים יש צורך למלא את הנפחים או להדק את הקווים. חומרי המילוי מוזרקים אל מתחת לעור על ידי מחט דקה מאד, שלא משאירה צלקת. הרבה פעמים יעדיף הרופא להשתמש בקנולה – מחט חלולה על קצה מעוגל, שגורמת הרבה פחות נזק לרקמות התת-עוריות ונימי הדם, מפחיתה את הסיכוי להופעת שטפי דם אחרי הטיפול (תופעה נפוצה בתחום הרפואה האסתטית).

התוצאה מידית, גם החזרה לשגרה

גם חומרי המילוי יכולים להשתנות מאזור לאזור. לרוב מדובר בחומרי המילוי על בסיס חומצה היאלורונית, שמופקת על ידי הגוף גם באופן טבעי, אך ככל שאנחנו מתבגרים, הכמות המיוצרת פוחת בהדרגה. ההבדלים בין האזורים יכולים להתבטא גם בסמיכות החומר המוזרק. למשל, כשנרצה למלא שקעים מתחת לעיניים, נשתמש במרקם מאד דליל של החומר, מאחר ומדובר בעור דק ורגיש ולא נרצה לנפח אותו יתר על מידה. חומר דליל משמש גם למילוי אזור השפתיים ואילו להדגשת עצמות הלחיים וקל הלסת יש צורך בחומר מילוי סמיך יותר.

אחד היתרונות הבולטים של פיסול פנים הוא היכולת לראות את התוצאה במיידי – בדיוק כמו באומנות הפיסול, רק שהפעם במקום לישת החומרים ויצירת השקעים, הבליטות והמעברים ביניהם עם האצבעות, משתמש המומחה לרפואה האסתטית ולכירורגיה פלסטית במחט ומזק. מיותר לציין, שהדיוק כאן חשוב מאד, הן מבחינת נקודת הזריקה והן מבחינת הזווית איתה המחט חודרת אל מתחת לעור ולכן ההיכרות המעמיקה עם אנטומיית שרירי הפנים היא קריטית.

ניתן לחזור לפעילות רגילה מיד אחרי סיום הטיפול. עם זאת, יש להימנע מפעילות אינטנסיבית במשך מספר ימים נוספים.

מילוי קמטים ומדיה חברתית - ד״ר רווה

מילוי קמטים ומדיה חברתית – ד״ר רווה

תמונות האינסטגרם של סלבריטאים מכל העולם הולידו אט אט (אבל בטוח) נורמה אסתטית חדשה הכירו את הטיפול שהוא כבר מזמן לא טאבו - החלקה ומילוי קמטים עד לפני כמה שנים, טיפולי הזרקה אסתטיים היו משהו שנתפס כשנוי במחלוקת יש שטענו כי טבעי זה הכי יפה, יש כאלו שפחדו ממראה מגוחך של עבודה לא מקצועית ויש כאלו שפשוט לא רואים את הצורך במילוי קמטים אבל עם השנים עלתה השכיחות בטיפולי מילוי נפחים והחלקת קמטים, עד שבימים אלו זה משהו שאף אחד לא מניד עפעף בגללו להפך... להמשך קריאה ❯❯
פיסול פנים

תמונות האינסטגרם של סלבריטאים מכל העולם הולידו אט אט (אבל בטוח) נורמה אסתטית חדשה. הכירו את הטיפול שהוא כבר מזמן לא טאבו – החלקה ומילוי קמטים.

עד לפני כמה שנים, טיפולי הזרקה אסתטיים היו משהו שנתפס כשנוי במחלוקת. יש שטענו כי טבעי זה הכי יפה, יש כאלו שפחדו ממראה מגוחך של עבודה לא מקצועית ויש כאלו שפשוט לא רואים את הצורך במילוי קמטים. אבל עם השנים עלתה השכיחות בטיפולי מילוי נפחים והחלקת קמטים, עד שבימים אלו זה משהו שאף אחד לא מניד עפעף בגללו. להפך – המדיה החברתית ועלייתו של ה-selfie הובילו לתור הזהב של מילוי נפחים והחלקת קמטים לא רק אצל נשים מבוגרות, אלא אצל צעירות בשנות ה-30 המוקדמות המבקשות להאט ולטשטש את התופעה מוקדם ככל האפשר.

זו כבר מזמן לא ״רק״ תמונה

אין זה סוד כי המדיה החברתית משמשת ככלי שיווקי אדיר. בעידן האינסטגרם, "תמונה" היא בעלת המון משמעות לאנשים רבים, ובמיוחד צעירים. כאשר אנשים צעירים חולקים את חייהם באופן מקוון, מחפשים במודע או שלא במודע אישור ותוקף ב״לייקים״, נולד עם כך רצון לשלמות תמונה בכל רגע ורגע. יחד עם עליית המדיה החברתית ושכיחות ההליכים הקוסמטיים ברשת, ראינו עלייה משמעותית באנשים המחפשים טיפולי החלקת קמטים כגון בוטוקס, חומצה היאלורונית וחומרי מילוי נוספים. ולמה לא, בעצם? אם הליך פשוט ושכיח כל כך יכול לגרום לאנשים להרגיש טוב יותר עם עצמם – מי אנחנו שנשפוט.

בואו ניקח לדוגמא חומצה היאלורונית

הזרקת חומצה היאלורונית היא אחד מההליכים הקוסמטיים הנפוצים ביותר למילוי קמטים, שכולל הזרקת חומר (שקיים באופן טבעי אצלנו בגוף) אל רקמות שונות לצורך הענקת לחות לעור. חומצה היאלורונית משמשת גם כבסיס לחלבונים חשובים לעור דוגמת קולגן ואלסטין, המספקים נפח, חוזק וגמישות. חומצה היאלורונית נמצאת בשימוש רפואי מאז שנות ה-70 של המאה הקודמת, בין היתר בעולם האורטופדיה, ניתוחי עיניים, כמאיץ ריפוי לאחר ניתוח ועוד. לעולם הרפואה האסתטית נכנסה החומצה ההיאלורונית בתחילת שנות ה-2000, ואושרה לשימוש בתהליכים קוסמטיים על ידי ה-FDA כבר ב-2003. מאז ועד היום, היא משמשת כחומר למילוי קמטים ומילוי נפח אשר כיום נחשב פופולארי במיוחד בעיקר בזכות פרופיל בטיחותי גבוה. אדרבא, כאשר מילוי קמטים נעשה בידי רופא מומחה עם יד מיומנת וניסיון, מדובר בהליך בטוח ויעיל מאוד שהמטופלים מגיבים אליו היטב.

באילו חומרים משתמשים לפיסול פנים?

באילו חומרים משתמשים לפיסול פנים?

מיומנות פיסול פנים נועדה לתקן או לשחזר את צורת הפנים ולהבליט את קווי המתאר של הפנים, ללא ניתוח, באמצעות חומרי מילוי ויצירת נפחים חדשים באזורים רצויים למי זה מתאים, איך זה מתבצע ובאילו חומרים משתמשים למי מתאים פיסול פנים פיסול פנים היא טכניקה אסתטית שעיקרה יצירת נפחים חדשים - בין אם לשם שיחזור מראה שאבד עם השנים כגון עצמות לחיים שקועות, ובין אם בשל רצון להבליט ולהדגיש אלמנטים מסוימים דוגמת שפתיים בשרניות יותר או כדי לעצב קו לסת לעתים,... להמשך קריאה ❯❯
פיסול פנים

מיומנות פיסול פנים נועדה לתקן או לשחזר את צורת הפנים ולהבליט את קווי המתאר של הפנים, ללא ניתוח, באמצעות חומרי מילוי ויצירת נפחים חדשים באזורים רצויים. למי זה מתאים, איך זה מתבצע ובאילו חומרים משתמשים?

למי מתאים פיסול פנים?

פיסול פנים היא טכניקה אסתטית שעיקרה יצירת נפחים חדשים – בין אם לשם שיחזור מראה שאבד עם השנים כגון עצמות לחיים שקועות, ובין אם בשל רצון להבליט ולהדגיש אלמנטים מסוימים דוגמת שפתיים בשרניות יותר או כדי לעצב קו לסת. לעתים, מטופלים מגיעים דווקא עם רצון הפוך – הפחתת נפחים גדולים מדי ביחד לפנים, כמו למשל סנטר כפול.

באופן כללי, פיסול פנים מתאים ל:

  • מילוי קמטים עמוקים וקפלים בעור הפנים
  • הגדלת נפח השפתיים
  • הדגשת עצמות לחיים
  • טיפול בלחיים שקועות/חלולות
  • עיצוב סנטר
  • עיצוב קו הלסת
  • תיקון פגמים במצח
  • מילוי שקעים מתחת לעיניים
  • מילוי חללים אשר נוצרו כתוצאה מניתוח, תאונה או פגיעה
  • שחזור או תיקון ליקויים באף לאחר ניתוח אף
  • ועוד

כיצד מתבצע פיסול פנים?

תהליך פיסול פנים הוא תהליך אסתטי שאינו כרוך בניתוח ולפיכך אינו כרוך גם בהרדמה כללית. באופן כללי, קיימות שתי טכניקות נפוצות בתהליך פיסול פנים – הראשונה כרוכה בהענקת נפח באמצעות חומרי מילוי שונים, והשניה כרוכה בהסרת נפח באמצעות שאיבת שומן.  חומרי מילוי הנמצאים בשימוש בתהליך פיסול פנים הם למעשה חומרים בעלי יכולת להעניק נפח. העיקריים אשר נמצאו בטוחים ויעילים לשימוש הינם חומצה היאלורונית, וחומרי מילוי על בסיס סידן.

חומצה היאלורונית

מדובר בחומר שנמצא באופן טבעי ברקמות השונות בגופנו, אשר מורכב ממולקולות סוכר בקשרים מיוחדים. החומצה נקשרת למולקולות מים ובכך יוצרת נפח ולחות בעור היכן שהיא נמצאת. בנוסף, היא מהווה חלק חשוב ביצירת סיבי אלסטין וקולגן האחראיים על נפח ואלסטיות תקינים של העור. מכאן שחומצה היאלורנית מחזיקה בתפקידים מהותיים בכל הנוגע לשמירה על לחות וחידוש האלסטיות של העור, ומכאן ניתן להבין את היותה חומר מילוי פופולארי בעולם האסתטיקה ופיסול פנים. את תוצאות הזרקת חומצה היאלורונית ניתן לראות באופן מיידי. כמו כן, עם הזמן הנפיחות חולפת ומותירה מלאות טובה, אסתטית ובעלת מראה טבעי של קולגן ואלסטין. התוצאות נשמרות קרוב ל עשרה חודשים.

חומרי מילוי על בסיס סידן

״רדיאס״ הוא השם המסחרי של חומר מילוי מבוסס סידן, המשמש במקור במקצועות האורטופדיה ורפואת השיניים למילוי של עצם. מדובר על חומר חצי קבוע הנשאר זמן רב יותר מהחומצה ההיאלורונית. הוא משפיע על הרקמות באמצעות יצירה של סיבי אלסטין וקולגן המייצרים נפח ואלסטיות בעור. ניתן להשתמש בחומר למילוי קמטים או להענקת נפח באזורים חסרים בפנים. את תוצאות הרדיאס ניתן לראות באופן מיידי. עם הזמן, הנפיחות יורדת והתוצאה האופטימלית מושגת. טווח הפעולה של הרדיאס הוא בין שנה וחצי ל-3 שנים.

הכל אודות הזרקת בוטוקס

הזרקת בוטוקס – כל מה שאתן צריכות לדעת

אמנם מדובר באחד הטיפולים הפופולריים ביותר ברפואה אסתטית שנועדות "לעצור את השעון" ולשמור על המראה שלנו צעיר לאורך זמן, הזרקות בוטוקס הן עולם ומלואו כבר מזמן המילה "בוטוקס" הפכה לשם נרדף לכל הקשור לטיפולים אסתטיים וטיפולי יופי, המאפשרים לנו לשמור על מראה צעיר נטול הקמטים לאורך זמן בבסיס התכשירים נמצא רעלן המיוצר על ידי חיידק Clo tridium botulinum הזרקה של תכשיר הבוטוקס "מרגיעה" את השריר במקום ההזרקה ומשפרת את הקמט הקיים לפרק זמן של מספר... להמשך קריאה ❯❯
פיסול פנים

אמנם מדובר באחד הטיפולים הפופולריים ביותר ברפואה אסתטית שנועדות "לעצור את השעון" ולשמור על המראה שלנו צעיר לאורך זמן, הזרקות בוטוקס הן עולם ומלואו

כבר מזמן המילה "בוטוקס" הפכה לשם נרדף לכל הקשור לטיפולים אסתטיים וטיפולי יופי, המאפשרים לנו לשמור על מראה צעיר נטול הקמטים לאורך זמן. בבסיס התכשירים נמצא רעלן המיוצר על ידי חיידק Clostridium botulinum. הזרקה של תכשיר הבוטוקס "מרגיעה" את השריר במקום ההזרקה ומשפרת את הקמט הקיים לפרק זמן של מספר חודשים.

"בוטוקס" (Botox) זהו שם מותג בלבד, הקרוי שמו של תכשיר ההזרקה הראשון מסוג זה. קיימים גם מותגים אחרים, כגון "דיספורט" (Dysport) ו-"קסאומין" (Xeomin) שנהוג להתייחס אליהם כאל "סוגי בוטוקס" אחרים.

מהו עיקרון הפעולה של בוטוקס?

בוטוקס חוסם את האותות העצביים לשרירים מסוימים, כך, השריר המוזרק לא יכול להתכווץ, מה שמאפשר לקמטים להרפות להתרכך והיווצרות עור כמעט חלק במקום.

לרוב, משתמשים בבוטוקס באזור המצח, קמטוטי הבעה סביב לעיניים וקמטי הכעס בין הגבות. לקמטים שנוצרו כתוצאה מחשיפה לשמש או צניחת עור מתאימים סוגי טיפול אחרים, למשל תכשירים המבוססים על חומצה היאלורונית.

הכנה לפני הזרקת בוטוקס:

  • נטילת כדורי ארניקה לשיפור שטפי דם ובצקות
  •  יש לעדכן את הרופא לפני הטיפול על מצבך הבריאותי הכללי, אלרגיות והתוויות נגד אפשריות

שימו לב, חשוב מאד לבחור מנתח פלסטי מיומן, מהימן ובעל ניסיון המתמחה בטיפולים אסתטיים. אל תתביישו לבקש המלצות ממטופלים אחרים או לשאול כל שאלה לפני תחילת הטיפול.

כמה זמן לוקח טיפול בוטוקס?

ההזרקה עצמה לוקחת מספר דקות, כמובן, לפני כן נדרש אבחן מדוקדק והבנת הצרכים של המטופל או המטופלת, במיוחד אם מדובר בהזרקה ראשונה. אין צורך באלחוש, ההזרקה מתבצעת במחט זעירה לנקודה מסוימת מאד בשריר הספציפי וזה כרוך בחוסר נוחות מינימלית.

מתי רואים את התוצאה?

בדרך כלל, כדי לראות את התוצאה הסופית של טיפול בוטוקס כדאי להמתין בין שבוע לשבועיים. תוצאה זו נשמרת במשך 3 עד 4 חודשים (תלוי עד כמה המימיקה שלך ערנית). ככל שפעילות השריר חוזרת בהדרגתיות, הקמטים והקמטוטים חוזרים ויש צורך בטיפול חוזר. הבשורה הטובה, שבין טיפול לטיפול, הקמטים והקמטוטים שמופיעים פחות עמוקים ונראים לעין, לכן ישנה חשיבות גדולה לשגרת הטיפולים הקבועה.

מתי ניתן לחזור לשגרה אחרי הזרקת בוטוקס?

ניתן לחזור לפעילות רגילה מיד בסיום הטיפול תוך כדי הקפדה על מספר כללים במטרה לאפשר ספיגה מלאה של החומר המוזרק במקום הייעודי לו:

  • להימנע משפשוף האזור המוזרק במשך 24 שעות אחרי ההזרקה
  • במשך 4 שעות לפחות אחרי ההזרקה מומלץ להיות במצב עמידה או ישיבה בלבד
  • אין לעשות פעילות גופנית ביום ההזרקה

מהן תופעות הלוואי של הזרקות בוטוקס?

הזרקות בוטוקס בטוחות לחלוטין, עם זאת, זמן קצר אחרי הטיפול קיים סיכוי נמוך מאד לפתח תופעות לוואי הבאות:

  •  שטפי דם – תופעת הלוואי הנפוצה ביותר וגם נעלם במהרה
  • כאבי ראש – נדיר מאד, הכאב עובר תוך 24 עד 38 שעות
  • צניחת עפעף – קורה לאחוז מאד קטן של מטופלים בדרך כלל אם החומר המוזרק נודד לאזור אחר. התופעה לא נעימה, אבל נעלמת תוך 3 שבועות. זו הסיבה שחשוב להקפיד לא לשפשף את אזור ההזרקה כיממה אחרי הטיפול.
  • חיוך עקום
  • יובש בעיניים או להיפך, דמעות מרובות
  • כאב קל ונפיחות סביב אזור ההזרקה
  • תסמינים דמויי שפעת או הרגשה כללית לא טובה
  • חולשה בשרירם בקרבת מקום ההזרקה

בכל מקרה של תופעות לוואי בלתי רצויות אחרי הטיפול יש לפנות לרופא המטפל

האם קיימות התוויות נגד טיפולי בוטוקס?

אין להזריק בוטוקס לנשים בהריון או נשים מניקות ולאנשים הסובלים ממחלות נוירולוגיות מסויימות. כמו כן, לא מומלץ להזריק בוטוקס למי שאלרגי לחלבון שנמצא בחלב פרה.

מהו הגיל שאפשר להתחיל בטיפול?

הגיל הממוצע להתחלת הטיפול בהזרקת בוטוקס הוא 35. אולם מצבה של כל מטופלת תלוי בגנטיקה ובמצב עור הפנים המושפע גם מגורמים סביבתיים כמו מזג אוויר, עישון, תזונה, לחץ, רדיקלים חופשיים ועוד. אם קיימים קמטים עמוקים בפנים, ומורגשת נפילה – אפשר להתחיל מעט לפני כן על מנת לשמר את המצב הקיים ולשפר את מראה העור. זה המקום לציין כי נשים בנות 65 ומעלה, בעיקר אם מעולם לא עברו הזרקת בוטוקס או חומרי מילוי, הופך דק ושקוף עם השנים וניכרת צניחה וקמטים עמוקים. במקרים אלו טיפול בוטוקס לא יתאים וניתן לחשוב על ניתוח מתיחת פנים.

למי הטיפול אינו מתאים?

לאנשים הסובלים ממחלות עור, ולנוטלי תרופות הכוללות סטרואידים.

מזה חסינות בוטוקוס?

אחד מכל 100 מטופלים אינו מושפע מהחומר. היעדר התגובה נוצרת בשל עמידות הגוף המפתח נוגדנים לרעלן. רופאים לא מיומנים שאינם מכירים את המצב עלולים להזריק כמות נוספת של חומר במרווח זמן קצר מדי או כמות כפולה, אך התוצאה תהיה זהה והדבר עשוי להגביר את רמת התסכול של המטופל/ת. השיטה המקובלת והנכונה היא להזריק את הכמות הקטנה ביותר של החומר שתיצור תגובה נראת לעין. אם אין תגובה מבצעים טיפול נוסף, ואם גם בו אין תגובה – המטופל/ת נחשב/ת בעל עמידות לבוטוקס וייאלץ לפנות לשיטות אסתטיות אחרות.

האם ישנם מצבים נוספים שניתן לטפל בהם באמצעות הזרקות בוטוקס?

אמנם הסיבה הנפוצה ביותר לשימוש בבוטוקס היא צמצום הופעת הקמטים באזור הפנים, בבוטוקס משתמשים גם במגוון מצבים אחרים: מניעת הזעת יתר, טיפול בהפרעה נוירולוגית של התכווצות השרירים באזור הצוואר והכתפיים, מצמוץ בלתי נשלט, מיגרנות כרוניות, שלפוחית רגיזה ועוד מצבים רבים.

בקליניקה שלו ד"ר אברי רווה מיישם בהצלחה הזרקות בוטוקס לטיפול מגוון בעיות אסתטיות, כגון עיצוב סנטר וקו הלסת, הרפיית שריר הלעיסה וגם טיקים, חריקת שיניים וחיוך חושף החניכיים (gummy smile). כל טיפול בקליניקה נעשה אחרי פגישת ייעוץ ממוקדת שנועדה לבחון את מצב המטופל ולהתאים לו או לה תוכנית טיפולים אישית העונה לצרכים ולדרישות של או שלה.

מה צריך לדעת לפני טיפול בוטוקס?

מה צריך לדעת לפני טיפול בוטוקס

השכיחות הגבוהה של טיפול בוטוליניום טוקסין אולי מציגה אותו כפשוט וטריוויאלי, אבל למעשה הדבר דורש מיומנות, זהירות והתאמת הטיפול באופן אישי למטופל/ת אם גם אתם מעוניינים להחזיר את המראה הרענן והחיוני לעור הפנים - אלו הדברים שחשוב לדעת כדי להבטיח תוצאות מיטביות קודם כל - מהו בוטוקס ואיך הוא עובד בוטוקס הוא הכינוי שניתן לרעלם בשם בוטוליניום טוקסין A, אשר נתגלה כי שימוש בכמויות קטנות יכול להיות לעזר בעולם הרפואה האסתטית עוד לפני שהוחלט להשתמש... להמשך קריאה ❯❯
פיסול פנים

השכיחות הגבוהה של טיפול בוטוליניום טוקסין אולי מציגה אותו כפשוט וטריוויאלי, אבל למעשה הדבר דורש מיומנות, זהירות והתאמת הטיפול באופן אישי למטופל/ת. אם גם אתם מעוניינים להחזיר את המראה הרענן והחיוני לעור הפנים – אלו הדברים שחשוב לדעת כדי להבטיח תוצאות מיטביות.

קודם כל – מהו בוטוקס ואיך הוא עובד?

בוטוקס הוא הכינוי שניתן לרעלם בשם בוטוליניום טוקסין A, אשר נתגלה כי שימוש בכמויות קטנות יכול להיות לעזר בעולם הרפואה האסתטית. עוד לפני שהוחלט להשתמש בטיפול בוטוקס להעלמת קמטים, השתמשו בו לתיקון של פזילות ועין עצלה. לאחר מכן גילו שאם מזריקים את הבוטוקס לאזורים של שרירי הבעה, הרעלן חוסם את הגירוי העצבי אשר מכווץ את השריר, בכך הוא משתק את השריר ומפחית את קמטי ההבעה הנוצרים בעור. הגילוי הזה הוביל למהפכה בעולם האסתטיקה בעיקר משום שתוצאות הטיפול לרב מאוד טובות, תופעות הלוואי זניחות לחלוטין וכמובן מדובר בטיפול לא כירורגי אשר תוצאותיו אינן נצחיות.

למי זה מתאים?

טיפול בוטוקס מתאים לכל מי שרוצה לטפל בבעיות אסתטיות הקשורות לקמטים וקמטוטים באזורים שונים בפנים, לרבות המצח, האזור מסביב לעיניים, הצוואר ועוד, וכן לחוסר סימטריה בגבות או בפנים אשר יכול להיפתר על ידי הרפיה של שריר. חשוב לדעת כי לבוטוקס יש אפקט מניעתי משום שהוא אינו מטפל ישירות בקמט, אלא בגורם להופעתו (תנועת השריר). לכן מומלץ להתחיל בטיפול קבוע כבר בגילאים צעירים יחסית (30-40), לפני שהקמטים מעמיקים. הניסיון המצטבר בטיפולי בוטוקס ברחבי העולם מעיד כי ניתן לצמצם משמעותית את הופעת הקמטים ואת היקפם אם מקפידים על טיפול מונע.

מתי רואים תוצאות וכמה זמן הן מחזיקות מעמד?

ברב המקרים ניתן לראות את השפעת הבוטוקס כבר כשבוע לאחר הטיפול. יש להבין כי קמטים עמוקים יותר לא יעלמו כליל בטיפול הראשון. אך כיוון והעור במנוחה – הוא יבנה את עצמו מחדש והתוצאה תשתפר מהזרקה להזרקה. ההשפעה מחזיקה מעמד לפרק זמן של כשלושה חודשים. לאחר מכן ההשפעה נחלשת ויש צורך לבצע הזרקות נוספות לשימור התוצאות.

חשוב לציין כי כיוון ומדובר בחלבון זר לגוף, ישנם אחוזים בודדים מהאוכלוסייה אשר יפתחו נוגדנים לבוטולינום טוקסין והטיפול לא ישפיע עליהם. דבר זה עשוי לקרות בעיקר כאשר מתבצעות הזרקות חוזרות במרווחים קצרים של כמה שבועות. במקרה שמטופלים נחשפים ליותר מדי חלבון, גופם עלול לייצר נוגדנים. לכן – יש להקפיד להזריק את הכמות הנכונה אצל רופא מומחה ומיומן.

כיצד מתבצע הטיפול?

הזרקות בוטוקס מתבצעות באופן פשוט ונוח, ללא כל הרדמה, כאשר המטופל/ת יושב/ת על כורסה נוחה, בעוד הרופא מחטא את העור ומזריק את הבוטוקס אל השריר באמצעות מחט דקה. חשוב לציין כי מדובר בדקירות מאוד קטנות ולא כואבות, אך למען הסר ספק הרופא מורח משחה מאלחשת באזור המטופל. מספר ההזרקות שיבצע הרופא תלוי בגודל השריר.

על הסימנים המוקדמים להזדקנות הפנים

על הסימנים המוקדמים להזדקנות הפנים

את הזמן אנחנו לא יכולים לעצור אבל את זה אתם כבר יודעים מה שאולי נוכל לעשות, זה להחזיר את הגלגל מעט אחורה ולהשיב מראה עור צעיר יותר איך תזהו הזדקנות של עור הפנים ומה הרפואה האסתטית יכולה להציע התשובות לפניכם סימנים המעידים על הזדקנות עור הפנים במוקדם או במאוחר הגיל נותן את אותותיו ומשפיע על מראה הפנים של כולנו מידת הביטוי שונה מאדם לאדם, אך מראה פניו של המבוגר לעד יהיה שונה ממראה פניו בצעירותו ישנן סיבות רבות, פנימיות וחיצוניות, המשפיעות... להמשך קריאה ❯❯
פיסול פנים

את הזמן אנחנו לא יכולים לעצור. אבל את זה אתם כבר יודעים. מה שאולי נוכל לעשות, זה להחזיר את הגלגל מעט אחורה ולהשיב מראה עור צעיר יותר. איך תזהו הזדקנות של עור הפנים? ומה הרפואה האסתטית יכולה להציע? התשובות לפניכם.

סימנים המעידים על הזדקנות עור הפנים

במוקדם או במאוחר הגיל נותן את אותותיו ומשפיע על מראה הפנים של כולנו. מידת הביטוי שונה מאדם לאדם, אך מראה פניו של המבוגר לעד יהיה שונה ממראה פניו בצעירותו. ישנן סיבות רבות, פנימיות וחיצוניות, המשפיעות על הזדקנות עור הפנים, ביניהן: מזג אוויר, עישון, כימיקלים, רדיקלים חופשיים, תורשה, תזונה, לחץ ועוד. עם השנים חלה התרופפות של קולגן ואלסטין המהווים את המרכיבים העיקריים של הדרמיס (שכבת העור העיקרית), התרופפות הספטות (מיתרי רקמת החיבור המחברים את העור אל השרירים שמתחת), צניחת שומן תת-עורי כלפי מטה והידקקות השומן התת-עורי. התוצאה? צניחה של הרקמות הרכות כלפי מטה, והופעת קמטים וקמטוטים. או במילים אחרות – התבגרות הפנים.

לכל סיר יש מכסה, לכל קמט יש מילוי

קמטים נוצרים בעקבות תהליך טבעי שלא ניתן למנוע. אך החדשות הטובות הן שאפשר לתקן. למעשה, מילוי קמטים הפך להיות אחד מההליכים הקוסמטיים המקובלים והנפוצים ביותר בקרב המון נשים וגברים כאחד, המבקשים להשיב לעצמם מראה עור צעיר, חיוני וגמיש – מבלי לעבור טיפולים ממושכים או כאלה הכוללים התערבות כירורגית. זה המקום לציין כי לכל גבר ואישה יש מבנה פנים ומרקם עור שונה. מכאן שסוג הקמטים ורמת עומקם שונה מאדם לאדם, ולכל אחד יש להתאים סוג טיפול ייחודי.

כיצד בוחר הרופא המטפל באיזה חומר מילוי להשתמש?

בחירת חומר מילוי קמטים תלוי באיכות / מצב העור ובעומק הקמטים. כאשר מדובר בקמטי הבעה (המכונים גם קמטים פעילים/דינמיים), סביר להניח שיעשה שימוש בחומרים כמו בוטוקס או דיספורט, המשתקים את השרירים היוצרים את הקמטים הללו. לעומת זאת, חומרי מילוי קמטים מחליקים קמטים קבועים או עמוקים הנראים לעין – ללא פגיעה בתנועת השריר. חומרי מילוי קמטים מוזרקים לתוך העור תוך מטרה להעלים קמטים וקפלים ולתקן פגמים. פרט למילוי קמטים הזרקות חומרי מילוי יכולות לשמש לעיצוב נפח (כמו בשפתיים למשל) או לפיסול של חלקים מסוימים בפנים. גם במקרה של עצמות לחיים שקועות לאחר ירידה דרסטית במשקל או בשל הזדקנות טבעית של הפנים, ניתן לפסל ולהדגיש קווי מתאר של מסגרת הפנים, באמצעות חומרי מילוי קמטים.

הזרקות לפנים: כל השיטות וחומרי המילוי לפנים

הזרקות לפנים: כל השיטות וחומרי המילוי

ככל שאנחנו מתבגרים, גם העור שלנו הופך יותר עדין ופחות חיוני גורמים סביבתיים כמו חשיפה לשמש, מזג אוויר, כח הכבידה של כדור הארץ, תזונה ואורח חיים, לחץ ורדיקלים חופשיים, בשילוב גורמים כמו תנועת שרירי הפנים הטבעית והגנטיקה שקיבלנו מהורינו, משפיעים על רקמות העור וגורמים להיווצרותם של קמטים, שקעים, קפלים ונפילה טבעית של הפנים ההתקדמות הטכנולוגית מאפשרת לקבל מראה פנים צעיר ומתוח ללא התערבות כירורגית באמצעות הזרקות לפנים אך לא כל שיטה מתאימה... להמשך קריאה ❯❯
פיסול פנים

ככל שאנחנו מתבגרים, גם העור שלנו הופך יותר עדין ופחות חיוני. גורמים סביבתיים כמו חשיפה לשמש, מזג אוויר, כח הכבידה של כדור הארץ, תזונה ואורח חיים, לחץ ורדיקלים חופשיים, בשילוב גורמים כמו תנועת שרירי הפנים הטבעית והגנטיקה שקיבלנו מהורינו, משפיעים על רקמות העור וגורמים להיווצרותם של קמטים, שקעים, קפלים ונפילה טבעית של הפנים. ההתקדמות הטכנולוגית מאפשרת לקבל מראה פנים צעיר ומתוח ללא התערבות כירורגית באמצעות הזרקות לפנים. אך לא כל שיטה מתאימה לכל אחד. אנחנו כאן כדי לעשות סדר.

הזרקות לפנים וחומרי מילוי

חומרי מילוי מוזרקים לפנים על מנת לקבל מראה חלק ורענן, ללא הסיכון, הכאבים או זמן ההחלמה הכרוכים בניתוח כירורגי. הליך הזרקות לפנים מתבצע על ידי רופא מומחה, בסביבה רפואית נקייה וסטרילית, וכל טיפול מותאם באופן אישי למצב המטופל וצרכיו האסתטיים.

מהם חומרי המילוי המומלצים ביותר?

1. חומצה היאלרונית

חומר הנמצא באופן טבעי ברקמות גופינו, יוצר סיבי קולגן ואלסטין היוצרים נפח, לחות ואלסטיות טבעיים של העור. בעת הזרקות לפנים של חומצה היאלורונית ניתן למלא קמטים באופן ישיר, או למלא אזורים חסרי נפח כמו לחי צידית או שפתיים. התצאות ניראות באופן מיידי, ועם הזמן הנפיחות של ההזרקה חולפת והניראות האסתטית משתפרת מיום ליום. תוצאות הטיפול נשמרות בטווח של 10 חודשים עד שנתיים. תהליך ההזרקה הינו פשוט ואינו מלווה בכאב רב. זמן ההזרקה וההחלמה הינם קצרים. אך היתרון העיקרי – התוצאה הפיכה ובמידה ולא מרוצים מהמראה החדש ניתן להמיס את החומצה היאלורונית בעזרת חומר מיוחד.

2. חומרי מילוי על בסיס סידן

חומר מילוי מבוסס סידן (או בכינויו המסחרי – ״רדיאס״), הינו חומר המשמש בבנייה של עצם בדרך כלל בעולמות האורטופדיה ורפואת השיניים. החומר נשאר זמן רב יותר מחומצה היאלורונית, ופועל ליצירה של סיבי אלסטין וקולגן ברקמות העור, היוצרים נפח ואלסטיות תקינים. חומרים אלו מתאימים למילוי קמטים באופן ישיר או למילוי אזורים חסרי נפח כמו לחי צידית, קו לסת וסנטר. התוצאות נשמרות לטווח של שנה וחצי עד 3 שנים, ולאחר מכן החומר מתכלה.

3. בוטוקס

בוטולינום טוקסין הפך בשנים האחרונות לשם האמצעי של עולם טיפולי האנטי אייג׳ינג. הטיפול משמש לשימור המראה הרענן של הפנים והחלקת קמטים אצל נשים וגברים כאחד. על אף ההגדרה המרתיעה כ״רעלן״, השימוש בבוטוקס הוא בטוח ויעיל מאוד כאשר הוא מתבצע בידיים של רופא מיומן ומנוסה, ואף יש לו גם שימושים רפואיים נוספים מגוונים כגון טיפול בפיסורה, מיגרנות, פזילה ועוד. הזרקות לפנים של בוטוקס נועדו לטשטש קמטי הבעה הקשורים בפעילות שריר – בעיקר בשליש העליון של הפנים (מצח, בין הגבות וצדי העיניים). הטיפול מחזיק לתקופה של כ-3 חודשים ולאחר מכן יש צורך לחדש את ההזרקה על מנת לשמר ולשפר את תוצאות הטיפול.

ההבדלים בין הזרקת בוטוקס להזרקת חומצה היאלורונית

ההבדלים בין הזרקת בוטוקס להזרקת חומצה היאלורונית

עולם הרפואה האסתטית רתם לשורותיו אינספור חומרים שונים, חלקם טובים ויעילים יותר, חלקים פחות אך לא ניתן להתעלם מנוכחותם המהדהדת ויוצאת הדופן של שני חומרים עיקריים - טיפול בוטוקס וחומצה היאלורונית טיפול בוטוקס וטיפול חומצה היאלורונית, הם טיפולי האנטי אייג׳ינג הלא פולשניים הפופולריים ביותר בעולם עם מיליוני מטופלים מרוצים ברחבי העולם מדי שנה אז מה הם עושים מה ההבדל ביניהם ומאיפה מתחילים חומצה היאלורונית v בוטוקס נתחיל מהסוף: גם חומצה... להמשך קריאה ❯❯
פיסול פנים

עולם הרפואה האסתטית רתם לשורותיו אינספור חומרים שונים, חלקם טובים ויעילים יותר, חלקים פחות. אך לא ניתן להתעלם מנוכחותם המהדהדת ויוצאת הדופן של שני חומרים עיקריים – טיפול בוטוקס וחומצה היאלורונית. טיפול בוטוקס וטיפול חומצה היאלורונית, הם טיפולי האנטי אייג׳ינג הלא פולשניים הפופולריים ביותר בעולם עם מיליוני מטופלים מרוצים ברחבי העולם מדי שנה. אז מה הם עושים? מה ההבדל ביניהם? ומאיפה מתחילים?

חומצה היאלורונית vs בוטוקס

נתחיל מהסוף: גם חומצה היאלורונית וגם טיפול בוטוקס הינם טיפולים יעילים, בטיחותיים ובעלי תוצאות נפלאות – כל עוד הם מבוצעים במסגרת מורשית, תחת ידיו של מומחה מיומן.

בוטוקס

בוטוקס הוא רעלן, כלומר חלבון המיוצר על ידי חיידק, אשר פעולתו חוסמת גירוי עצמו באזור מסוים אשר קוטרו אינו עולה על 2 ס״מ מאזור ההזרקה. כלומר השריר אינו מקבל גירוי עצבי, ולכן מפסיק לזוז ולהתכווץ. לאחר תקופה של עד חצי שנה מתפוגגת השפעת טיפול הבוטוקס והשריר חוזר לעבוד כפי שעבד לפני הטיפול. בוטוקס מיועד לקמטים פעילים, כלומר כאלו שנוצרים כתוצאה מהתכווצות שרירים באזור שבין הגבות, המצח וצדי העיניים.

לבוטוקס בעבר היה מוניטין שלילי, בעיקר בשל תפוצה רחבה של טיפול בוטוקס ממקורות מפוקפקים. אולם, הניסיון ומליוני המטופלים שעברו טיפול בוטוקס מוכיחים שוב ושוב כי הטיפול אינו כרוך בתופעות לוואי קשות. אדרבא, מחקרים שנערכו על מספר רב של מטופלים הראו כי תופעות הלוואי הנפוצות הן כאב קל ואדמומיות. תופעות לוואי אחרות נמצאו קשורות לטיפול לא מקצועי בבוטוקס. מכאן עולה חשיבות מירבית לבחירת רופא מטפל מומחה, מקצועי ובעל ניסיון.

חומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית היא חומר טבעי המצוי בשכבה החיצונית של העור, במפרקים ובאזור העיניים. עם השנים, פוחתת יכולתו של הגוף לייצר חומצה היאלורונית (בין היתר בשל חשיפה לשמש, עישון, תזונה, מתח נפשי וגורמים תורשתיים), ולצד איבוד סיבי קולגן ואלסטין, ככל שהזמן עובר העור מקבל מראה מבוגר יותר. הזרקת חומצה היאלורונית לעור הפנים נועדה למלא משקעים, קמטים וקמטוטים שנוצרו בפנים בעקבות דלדול רקמת העור ואיבוד נפח. חומצה היאלורונית מיועד לטיפול בקמטים ואיבוד נפח בחלק התחתון של הפנים (שם כמות הקמטים הפעילים קטנה). היא מחזירה את המילוי ומדגישה את קווי המתאר, אך אינה גורמת להחלשה ולשיתוק של פעולת השרירים. ניתן להזריק אותה גם סביב השפה, לעיצוב ונפח השפתיים, לתיקון קו המתאר של גשר האף, טשטוש שקעים מתחת לעיניים, הענקת נפח, החלקת קמטים, הדגשת הסנטר והלסת ועוד. היתרון המרכזי הוא שהמראה המתקבל הוא מאוד טבעי, ובמקרה הצורך – ניתן לפרק את החומצה ההיאלורונית בקלות.

למי זה מתאים?

לרב, ממוצע התחלת הטיפול בבוטוקס וחומרי מילוי הוא סביב גיל 35. נשמע לכם צעיר? ובכן, זה המקום לציין כי העור בגיל מבוגר יותר, במיוחד כזה שלא עבר טיפול בוטוקס או חומרי מילוי, הופך דק ושקוף יותר עם השנים, לצד צניחה של העור והתרופפות מראה הפנים. כשמגיעים למקרה כזה – האופציה היחידה היא ניתוח מתיחת פנים. לפיכך, אין צורך לחכות לקמטים, אלא פשוט לבחור את הרופא הנכון. אנטי אייג׳ינג הוא לא מילה גסה.

מילוי קמטים - מוטב מוקדם מאשר מאוחר

מילוי קמטים – מוטב מוקדם מאשר מאוחר

כולנו מכירים את הביטוי "מוטב מאוחר מאשר לעולם לא", ובעוד שהוא נכון במקרים רבים, כשזה מגיע למילוי קמטים, בואו נסכם מראש שפשוט מוטב מוקדם הסיבה לכך ובכן, בקצרה, האפקטיביות של המילוי משמעותית בצורה ניכרת ככל שהיא נעשית מוקדם יותר ומונעת קמטים עמוקים בהמשך, כך שהתוצאה שמתקבלת איכותית ואסתטית יותר כל מה שרציתם לדעת על מילוי קמטים ולא העזתם לשאול מרוכז במאמר שלפניכם מילוי קמטים - בואו נדבר על זה הצורך במילוי קמטים הוא ברור, שכן אין זה מפתיע כי... להמשך קריאה ❯❯
פיסול פנים

כולנו מכירים את הביטוי "מוטב מאוחר מאשר לעולם לא", ובעוד שהוא נכון במקרים רבים, כשזה מגיע למילוי קמטים, בואו נסכם מראש שפשוט מוטב מוקדם. הסיבה לכך? ובכן, בקצרה, האפקטיביות של המילוי משמעותית בצורה ניכרת ככל שהיא נעשית מוקדם יותר ומונעת קמטים עמוקים בהמשך, כך שהתוצאה שמתקבלת איכותית ואסתטית יותר. כל מה שרציתם לדעת על מילוי קמטים ולא העזתם לשאול מרוכז במאמר שלפניכם.

מילוי קמטים – בואו נדבר על זה

הצורך במילוי קמטים הוא ברור, שכן אין זה מפתיע כי אנשים חשים לא בנוח עם הופעת קמטים וקמטוטים על עורם, ועם אובדן הגמישות והזוהר של העור לטובת מראה חדש המשווה להם, לא פעם, מראה עייף וכעוס המבגר אותם משמעותית. על אף קיומם של טיפולים העשויים להעלים את הבעיה הזו ולהשיב לעור את המראה החלק והרענן, ישנה נטיה לדחות טיפולים קוסמטיים, עד שזה מגיע לנקודה שמרגישים שכבר "אי אפשר יותר". הנטיה הזו עשויה להיות, בין היתר, תוצאה של פחד לא מבוסס וחוסר ידע על ההליך או מהנטיה הטבעית שלנו לשים את עצמנו בתחתית סדר העדיפויות. כך או כך, חשוב מאוד להיות מודעים ולקחת בחשבון, כי כשזה מגיע למילוי קמטים, הדחיינות פוגעת בתוצאות הטיפול.

מדוע הדחיינות אינה משתלמת?

לטיפול בקמטים בשלב מוקדם יש יתרונות משמעותיים: אם מדובר בחומר מילוי מסוג חומצה היאלורונית, למשל, יש לה אפקט ארוך טווח בתהליך התחדשות התאים אשר מייצרים את הקולגן והאלסטין ומהווים את הגורם העיקרי למראה גמיש, חלק ומתוח של העור ובמניעת קמטים בתקופת הפעילות של החומר כמו כן, ככל שמזריקים יותר פעמים, כך הצורך בהזרקות פוחת והתוצאה נשמרת לאורך זמן רב, כאשר התוצאות מחזיקות מעמד בדרך כלל בין שנה לשנתיים. כמו כן, ככל שמתחילים מוקדם יותר, המראה המתקבל מההזרקות נראה טבעי יותר, ומשווה לעור מראה חיוני, אסתטי וטבעי.

כיצד מתבצע הטיפול?

תחילה מתקיימת שיחה עם הרופא המטפל הכוללת הסברים, תיאום ציפיות והחלטה משותפת על מיקומי ההזרקה.  הפרוצדורה עצמה קצרה ונמשכת מספר דקות בלבד. לרב ההחלמה היא מידית וקלה, ואין בעיה לחזור ישר לשגרה, אך חשוב להיות מודעים לכך שבעוד שאצל חלק מהמטופלים אין כל סימן על הפנים, אצל אחרים עלולים להופיע שטפי דם ובצקות, כך שבמידה ומתוכנן אירוע חשוב כלשהו, מומלץ לקחת מרווח זמן של לפחות שבועיים לפני כן בביצוע הטיפול. לתוצאה הסופית של הטיפול לוקח עד כשבועיים להתקבע.