כל מה שרציתם לדעת על סוגי הרמת חזה

כל מה שרציתם לדעת על סוגי הרמת חזה

תפקידו של ניתוח הרמת חזה הוא להחזיר לחזה נפול את מראהו הזקוף, האסתטי והמוצק. ישנן כמה טכניקות שונות לבצע הרמת חזה – במאמר זה תגלי איזו טכניקה מתאימה לך ביותר.

סוגי הרמת חזה

ניתוח הרמת חזה מתבצע בכמה שיטות אשר נועדו להסיר את העודפים ממעטפת השד (עודפי עור), יצירת מראה צעיר וטבעי באמצעות עיצוב מחודש של רקמת השד (נפח) והרמת הפיטמה והעטרה למרכז הגובה של השד. שיטת הניתוח מותאמת למטופלת על פי מספר פרמטרים: רקמת השד, כמות עודפי העור שיש להסיר, מטרות הניתוח ורצונות המטופלת. באופן כללי, אם יש הרבה רקמה (נפח) – אין צורך בשתל אלא רק בהקטנת המעטפת (עודף העור). אם המעטפת גדולה והנפח קטן/מרוקן, ניתן למלא את השד בשתל ולהקטין את המעטפת בהרמה. לחילופין, ניתן להרים ולהזריק שומן במקום שתל. כך או כך – על המנתח להמליץ למטופלת כבר בפגישת הייעוץ על השיטה המתאימה לה ביותר על מנת להשיג את המטרות האופטימליות, במינימום צלקות.

הרמת חזה לתיקון צניחת שד קלה

שיטה זו, המכונה באנגלית Crescent lift, מיועדת לנשים בעלות צניחת שד מינימלית. בשיטה זו המנתח מבצע חיתוך קטן סביב החלק העליון של הריקמה סביב הפטמה, והיא מותירה צלקת מזערית. בדרך כלל, נעשה שימוש בשיטה זו כאשר המטופלת עוברת במקביל גם הגדלת חזה.

הרמת חזה פנימית

מיועדת לנשים הסובלות מצניחת שד קלה עד בינונית. לרב, יהיו אלו נשים לאחר לידה או ירידה דרסטית במשקל. בשיטה זו, מבצע המנתח חתך באורך של כ-3 ס״מ באזור הקפל התת-שדי. השיטה מכונה ״פנימית״ כיוון ונעשה שימוש בשריר הנמצא מתחת לרקמת השד כדי לתמוך בשד שצנח. בנוסף, נעשה שימוש בשתלים על מנת למלא את נפח השד.

הרמת חזה אנכית (סוכריה על מקל)

השיטה הנפוצה ביותר להרמת חזה, המיועדת לנשים בעלות צניחת שד בינונית עד רבה. בשיטה זו מבצע המנתח שני חתכים: הראשון סביב העטרה המקיפה את הפיטמה, והשני הוא חתך אנכי הנמשך מתחתית רקמת העטרה ועד לקפל השדי.

הרמת חזה מאסיבית (עוגן)

הרמת חזה המתאימה לנשים הסובלות מצניחה רבה והידלדלות של השד, או בעת שילוב עם ניתוח הקטנת חזה. במהלך ניתוח מסוג זה נעשים שלושה חתכים באמצעותם מסירים כמות גדולה של עודפי עור. הניתוח כרוך בצלקות נראות לעין, אך לרב אלו דוהות עם הזמן בעזרת טיפול נכון. כמו כן, הן אינן נראות מבעד לחזיה או לבגד הים.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים