החלפת שתלי סיליקון – כל הפרטים על שתלים בחזה

החלפת שתלי סיליקון – כל הפרטים על שתלים בחזה

כל אישה אשר ביצעה ניתוח הגדלת חזה תזדקק בשלב כלשהו בחייה להחליף את שתלי הסיליקון – בין אם מסיבות אסתטיות ובין אם מסיבות בריאותיות. ההמלצה הכללית של חברות השתלים היא להחליף שתל בכל 12-15 שנה, אולם ההמלצות משתנות בהתאם למחקרים הנעשים על הדורות המתקדמים יותר של השתלים, ויש לעקוב אחר ההתפתחויות לאורך השנים. בכל אופן, כאשר אישה מחליטה לבצע החלפת שתלים – מומלץ להחליפם לשתלים בטכנולוגיה מתקדמת יותר.

הסיבות להחלפת שתלים

הסיבות העיקריות בגינן נשים מבצעות החלפת שתלי סיליקון היא בשל בלאי והגנה על בריאותן. כל מי שעברה הגדלת חזה צריכה לבצע מעקב רפואי סדיר, ואחת לשנה לבצע בדיקת אולטרסאונד אשר תאבחן את מצב השתלים. שינויים שונים כגון ירידה במשקל דרסטית, הריון, לידה והנקה וכן בעיות בריאותיות שונות – מהוות אפשרות לשינוי באסתטיקה ובמצב של שתלי הסיליקון. כאשר יש דליפה של השתל, קרע, צניחה של השד, התקשות קופסית ותופעות נוספות המפריעות למראה או לתפקוד – יש צורך בהחלפת שתלי  הסיליקון הקיימים בשתלים מסוג מתקדם יותר. סיבה נוספת להחלפת שתלי סיליקון יכולה להיות רצון האישה לשנות את מבנה החזה באמצעות שינוי גודל השתל לקטן או גדול יותר.

סוגי שתלים

השוני בין סוגי שתלי הסיליקון השונים הוא בעיקר בהרכב ובצורה הגיאומטרית. הרופא המנתח יסייע לכל מטופלת לבחור את השתל החדש המתאים לה ביותר בהתייחס למשקל גופה, לצורת גופה והעדפותיה האישיות.

  • שתל סיליקון עם דחיסת ג׳ל גבוהה – שתל צפוף המקנה לשד צורה בולטת ועגולה בהשוואה לשתלים אחרים
  • שתל סיליקון עם דחיסת ג׳ל נמוכה – שתל פחות צפוף שיתרונו העיקרי הוא תחושה טבעית
  • שתל עגול – בעל צורה עגולה המיועד להשגת מראה שופע
  • שתלים חדשים – שתלים אשר פותחו לאחרונה, בעלי מרקם דק ועמיד במיוחד הבטוח מפני דליפה. מנתחים רבים מעדיפים לבצע החלפה לשתלים העשויים מחומרים חדשים המאושרים על ידי ה-FDA ומשרד הבריאות.

מהלך הניתוח

כל תהליך כירורגי מתחיל בפגישת ייעוץ אשר במהלכה מפורטים המניעים לביצוע הניתוח, מתקבלים כל ההסברים מהרופא לגבי ביצוע ההליך, תופעות לוואי, סיכונים ותוצאות אפשריות (תיאום ציפיות) וכמובן – משך זמן ההחלמה. בנוסף, במהלך הפגישה יבוצעו בדיקות גופניות וייבחן מצבה הבריאותי של המטופלת, יקבע מועד הניתוח ומיקומו.

לרב, ישתמש הרופא המנתח בחתך המקורי לצורך החדרת השתלים החדשים. במקרים אחרים כאשר ישנו שינוי בצורת השד, לעתים נדרש ביצוע חתך חדש במיקום אחר. ההחלטה לגבי ביצוע החתך מתבצעת בהתאם לנסיבות האישיות שהובילו לניתוח. מיקום השתלים החדשים יעשה באופן המדויק ביותר אשר יעניק לחזה מראה טבעי ככל האפשר. במקרים מסוימים ומורכבים יותר, נדרש במקביל ניתוח להרמת חזה על מנת לעצב מחדש את החזה אשר עבר שינויים משמעותיים. היבטי הניתוח, מהלכו ותיאום הציפיות בין המטופלת לרופא מנתח – מסוכמים מראש בפגישת הייעוץ.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים