הגדלת חזה: יתרונות וחסרונות

הגדלת חזה: יתרונות וחסרונות

ניתוח הגדלת חזה הוא אחד מהניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר, אך בכל זאת לפני שמחליטים על ניתוח אלקטיבי, רצוי להבין בדיוק במה הוא כרוך ומהם יתרונותיו וחסרונותיו. מה כולל ההליך, כמה זמן אורכת ההחלמה ממנו ומה כדאי לשקול ולקחת בחשבון לפני שמחליטים האם לעבור אותו? התשובות לכך במאמר שלפניכם.

מידע על הניתוח

ניתוח הגדלת חזה הוא ניתוח קצר הנמשך כשעה, בו המנתח יוצר מעין כיס לשתל במיקום עליו סוכם בפגישות הייעוץ – מתחת לבלוטת השד ומעל השריר, מתחת לבלוטת השד ומתחת לשריר או מתחת למעטפת השריר אך מעל השריר. לאחר הניתוח יש צורך בהתאוששות והשגחה למשך מספר שעות, ובתום ההתאוששות ניתן לשוב הביתה להמשך ההחלמה. מומלץ להיות במנוחה כשבוע לאחר הניתוח, ולהקפיד על הימנעות מפעילות ספורטיבית כשלושה שבועות לאחר מכן. בנוסף, למשך כחודש לאחר הניתוח חשוב להמשיך ללבוש חזיית ספורט, המספקת את התמיכה שהחזה זקוק לה, במשך רב שעות היממה.

יתרונות הניתוח

נשים רבות סובלות מחוסר ביטחון עמוק הנגרם כתוצאה מגודל החזה שלהן או צורתו. בין אם מדובר בחזה קטן באופן שאינו פרופורציונלי לגוף או א-סימטריה ניכרת בין השדיים, הגדלת חזה עשויה להיות הפיתרון עבורן, ולשפר באופן ניכר את תחושותיהן כלפי עצמן וכלפי גופן, כמו גם לשפר את איכות חייהן. כיום מדובר על ניתוח די פשוט, אשר ההחלמה ממנו מהירה, הוא אינו פוגע באפשרות להניק. בנוסף, הגודל והצורה של השתלים נבחרים עוד בשלב פגישות הייעוץ, כך שאין הפתעות והתוצאות ידועות מראש. חשוב לציין כי השתלים בטוחים לשימוש, ומאחר והסיליקון שבהם סמיך, גם במידה ויש קרע בשתל הוא אינו נשפך כבעבר אלא נשאר במקומו, כך שאינו יוצר בעיה בריאותית כלשהי.

חסרונות הניתוח

בעוד שמדובר בניתוח בהחלט בטוח, עדיין ישנו חשש לסיבוכים אפשריים, אשר לפי הסטטיסטיקה מתרחשים אצל כ-3% מתוך כלל המנותחות, ועשויים לכלול קרע של השתלים, התקשות קופסית, היפוך שתל, חוסר תחושה ועוד. חשוב לציין כי סיבוכים אלו פתירים ואינם מסכנים חיים. בנוסף, בעוד שהשתלים מאושרים על ידי ה-FDA האמריקני, הם אינם מחזיקים מעמד לנצח, וההמלצה היא להחליף את השתלים כל 10-15 שנים. לעומת זאת, במידה ובוחרים בטכניקת הזרקת שומן, התוצאה המתקבלת היא מאוד טבעית, והחסרונות שהוזכרו אינם רלוונטיים עבורה, שכן ההגדלה והאיזון של החזה נעשים באמצעות שומן הגוף של המטופלת ולא באמצעות החדרת שתלים זרים.

לסיכום, כשזה מגיע לניתוח הגדלת חזה היתרונות בהחלט עולים על החסרונות, אך כמובן כי כל מקרה לגופו. מומלץ להגיע לפגישת ייעוץ אצל כירורג פלסטי על מנת לקבל את כל המידע הנחוץ בצורה האחראית והמקיפה ביותר, על מנת לקבל החלטה מושכלת בנושא.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים