החלמה מניתוח הגדלת חזה

החלמה מניתוח הגדלת חזה

החלמה מניתוח הגדלת חזה מחולקת למספר תקופות החלמה שונות שיפורטו בהמשך. באופן כללי חשוב לדעת כי ההחלמה תלויה במצבה הבריאותי של המטופלת, במישור בו הונח השתל ובגודל השתל. כאשר שתל ממוקם מתחת לשריר, ההחלמה מורכבת יותר משום שמתבצע חיתוך סיבי השריר במהלך הניתוח. כמו כן, ככל שהשתל גדול יותר כך ההחלמה מורכבת יותר בשל הלחץ שהשתל מפעיל על הרקמות הסמוכות. עם זאת, אין זה אומר שעל המטופלת להתפשר, אלא רק ליידע אותה למה עליה לצפות בשיטות ניתוח שונות.

שלבי ההחלמה מניתוח הגדלת חזה

לאחר ניתוח הגדלת חזה השדיים קשים, נפוחים וגבוהים, ולאט לאט מתחילים להתעצב בצורתם החדשה. לרב, לגוף לוקח כחודש-חודשיים להתרגל לשינוי, ולעיתים יש תחושת כאב באזור השד. במקרה זה, משככי כאבים רגילים יעזרו להקלה.

שבוע ראשון להחלמה

יציאה מחדר הניתוח, חבישה בחזיית ספורט. יש להימנע מתנועות חדות, הרמת ידיים והרמת משקלים כבדים 4 שבועות לאחר הניתוח. השבוע הראשון לאחר ניתוח הגדלת חזה מאופיין בנפיחות, בצקת וסימנים כחולים באזור. יש לרחוץ את האזור, להקפיד ליטול משככי כאבים ולפעול על פי כל הנחיות הרופא.

שבועיים לאחר הניתוח

בשלב זה השדיים עדיין נפוחים והעור מתוח, אך מתחילים לחוש שינויים בתחושת העור, העלולים להתבטא ברגישות או לחילופין היעדר תחושה באזור המנותח. אלו תופעות שכיחות וזמניות אשר אינן מגבילות בפעילות היומיומית. מכיוון ועדיין קיים סיכון לזיהום, חל איסור על שהייה בים, בריכה, ג׳קוזי, סאונה או כל מקור מים עומדים. בשלב זה כאבים או תחושת דקירות הם עדיין נורמליים, כמו גם תחושה של זרמים וגרד באזור הצלקת – אלו תופעות המהוות חלק טבעי מתהליך הריפוי של הגוף לאחר ניתוח הגדלת חזה.

3-6 שבועות לאחר הניתוח

בתקופה זו הכאבים יחלפו כמעט לחלוטין, וניתן לחזור בהדרגה לפעילות מלאה. עם זאת, יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת עד 4 שבועות מהניתוח. הנפיחות תמשיך לרדת בהדרגה, והשדיים יהיו פחות נוקשים ונפוחים ויקבלו צורה טבעית יותר.

שישה שבועות עד חצי שנה לאחר הניתוח

תקופה ארוכה בה מתבצע ריפוי הדרגתי של החזה והגעה של השדיים לצורתם הסופית ומקומם הנכון והטבעי. החזה חוזר להיות רך ונעים, הנפיחות חולפת לגמרי. בתקופה זו לא אמורים להיות כאבים, לכן אם יש תחושת כאב ולו הקל ביותר – יש לפנות את המרפאה ולשוחח עם הרופא.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים