קרע בשתלי סיליקון – מה עושים?

קרע בשתלי סיליקון - מה עושים?

אחד החששות הגדולים ביותר של כל אישה העומדת בפני ניתוח הגדלת חזה הינו קרע בשתלי סיליקון. מדובר בסיבוך נדיר יחסית, במיוחד לאור שתלי הסיליקון המתקדמים המצויים כיום בשוק. חשוב לזכור כי שתלי סיליקון מיוצרים בתנאים מחמירים ותחת תווי תקן קפדניים מאוד. יחד עם זאת, ככל מוצר רפואי – יתכנו סיבוכים הקשורים אליהם. הסיבוכים הקשורים לשתלי סיליקון נובעים בעיקר מעצם העובדה כי מדובר בגוף זר הנתון לבלאי ועל כן אורך החיים שלו מוגבל. לרב, סיבוכים אלו יצריכו ניתוח נוסף לתיקון המצב – בין אם החלפת השתלים או הוצאתם.

קרע של שתל הסיליקון – מדוע זה קורה?

הסיבות לקרע שתלי סיליקון אינן חד משמעיות. לרב, קרע בשתלים מתרחש רק לאחר כעשור מרגע ההגדלה. ניתן להסיק מכך כי הפגיעה בשלמות השתל נובעת מבלאי הכרוך בעייפות החומר, או לחילופין כאשר נוצרת איזושהי חבלה משמעותית שגורמת לקרע. חשוב לזכור כי דליפה של שתלי סיליקון אינה גורמת לפיזור הסיליקון בגוף. מרבית שתלי הסיליקון, ובמיוחד אלו השייכים לדור החדש, הינם סמיכים ובנויים באופן צמיגי המונע פגיעה בצורת השתל והשד גם כאשר מתרחשת פגיעה במעטפת.

איך מרגיש קרע בשתל?

דליפת שתלי סיליקון יכולה להתרחש מבלי שהמטופלת תרגיש וללא כל תלונה. קרע בשתל נחשף כאשר מתבצעת בדיקת ממוגרפיה או אולטרה-סאונד שגרתית, אשר מי שביצעה הגדלת שד מומלץ לה לעשות אחת לשנה. לעתים, החלפת שתלים מתבצעת מסיבות אחרות, ורק אז נחשף קרע בשתל. לעתים רחוקות יותר, אך עדיין בגדר אפשרות, ישנן תלונות של המטופלות אשר מתבררות כנובעות מקרע בשתל – החל משינוי בצורת השד, דחיית שתלי הסיליקון המובילה להקשות קופסית, או פגיעה בשלמות השתל המובילה לשינוי במרקם השד.

מה עושים כאשר יש קרע בשתלי סיליקון?

ראשית, נרגעים. חשוב להבין כי קרע בשתל אינו מהווה בעיה דחופה. במקרה שנתגלה קרע, יש להחליף את השתלים בניתוח מתוכנן מראש. הניתוח נחשב לפשוט יחסית לניתוח ההגדלה המקורי, בו מוציאים את השתל הישן מהגוף, מקלפים את המעטפת שנוצרה סביב השתל ומנקים את שאריות הסיליקון שדלפו ומחדירים שתל חדש. במקרה בו עברו יותר מ-5-6 שנים מהניתוח המקורי – רצוי להחליף לשתלים מדור חדש ומתקדם יותר. המלצה גורפת היא להשתמש בשתלי סיליקון מאושרי FDA אמריקאי. החלמה מניתוח החלפת שתלי סיליקון נחשבת קלה יותר מזו של ניתוח הגדלת חזה.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים