ניתוח הרמת חזה לאחר הריון ולידה

ניתוח הרמת חזה לאחר הריון ולידה

בתקופת ההריון וההנקה החזה הנשי נראה מלא, מתוח ומורם. אולם לאחר שתקופות אלו מסתיימות, המצב עלול להשתנות באופן דרסטי, החזה צונח מטה ולעיתים מאבד פרופורציה. החדשות הטובות הן שאם זה אכן קרה, ניתוח הרמת חזה, יוכל להשיב את החזה למיקומו האנטומי הטבעי.

הרמת חזה לאחר לידה – התייחסות מיוחדת

ניתוח הרמת חזה לאחר לידה מתבצע באותו אופן בו מתבצעת הרמת חזה כללית, יחד עם זאת, המצב הגופני הפיזיולוגי והאנטומי של אישה שעברה לידה לא מזמן, מחייב התייחסות מיוחדת ושונה מצד המנתח הפלסטי. טרם ניתוח הרמת החזה, יש בראש ובראשונה להגיע לפגישת ייעוץ עם רופא המשפחה או הגניקולוג המיילד על מנת לראות כי המצב הגופני מאפשר לעבור את ההליך. לאחר קבלת אישור רפואי, ניתן להיפגש לייעוץ עם הרופא המנתח, אשר יבקש לדעת האם המטופלת עדיין מניקה, כמה זמן עבר מאז הלידה, או האם קיימות בעיות בריאותיות כגון מחלות כרוניות (סוכרת, יתר לחץ דם, בעיות לב וכדומה).

מתי כדאי לבצע ניתוח הרמת חזה?

ההמלצה כמעט בכל ניתוח פלסטי אסתטי, היא לחכות עד לסוף תוכנית הילודה. משום שהריון, לידה והנקה המתרחשים לאחר ביצוע הרמת חזה עלולים לגרום לנפילת העור והתרוקנות מחודשת של השד, מה שיעלה את הצורך בניתוח נוסף. בכל אופן, יש להמתין כ-6 חודשים לאחר הלידה או סיום ההנקה לפני שניגשים לביצוע הניתוח. פרק זמן זה מאפשר לשד לקבל את צורתו הסופית ומונע סיבוכים הקשורים לשינוי צורה והימצאות חלב ברקמת השד. לפני הניתוח, המטופלת תבצע מדידות ובדיקות אצל הרופא הנבחר, כמו גם בדיקות דם והדמיה של השדיים (אם לא בוצעה בשנה האחרונה).

אופן הניתוח

ניתוח הרמת חזה מתבצע בהרדמה מלאה, ואורך כמספר שעות (תלוי ברמת המורכבות שלו). במהלך הניתוח מסיר הרופא עודפי עור ומעצב את השד, כאשר הפטמה תמוקם במרכזו ובחלקו הבולט ביותר. באם משולב בניתוח גם הוספת נפח בעזרת שתל המנתח יחדיר את השתלים מתחת לרקמת השד או מתחת לשריר החזה (בהתאם למבנה השד ורקמת החזה). לאחר מכן תתבצע תפירה בתפרים פנימיים הנמסים מעצמם (אין צורך בהוצאת תפרים והצלקות מחלימות טוב יותר). הצלקות שיופיעו הן סביב העטרה וצלקת אנכית שיוצאת מהעטרה כלפי מטה, לעיתים גם צלקת רוחבית בקפל התת שדי. צלקות אלו לא ניתן לראות מבעד לחזייה או בגד ים.

התאוששות והחלמה מהניתוח

לאחר הניתוח המטופלת תשהה במחלקת התאוששות כשעה, לאחר מכן תועבר להשגחה במרכז הרפואי למשך כיממה. תיתכן תחושת כאב לאחר הניתוח ויינתן מרשם למשככי כאבים מתאימים, לצד הנחיות מפורטות כדי יש לנהוג לאורך התקופה הקרובה על מנת להביא להחלמה מהירה ומיטבית. אם התגלו אצל המטופלת סימנים מדאיגים בימים שלאחר הניתוח – הפרשות, דימומים, נפיחות, א-סימטריה, חום גבוה, כאבים עזים, תחושה כללית רעה או כל סימן פתאומי – יש לדווח עליהם באופן מיידי ובכל עת לרופא המנתח.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים