השפעתם של ניתוחי חזה על דימוי הגוף

השפעתם של ניתוחי חזה על דימוי הגוף

נשים רבות חשות חוסר ביטחון לגבי החזה שלהן, אשר פעמים רבות מחלחל פנימה והופך לחוסר ביטחון כללי בדימוי גופן ובהרגשת העצמי שלהן. נשאלת השאלה האם ניתוחי חזה עשויים באמת לשנות את הרגשת המטופלת כלפי עצמה ואת האופן בו היא חווה ורואה את עצמה? האם ניתוחים אלו עשויים לשנות את הדימוי העצמי ולהוות פיתרון אמיתי לתחושות הקשות אותן היא חשה? כל זאת ועוד, במאמר שלפניכם.

על אידיאל היופי וביטחון עצמי

בעידן של היום, עם המסרים הרבים שמעבירה המדיה על אידיאל היופי, אין זה מפתיע כי אנשים רבים חשים חוסר ביטחון מסוים לגבי המראה החיצוני שלהם. יחד עם זאת, יש הבדל מהותי בין מישהו שמדי פעם חש אי נוחות או חוסר שביעות רצון לגבי חלק כלשהו בגופו, לבין מישהו שבאופן קבוע חסר ביטחון, עד כדי כך שהדבר משפיע על איכות חייו. בעוד שבמקרה הראשון ייתכן כי מדובר בתחושות חולפות שאין בהן צורך אמיתי, והן נגזרות של התרבות שלנו, במקרה השני פיתרון אסתטי עשוי לחולל שינוי של ממש בחייו של האדם ולגרום לו להרגיש בנוח, להשלים ולאהוב את גופו.

ניתוחי חזה – לא מה שחשבתם

יש איזשהו דימוי שדבק בניתוחי חזה, מעין סטריאוטיפ שבאופן אוטומטי מניח שהגדלת חזה פירושה שתלים עצומים באופן לא פרופורציונלי לגוף, אשר יוצרים, הן מבחינת מראה והן מבחינת תחושה, תוצאה מלאכותית מאוד. יחד עם זאת, מעבר לעובדה שרב הנשים כיום מעוניינות במראה טבעי יותר, ניתוחי חזה הם הרבה מעבר לרצון בחזה גדול. פעמים רבות נשים אשר מעוניינות בהגדלת חזה, חשות חוסר ביטחון עמוק כתוצאה מחזה קטן באופן לא סביר לעומת פלג גופן התחתון, או מהבדל ניכר בגדלים בין השד הימני לשמאלי (לעיתים ברמה שמעבר לאסתטיקה, מקשה מאוד על מציאת חזיות), והניתוח מאפשר להן לאזן את גופן ולהרגיש טוב יותר עם עצמן. בנוסף אין לשכוח שניתוחי חזה כוללים גם הקטנת חזה ושחזורי חזה, אשר ביכולתם לשנות את חיי המטופלות ולשפר את איכות חייהן לחלוטין.

מתי כדאי לבצע ניתוחי חזה?

אין ספק כי ניתוח פלסטי אינו יכול להחליף ואינו בא במקום טיפול רגשי בבעיה כלשהי. יחד עם זאת, במקרים כגון אלו שתוארו במאמר, פתרון הבעיה החיצונית עוזר  גם עם הבעיה בביטחון העצמי, וזאת משום שזו אינה נובעת מגורם נפשי אלא מנתון פיזי שמעיב על חייה של המטופלת. במקרה כזה ביצוע הניתוח עשוי להיות נקודת מפנה בחייה ובתחושותיה כלפי עצמה.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים