שאלות נפוצות לגבי ניתוחי חזה – חלק א'

שאלות נפוצות לגבי ניתוחי חזה - חלק א'

לפני שמבצעים ניתוחי חזה, יש לבחור רופא מומחה בכירורגיה פלסטית. מומלץ גם לברר אם הוא חבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית. רופא אמין יתאר בפניכם את המציאות – תהליך החלמה, קשיים ומגבלות צפויים, והסיבוכים שעלולים לנבוע מהניתוח. מנתח שמבטיח ש"אין בעיות" ו"אין סיבוכים" טועה ומטעה. בנוסף, חייבת להיות כימיה מסוימת ביניכם לבין הרופא המנתח, כזו שמאפשרת תקשורת חופשית וכנה לפני הניתוח, בתקופת ההחלמה ולאחריו.

• האם ניתן לבצע ניתוח הגדלת חזה ללא צלקות?

כן, באמצעות טכניקה של הזרקת שומן עצמי. שואבים שומן ממקום נבחר (בטן, ישבן, ירכיים או מותניים), ומזריקים אותו לחזה על מנת להגדילו במידה אחת או שתיים. במידה והמטופלת מעוניינת בהגדלה משמעותית יותר – אופציה זו לא מתאימה עבורה. תהליך הזרקת שומן מבטיח תוצאה אסתטית, טבעית, ללא החדרת שתלים וללא צלקות.

• איפה נמצא החתך?

בניתוחי הגדלת חזה ישנן מספר אפשרויות למיקום החתך: בקפל התת שדי או בעטרה (היקף הפטמה). חתך מתחת לקפל התת שדי אמנם משאיר צלקת, אך ניתן לראותה רק כאשר מרימים את השד כלפי מעלה, חתך מסביב לעטרה משאיר צלקת מינימלית.

• כמה זמן אורך ניתוח הגדלת חזה?

ניתוח הגדלת חזה אורך לרוב שעה הדבר תלוי בטכניקה בה משתמש המנתח, במצב המטופלת ועוד.

• האם מופיעים כאבים לאחר הניתוח?

כמו בכל ניתוח, גם בניתוחי חזה יש כאבים בעוצמה בינונית, הניתנים לטיפול על ידי משככי כאבים רגילים. בד"כ לאחר כשבוע עד 10 ימים אין כאבים משמעותיים.

• כמה זמן לאחר לידה או הנקה ניתן לבצע ניתוח הגדלת חזה?

ניתוחי חזה לרוב אינם משפיעים על ההנקה. לעומת זאת, ההנקה כן עשויה לפגום בתוצאות ניתוחי חזה. לפיכך יש להתייעץ לגבי זה עם הרופא המנתח ולהחליט על האופציה האופטימלית עבור המטופלת.

• איך אני אדע שהגדלת החזה תתאים למבנה גופי מבלי למשוך תשומת לב לא רצויה?

גודל וצורת השתל הם הנושאים העיקריים בשיחת הייעוץ עם הרופא טרם הניתוח. הפרמטרים נבחרים בקפידה, בשילוב של רצון המטופלת לצד שיקולי הרופא, על מנת לשוות לחזה האישה מראה אופטימלי התואם את ציפיותיה. מבנה השתל ונפחו נבחרו בקפידה עבורך וכפי רצונך, כך שאת יודעת בדיוק מה יהיו תוצאות הניתוח.

• האם יש סיכונים בהרדמה בניתוח הגדלת חזה?

הרדמה מלאה, גם כשהיא מבוצעת על-ידי רופא מרדים מנוסה מאוד, כרוכה בסיכון מסוים. הסיבה לכך היא שאף פעם אי אפשר לדעת מראש בוודאות כיצד יגיב הגוף להרדמה. בין הסיבוכים האפשריים כתוצאה מהרדמה מלאה – בחילות, חום, הקאות, תגובה אלרגית ועוד.

• כמה זמן לאחר ניתוח הגדלת חזה חוזרים לתפקוד רגיל?

תקופת ההחלמה המלאה מניתוח הגדלת חזה הינה חודש. בתקופה זו יש להימנע מנשיאת משקלים כבדים (לרבות תינוק או ילד) ומעבודה פיזית מאומצת וכמובן – להישמע להוראות הרופא.

• האם יש דברים שלא ניתן לתקן בניתוח ההגדלה?

ניתוח הגדלת חזה מיועד להעניק נפח או לתקן אסימטריה. עם זאת, הוא אינו מתקן חזה נפול כתוצאה מרפיון ועודף עור. את הגורמים הללו שתל אינו יכול לתקן, משום שהוא מוסיף נפח בלבד. ניתן לבצע הרמת חזה בשילוב עם שתל לקבלת תוצאה אופטימלית של הרמה והגדלה יחד.

• האם ניתוח הגדלת חזה מפריע לבדיקת שד ידנית?

ניתוחי חזה לא אמורים להוות מגבלה עבור בדיקה ידנית ואבחון מוקדם של גושים בשד, כאשר זאת מתבצעת על ידי רופא כירורג מיומן. גם האישה עצמה תוכל לחוש בגושים, אם ישנם, בעת מישוש ידני.

• האם הגדלת חזה תשפיע על גילוי מוקדם של סרטן שד?

יש להמשיך ולבדוק את השד באופן סדיר בהתאם להנחיות משרד הבריאות, בכדי לאבחן סרטן שד מוקדם ככל האפשר.  חשוב לציין בפני טכנאי הרנטגן על נוכחות השתל כיוון שזה מצריך טכניקת ממוגרפיה מעט שונה.

נושאים

אולי יעניין אותך גם