שאלות נפוצות לגבי ניתוחי חזה – חלק ב'

שאלות נפוצות לגבי ניתוחי חזה - חלק ב'

זמן ההחלמה מניתוח הגדלת חזה הוא כחודש-חודשיים, בזמן זה הגוף מתרגל לשינוי. ההחלמה נחלקת למספר תקופות שונות בכל אחת מהן יש להישמע להוראות הרופא על מנת לאפשר לגוף להחליף באופן מיטבי. באופן כללי חשוב לדעת כי ההחלמה תלויה במצבה הבריאותי של המטופלת, במנח השתל ובגודלו.

  • האם ישנן הגבלות מיוחדות לאחר ניתוח הגדלת חזה?

כן. יש להימנע מפעילות גופנית, תנועות חדות, הרמת ידיים והרמת משקלים כבדים 4 שבועות לאחר ניתוחי חזה. בנוסף, למען הפחתת הסיכוי לזיהום חל איסור על שהייה בים, בריכה, ג׳קוזי, סאונה או כל מקור מים עומדים לפחות בתקופה הראשונית להחלמה.

  • האם אוכל להניק אחרי הגדלת חזה?

אין מניעה להניק לאחר הגדלת חזה. ניתוחי חזה אינם פוגע בצינוריות החלב או בבלוטות החלב ולפיכך אינו פוגע ביכולתה של האישה להניק. בנוסף, הסיליקון אינו מועבר בחלב של אם מניקה שעברה הגדלת חזה.

  • האם מותר להיכנס להריון לאחר הגדלת חזה?

אין חשש או מניעה להיכנס להריון במידה וביצעת הגדלת חזה. עם זאת, מומלץ להימנע מכניסה להריון בשנה הראשונה שלאחר הניתוח בכדי לאפשר לשד להחלים בצורה מלאה. באופן כללי, מומלץ לבצע כל ניתוחי חזה אחרי סיום תקופת הריון והנקה, מאחר והגוף אמור לעבור שינויים מרחיקי לכת, עדיף לחכות ולבצע את הניתוח בראש שקט.

  • האם אפשר לטוס אחרי ניתוח הגדלת חזה?

ככל הידוע אין מגבלה לטוס לאחר הניתוח. השתלים אינם נפגעים ולא יכול להיגרם נזק בעקבות טיסה.

  • מה לגבי יחסי מין לאחר ניתוח הגדלת חזה?

יש להימנע מיחסי מין לפחות בשבוע הראשון לאחר ניתוחי חזה. לאחר מכן יש להקפיד על מגע עדין בשדיים בלבד למשך 6 שבועות.

  • מה זה קפסולה (קופסית) ואיך ניתן לטפל בה?

באופן טבעי, הגוף מייצר מעטפת סביב השתל הנקראת קפסולה או קופסית. לרב, מעטפת זו בלתי מורגשת והיא חשובה לייצוב השתל. במקרים נדירים, המעטפת הופכת לעבה ונוקשה יותר – מצב זה מכונה התקשות קופסית. בשלבים התחלתיים ניתן לטפל בכך בכדורים, במידה והמצב מחמיר ומוביל לעיוות של השד או לכאבים – ניתן לטפל בקופסית באמצעות ניתוח.

  • צלקות לאחר ניתוח הגדלת חזה

בניתוח הגדלת חזה מיקום החתך יכול להיות בקפל התת שדי או בעטרה (היקף הפטמה). חתך מתחת לקפל התת שדי אמנם משאיר צלקת, אך ניתן לראותה רק כאשר מרימים את השד כלפי מעלה, וחתך מסביב לעטרה משאיר צלקת מינימלית. בנוסף קיימת טכניקה של הגדלת חזה באמצעות הזרקת שומן עצמי – תהליך זה מיועד למי שמבקשת להגדיל את השד במידה אחת או שתיים לכל היותר, ויתרונו העיקרי הוא בכך שהוא אינו כרוך בצלקות.

  • רגישות הפטמות לאחר ניתוח

ברב המקרים לאחר ניתוחי חזה התחושה בשד חוזרת לתחושה טבעית ורגילה, כולל התחושה בפטמות.

  • מתי אפשר להתקלח אחרי הגדלת חזה?

ניתן להתקלח כ-24 שעות לאחר השחרור מבית החולים, אלא אם הרופא הורה אחרת.

  • כמה זמן אחרי הניתוח אוכל לישון על הבטן?

ככלל, מומלץ להימנע מהפעלת לחץ על החזה לתקופה של כ-3 חודשים לאחר ניתוחי חזה. לפיכך, בזמן זה עדיף לא לישון על הבטן, להישמע להוראות הרופא ובעת הצורך להתייעץ עמו.

  • ואיך משמרים את התוצאות?

עם הזמן ובהתאם לקצב ההחלמה האישי של כל אחת, ניתן יהיה להבחין בבירור בתוצאות הניתוח וליהנות מהן. על מנת להיטיב עם תהליך ההחלמה ולהגיע לתוצאות אופטימליות, יש להישמע בקפדנות להוראות הרופא ולהקפיד על הכללים. בכל מקרה של בעיה או שאלה – יש להתייעץ עם הרופא ולגשת לבדיקה במידת הצורך. מומלץ לבדוק לאחר 7 שנים מהניתוח כל שנה את השדיים בבדיקת הדמייה על מנת לשלול קרע בשתלים.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים