סוגי שתלים בניתוח הגדלת חזה

סוגי שתלים בניתוח הגדלת חזה

ניתוח הגדלת חזה הינו פתרון מועדף על נשים רבות הרוצות לשפר את מראן החיצוני. אולם, טרם עוברים תחת סכין המנתחים עלינו לקחת בחשבון את הרצוי מול המצוי, להבין כיצד לבחור את סוג וגודל השתל הנכון עבורך, ויותר מכך – האם שווה לשקול לשלב ניתוח הרמת חזה?

סוגי שתלים הקיימים בשוק

ישנם הרבה סוגים של שתלי סיליקון, נתמקד בעיקריים שבהם: פרופיל בולט, פרופיל חצי בולט, ופרופיל אנטומי. המראה הטבעי ביותר מושג באמצעות פרופיל חצי בולט, בעיקר משום שהיחס בין רוחב וגובה השתל הוא אופטימלי. שאר סוגי השתלים מותאמים באופן ספציפי לנשים על פי הנתונים הטבעיים שלהן, או במקרה של בקשה ספציפית.

הפרופיל הגבוה מדגיש בעיקר את יציאת החזה החוצה וגורם לו להיראות בולט יותר על קוטר קטן יותר. זה האנטומי תוכנן לתת מראה טבעי לשד בכך שמרכז הגובה שלו לא נמצא במרזו אלא מעט למטה יותר, על מנת לתת מראה "אגסי". הבעיה בשתל שאינו סימטרי לכל נפחו, כמו השתל האנטומי, היא שהוא יכול להסתובב ולגרום למראה לא רצוי. 

איכות השתלים

איכות השתלים הינה גבוהה ולאחר בידקות קפדניות ומדוקדקות רובם אושרו על ידי ה-FDA האמריקאי ומכון התקנים האירופאי. השתלים בארץ מחייבים אישור של משרד הבריאות הישראלי. מעטפת השתל עשויה מסיליקון קשיח יחסית, בעוד תוכנו הפנימי עשוי מסיליקון ג׳ל. החומר המיוחד שומר על צורתו ומונע דליפת סיליקון במידה והמעטפת נקרעת. ישנן 3 סוגי מעטפות: חלקה, מחוספסת ובעלת טקסטורה מגורגרת עדינה. לכל אחת יש את היתרונות והחסרונות שלה.

כיצד לבחור שתל נכון למבנה גופך

לכל גוף יש את המאפיינים הייחודיים לו ואת הפרופורציות המתאימות לו. בשיחת הייעוץ עם הרופא מבצעים תיאום ציפיות מדויק, מחליטים על תהליך הניתוח המתאים למטופלת ומבינים מהן התוצאות ההגיוניות האפשריות. גודל השתל נבחר על סמך נתונים אישיים, היסטוריה הרפואית והמלצת חוות דעת של הרופא המומחה שבדק אותך. שתלים בגודל פרופורציונלי יאפשרו לחזה לגדול אך עדיין להיראות טבעי. חשוב להבין כי שתלים גדולים מדי עלולים לגרום לבעיות אסתטיות ורפואיות כגון: קפלים בעור החזה, כאבי גב, אובדן אלסטיות בעור, צניחה של השד, צלקות רחבות או סימני מתיחה.

האם יש גם צורך בניתוח הרמת חזה?

לעיתים, על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר עבור המטופלת, הניתוח הפלסטי ישלב הגדלת חזה עם הרמת חזה. ניתן לדעת אם צריך לבצע ניתוח הרמת חזה על פי מיקום הפטמה ביחס לקפל התת שדי. מצב בו הפטמה נמוכה יותר מהקפל – הוא מצב המצריך הרמת חזה.  בניתוח המשולב המנתח מחדיר את השתלים למקום הנבחר ומשתמש ברקמת השד הקיימת על מנת לעצב את צורת השד מחדש. חשוב להבין כי הגדלת חזה בלבד אינה מטפלת בבעיה של שד נפול, אלא רק מגדילה אותו – לכן על מנת לקבל תוצאה אסתטית ורעננה יש צורך גם להרים אותו. על המנתח הפלסטי לבצע מדידות במהלך הבדיקה הראשונית ולהחליט האם המטופלת צריכה הרמת חזה או הגדלה בלבד. במקרים בהם יבוצע ניתוח אשר אינו תואם את תוצאות המדידה (בדרך כלל על פי בקשת המטופלת) – ניתן לצפות תוצאות לא אופטימליות וצורך בניתוח נוסף בעתיד.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים