סיבוכים אפשריים בניתוח עפעפיים לגברים

סיבוכים אפשריים בניתוח עפעפיים לגברים

בעוד שבעבר ניתוח זה נתפס כניתוח הנועד לנשים, בשנים האחרונות הפך לאחד מהניתוחים הנפוצים ביותר בקרב גברים. אין ספק כי לניתוח יש שיקול אסתטי, שכן צניחת העפעפיים משווה מראה עייף וכבוי, אך מאחר וצניחה זו עשויה להשפיע גם על שדה הראייה, חשיבות הניתוח, הן לגברים והן לנשים, ברורה ועשויה לשפר משמעותית את איכות החיים. איך מתבצע הניתוח, מה חשוב לדעת ומהם הסיבוכים האפשריים בניתוח הרמת עפעפיים לגברים? התשובות במאמר שלפניכם.

מהלך ניתוח הרמת עפעפיים לגברים

הרמת עפעפיים לגברים הוא ניתוח קצר יחסית האורך כשעה, בהרדמה מקומית או מלאה, ואינו מצריך אשפוז, כך שלאחר מספר שעות תחת השגחה רפואית ניתן להשתחרר הביתה. במידה והניתוח הוא להרמת העפעף העליון, קו החתך יהיה לאורך קפל העור בגובה אמצע העפעף, בעוד שעבור הרמת העפעף התחתון, החתך נעשה בקו הריסים או בתוך העפעף, דבר שאינו משאיר צלקת חיצונית.. המנתח מסיר את עודפי העור והשומן, ותופר את החתך. עור העפעפיים מאופיין בהיותו עדין ודק, וכתוצאה מכך לרב הצלקת תתאחה היטב ולא תהיה בולטת לעין.

מהלך תקין ותופעות לוואי

מהלך תקין ושכיח למדי הוא הופעת שטפי דם, בצקות ונפיחות, אשר בדרך כלל נעלמים בין שבוע לשבועיים מיום הניתוח. בנוסף, ישנן הפרשות והתייבשות של הלחמית מפני שלעיתים בסמוך לניתוח העפעפיים אינם נסגרים באופן מוחלט, כך שהיא נותרת חשופה. תופעות אלו, בעוד שיוצרות אי נוחות ברמה מסוימת, אינן מהוות סיבה לדאגה והן חלק טבעי מתהליך ההחלמה.

סיבוכים אפשריים

בעוד שהרמת עפעפיים לגברים הוא הליך בטוח וסיבוכים אלו נחשבים לנדירים – חשוב להיות מודעים לקיומם, ורצוי לפנות למנתח במידה והם מופיעים להמשך טיפול. סיבוכים אלו עשויים לבוא לידי ביטוי באמצעות צניחת העפעף העליון כתוצאה מפגיעה בשריר, צלקות בולטות, פגיעה בזקיקי הריסים וכתוצאה מכך נשירת ריסים, פזילה כתוצאה מפגיעה בשרירי העין החיצוניים, א-סימטריה, דימום מאחורי גלגל העין, יובש ודלקות עיניים, פתיחה של הצלקת הניתוחית ועוד. סיבוכים אלו ברובם בהחלט פתירים, אך חשוב לציין כי הקשבה להוראות ההתנהלות אחרי הניתוח מעודדת את תהליך ההחלמה ועשויה למנוע את הופעתם של סיבוכים למיניהם.

לסיכום, בעוד שחשוב להיות מודעים לסיבוכים, אין סיבה ממשית לחשש – ואין ספק כי הרמת עפעפיים לגברים הוא ניתוח אשר עשוי לשפר משמעותית הן את האסתטיקה של הפנים והן את שדה הראייה, וכתוצאה מכך להוביל לשיפור ניכר באיכות החיים.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים