האם אני זקוקה להרמת חזה?

האם אני זקוקה להרמת חזה?

החזה הנשי לרב משפיע באופן דרמטי על הדימוי והביטחון העצמי של האישה. משום שמראהו מושפע לאורך השנים מהמון גורמים שונים וביניהם הריון, לידה והנקה או עליה וירידה במשקל. נשים רבות מתלבטות האם לבצע ניתוח הרמת חזה, הגדלת חזה, או שילוב של השניים – על מנת להשיג את קווי המתאר המחמיאים של שדיים מורמים, מוצקים ואסתטים. כיצד תדעי מה נכון עבורך? התשובות כאן.

ההבדל בין התרוקנות השד לצניחת שד

במצבים מסוימים, ברור מאוד מה נכון לאישה. כך למשל נשים בעלות חזה קטן יחסית אשר לאחר הלידה וההנקה סובלות מהתרוקנות הקוטב העליון של השד – לרב יצטרכו מילוי בין אם על ידי שתל סיליקון או הזרקת שומן. לעומת זאת, נשים עם שד מרוקן מאוד, עם עודפי עור, ופטמה הממוקמת בתחתית השד (מה שמוגדר כ״צניחה״ או ״נפילה״ של השד) – יזדקקו להרמת חזה. במקרים מסוימים יש צורך בשילוב של הרמה והגדלה על מנת להגיע לתוצאות הרצויות, כך למשל במקרים בהם החזה גם צנח וגם התרוקן מתוכנו, כמו לאחר ירידה דרסטית במשקל, הניתוח יכלול הן הגדלה של החזה והן הרמת חזה. אם הבעיה היא צניחת חזה בלבד, מבצעת ניתוח הרמת חזה ללא תוספת שתל.

להגיע לפתרון אסתטי אופטימלי

ניתוח הרמת חזה מתבצע בכמה שיטות שמטרתן להסיר את עודפי העור ממעטפת השד, וכן ליצור מראה צעיר וטבעי באמצעות עיצוב מחודש של רקמת השד והרמת הפטמה והעטרה למרכז גובה השד בצורה פרופורציונלית. את שיטת הניתוח מתאימים לכל מטופלת באופן אישי, על פי מספר פרמטרים:

  • רקמת השד – אם יש הרבה רקמה (נפח), לרב אין צורך בשתל אלא רק בהקטנת המעטפת (עודף העור) על ידי הרמת חזה.
  • כמות עודפי העור – אם המעטפת גדולה אך נפח השד מרוקן, ניתן למלא את השד באמצעות שתל, ובנוסף להקטין את המעטפת בהרמת חזה. לחילופין, ניתן להזריק שומן במקום שתל.
  • מטרות הניתוח ורצון המטופלת (הרמה, מילוי, גם וגם) – על המנתח להמליץ למטופלת כבר בפגישת הייעוץ על השיטה המתאימה לה ביותר בכדי להשיג את המטרות האופטימליות, במינימום צלקות.
  • שיקול דעת של הרופא המנתח – כדי להתאים את צורת החזה החדש באופן אופטימלי למבנה גופה של המטופלת, חשוב להגיע לפגישת הייעוץ עם החזייה הטובה ביותר שלך, אשר לטעמך נותנת את צורת השד היפה ביותר. בדרך זו, ניתן לבצע החלטה לגבי הצורה הסופית אליה שואפים להגיע, ובהתאם גם על סוג הניתוח שיאפשר זאת.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים