האם ניתוחים פלסטיים גורמים לנו להיות מאושרים ובטוחים יותר בעצמנו?

האם ניתוחים פלסטיים גורמים לנו להיות מאושרים יותר ובטוחים יותר בעצמנו?

מהו הערך המוסף של ניתוח פלסטי?

האם ניתוחים פלסטיים גורמים לנו להיות מאושרים יותר ובטוחים יותר בעצמנו?

ניתוחים פלסטיים קוסמטיים, מעצם הגדרתם, אינם ניתוחים הנחשבים הכרחיים מבחינה רפואית, אלא הם נעשים כדי לשפר את המראה שלנו. רבים טוענים כי ניתוחים קוסמטיים מעצימים, במיוחד בעולם בו אנשים שנראים טוב מתוגמלים יותר באופן מקצועי וחברתי. יתרה מכך, אנשים רבים טוענים שיש לכך יתרונות פסיכולוגיים וכי ניתוחים קוסמטיים משפרים את הביטחון העצמי ותחושת הסיפוק. מצד שני, יש הטוענים כי ניתוחים קוסמטיים עושים בדיוק את ההפך, ולטווח הארוך גורמים לנו להרגיש לא טוב עם עצמנו. אז מה נכון?

ובכן, התשובה היא…

כפי שאתם יכולים לשער, הרבה יותר מורכבת מ״כן״ או ״לא״. כשמעמיקים בספרות בנושא, מוצאים מחקרים עם דעות מנוגדות לחלוטין. אולם אי אפשר להתעלם מהביקוש, השכיחות וההצלחה של ניתוחים קוסמטיים רבים כל כך ברחבי העולם. לכן מעניין להסתכל על כך מכמה נקודות מבט.

  1. בשנת 2008 סיים ד"ר ניל ש. סאדיק מאוניברסיטת קורנל סדרת מחקרים על ההשפעות של התערבויות קוסמטיות כירורגיות ולא כירורגיות. במחקר שנערך בקרב 110 מטופלות שעברו ניתוח הרמת חזה, 95% מהן חוו שיפור בבריאות הגופנית והפסיכולוגית ורווחתם השתפרה מאוד לאחר הניתוח. במחקר שנערך בקרב 105 מטופלים שעברו ניתוחים קוסמטיים אלקטיביים שונים, רבים דיווחו על שיפורים אדירים בחייהם הכוללים שישה חודשים לאחר הניתוח. חלק מהם כוללים שינויים חיוביים בחיי המין, בחיי החברה ובמערכות היחסים שלהם, שביעות רצון מהמראה שלהם וירידה ברמת החרדה.
  2. מחקר מ-2013 שפורסם בכתב העת Clinical Psychological Science עקב אחר קבוצה של כ-800 איש אשר שקלו ניתוחים קוסמטיים. המחקר השווה את 544 האנשים שבסופו של דבר המשיכו אל ניתוח לאלה שלא עברו ניתוח בטווח של שנה לאחר מכן. באופן לא מפתיע, אלו שעברו את הניתוח היו מרוצים יותר עקב השינוי שחל בהם. באופן מפתיע, עבור אלה שעברו ניתוחים, דברים רבים נוספים השתפרו גם הם – כולל יחס חיובי, שמחת חיים, הערכה עצמית, שביעות רצון מהחיים ואפילו רמת החרדה השתפרה. החוקרים שיערו כי ניתוחים קוסמטיים עשויים לחולל שינוי פסיכולוגי קבוע יותר מאשר שינויים משמעותיים אחרים בחיים, דוגמת מערכת יחסים חדשה.

על פי מחקרים, אנשים מרוצים יותר מהמראה שלהם וההרגשה הכללית שלהם לאחר שבחרו לעבור ניתוחים קוסמטיים. המחקרים למעשה תומכים במה שרופאים מנתחים פלסטיים שומעים מרבים מהמטופלים מדי יום. המנתחים הפלסטיים מתמקדים בסיוע לגברים ולנשים להשיג את הביטחון במראה החיצוני הרצוי, לחיות חיים טובים יותר ולשפר את איכות חייהם ורווחתם.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים