ניתוח להסרת עודפי עור

ניתוח להסרת עודפי עור

ירדתם במשקל קילוגרמים רבים? מזל טוב! מדובר בהישג בהחלט מרשים! הבעיה היא שהרבה פעמים בעקבות הירידה במשקל, העור הופך להיות רפוי, עם קפלים ופוגע במראה החיצוני. ניתוח פלסטי להסרת עודפי עור מאפשר לעצב את הגוף מחדש באזור הבטן, הירכיים, הידיים, החזה, הישבן ואפילו הפנים.

קיימים מספר סוגים של ניתוחים קוסמטיים שיכולים לסייע לכם לחזור לגזרה: ניתוח עיצוב גוף, ניתוח מתיחת הבטן, ניתוח הרמת חזה וכמובן גם ניתוחים של הסרת עודפי עור מהידיים, הירכיים והישבן.

ניתוח עיצוב גוף

אחד הניתוחים הפופולריים לאחר ירידה מאסיבית במשקל. אם תשמרו על המשקל אחרי הניתוח, התוצאה שלו תישמר לאורך זמן.

ניתוח עיצוב גוף יכול לשנות את המראה שלכם.
התוצאות קבועות כמובן, אם לא ניקח בחשבון את תהליך ההתבגרות, שגורם לעור לאבד מגמישותו בגלל הגיל. עם זאת, חשוב לזכור כי קיימים גם סיכונים מסוימים. ככל שאינדקס מסת הגוף (BMI) שלכם גבוה יותר, כך יש יותר סיכון לפתח סיבוכים: דימום, זיהום, צלקות, או הצטברות נוזלים ברקמות. לכן, חשוב מאד להקפיד על ההנחיות הרפואיות לפני ואחרי הניתוח – למען מזעור הסיכונים וגם הקלה על תהליך ההחלמה.

ההכנה לניתוח עיצוב גוף והסרת עודפי העור תלויה במספר גורמים: למשל, האם אחרי שירדו במשקל, המטופלת או המטופל מצליחים לשמור על משקל יציב לאורך זמן. כמו כן, צריך לקחת בחשבון את המצב הבריאותי הכללי. לפני ניתוח לעיצוב גוף חשוב מאד להפסיק לעשן, מה שלא תמיד קל לאנשים, אך חשוב להבין שזה חלק מהמחויבות הכללית שלכם לגבי שינוי משמעותי באורח חיים, הכולל תזונה נבונה, אימוני כושר באופן קבוע וכמובן גישה חיובית ותפיסה מציאותית לגבי תוצאות הניתוח.

במהלך הניתוח יסיר הרופא המנתח את העור העודף והמדולדל, ירים ויהדק אותו כדי שיתאים לגזרה החדשה. לעתים קרובות כחלק מניתוח עיצוב גוף נעשית גם שאיבת שומן עודף. תלוי בדרישות וצורכי המטופלת או המטופל וכמובן בשיקול דעת של רופא עצמו.

התאוששות אחרי ניתוח עיצוב גוף

ההתאוששות וההחלמה תלויות באופן ישיר מכמות העור העודף שהוסר. פעמים רבות ניתן להשתחרר הביתה כבר באותו יום ובמקרים מסוימים נדרש אשפוז קצר. הרופא המנתח יכול להחליט על שימוש בצינורות ניקוז זמניות בשבוע-שבועיים ראשונים כדי להקל על הבצקות כתוצאה מהפרוצדורה. כמו כן, בכמה ימים הראשונים עלולה להיות תחושת חוסר נוחות.

אסור להרים חפצים כבדים, להתאמן או לעסוק בעבודה פיזית בערך שישה שבועות עד חודשיים. יש להגיע למפגשי ביקורת תקופתיים במרפאה כדי לבחון את התקדמות ההחלמה ולקבל הוראות טיפול מעודכנות.
זכרו, הצלחת הניתוח תלוי בבחירה נבונה של הרופא המנתח, אך יותר מכל, בהתנהלות ובנכונות של המטופל או המטופלת לקחת חלק פעיל ומשמעותי בתהליך.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים