כל הסיכונים בניתוח הרמת עפעפיים

כל הסיכונים בניתוח הרמת עפעפיים

אנשים רבים החשים בצורך לעבור ניתוח להרמת עפעפיים נוטים לדחות אותו כמידת האפשר, ובדרך מוותרים במידה רבה על איכות חייהם. מה כולל הניתוח, למי כדאי לשקול בחיוב לעבור אותו, האם רצוי להרים גם את העפעפיים העליונים וגם את התחתונים ומהם הסיכונים אותם צריך לקחת בחשבון לפני שמקבלים החלטה? התשובות לכך במאמר שלפניכם.

מדוע לבצע הרמת עפעפיים?

כתוצאה מפגיעה באלסטיות של העור, אשר עשויה להתרחש בשל התבגרות או כתוצאה מגנטיקה, עודפי העור צונחים באופן כזה אשר יוצר הפרעה לעפעפיים, והמראה המתקבל הוא עייף ופחות אסתטי. יחד עם זאת, חשוב מאוד להבהיר כי ניתוח הרמת עפעפיים אינו מסתכם באסתטיות בלבד – נהפוכו. שיפור הפן האסתטי הוא בהחלט יתרון משמעותי, אך השיפור המרכזי הוא ברמה הפיזית הפונקציונלית, מאחר וצניחה זו עלולה לגרום להפרעה משמעותית בשדה הראייה.

כיצד מתבצע הניתוח?

אם מדובר בעפעף העליון החתך אותו יבצע המנתח יהיה לאורך קפל העור, ואם מדובר בעפעף התחתון החתך יהיה צמוד מתוך העפעף, כך שלא נשארת צלקת נראית לעין. הניתוח הוא ניתוח קצר יחסית – הוא נמשך כשעה בהרדמה מקומית או מלאה (ההחלטה על כך נלקחת בהתאם לרצונו של המטופל ולמה שמצבו הבריאותי מאפשר), ואינו מצריך אשפוז. לאחר מספר שעות תחת השגחה, המטופל יכול לחזור לביתו להמשך תהליך ההתאוששות וההחלמה. כמספר שעות לאחר הניתוח לרב מופיעים שטפי דם ובצקות, אך הדבר טבעי ומהווה מהלך תקין אשר לרב נעלמים בין שבוע לשבועיים מיום הניתוח. למעשה, מאחר ועור העפעפיים הוא עדין ודק במיוחד ואספקת הדם אליהם מצויינת, הצלקות נוטות להתאחות יפה ופעמים רבות כמעט לא ניתן להבחין בהן.

מהם הסיכונים הכרוכים בניתוח?

בעוד שמדובר בניתוח הנחשב בטוח באופן יחסי, כמובן שישנם סיבוכים אפשריים אשר חשוב להיות מודעים להם, כאשר לרוב ניתן לפנות לרופא המנתח להמשך טיפול. סיבוכים אלו עשויים לבוא לידי ביטוי באמצעות זיהום, דימום מאחורי גלגל העין, פזילה, צלקות בולטות, א-סימטריה, יובש, פעירה של הצלקת הניתוחית, דלקות עיניים ופגיעה בקרנית, נטייה לעיניים דומעות ועוד. בעוד שאכן קיים סיכוי מסוים להתרחשותם של סיכונים אלו, הקשבה להוראות אחרי הניתוח עשויה לתרום בהימנעות מסיבוכים מיותרים. 24 שעות לאחר הניתוח, יש לשטוף את המקום בעדינות ולמרות משחה אנטיביוטית על קו הצלקת. ההחלמה מהניתוח לוקחת כשבוע, אך יש להימנע מפעילות מאומצת במשך כשלושה שבועות לאחר מכן.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים