מה צריך לדעת על תקופת ההתאוששות וההחלמה אחרי ניתוח מתיחת פנים?

מה צריך לדעת על תקופת ההתאוששות וההחלמה אחרי ניתוח מתיחת פנים?

ניתוח מתיחת פנים, כמו כל ניתוח, זה תהליך שכולל מספר שלבים: שלב ההכנה, שלב הניתוח עצמו וכמובן השלב שאחרי – תקופת ההתאוששות וההחלמה. לכן, לפני שאת מחליטה על הניתוח, עליך להתחייב לכל אחד מהשלבים האלה ולהתאזר בסבלנות.

סבלנות ומחויבות לתהליך ידרשו ממך במיוחד בשלב האחרון – אחרי הניתוח, שלב שמצד אחד כרוך בחוסר נוחות וכאבים ומצד שני – את כבר לא יכולה לחכות לראות את התוצאה הסופית. לכן מומלץ מאד לדעת מה מצפה לך בשלב זה כבר עכשיו.

הימים הראשונים אחרי הניתוח

ובכן, אחרי שהניתוח עבר בהצלחה, החתכים נתפרו על ידי ד"ר רווה בתפרים מוסתרים שנספגים. בנוסף, כדי לוודא שאין דימום באזור הניתוח, רגע לפני המעבר לחדר ההתאוששות, מוחדרים למקום שני נקזים.

השהיה בחדר ההתאוששות נמשכת כשעה, את הלילה לרוב מעבירים באשפוז במרכז הרפואי בו התקיים הניתוח. ביום למחרת מסירים את הנקזים ונותן הוראות מפורטות לטיפול באזור הניתוח, הצלקות ולמה לצפות בשבוע הקרוב.

בצקות ושטפי דם מופיעים בדרך כלל יום אחרי הניתוח. ניתן להתרחץ כרגיל ב-24 שעות לאחר הניתוח ולשטוף את המקום במים וסבון, ללא שום חשש. על התפרים מומלץ למרוח משחת אנטיביוטיקה שאת המרשם אליה מקבלים מהרופא המנתח.

הבצקות ושטפי דם ייעלמו בהדרגה, בדרך כלל אחרי שבוע עד עשרה ימים כל המטופלות חוזרות לתפקוד מלא, כולל יציאה מהבית, הליכות ופעולות יום-יומיות פשוטות. לצד זה, במהלך החודש הראשון אחרי הניתוח אסור לבצע פעילות גופנית מאומצת, להרים משאות כבדים. כמובן לאורך כל תקופת ההחלמה יש להישמע להוראות הרופא המנתח. עיסוי לימפטי אצל קוסמטיקאית מוסמכת יקל מאד על הבצקות.

מפגשי מעקב וביקורת במרפאה

כשבוע אחרי הניתוח את מוזמנת לביקורת אצל ד"ר רווה, כדי לראות שהצלקות מחלימות כמו שצריך ואין תסמינים חריגים כלשהם. אחרי 3 שבועות, בפגישת ביקורת נוספת יוסרו חלק מהתפרים החיצוניים והרופא יאשר לך לחזור לפעילות מאומצת. בשלב זה כבר ניתן לראות את התוצאות הראשונות של הניתוח. ביקורות נוספות מתוכננות לעוד חודשיים, חצי שנה אחרי הניתוח ושנה אחריו. כמובן, במידת הצורך, את מוזמנת להגיע לייעוץ או ליצור קשר עם ד"ר רווה.

תקופת ההחלמה מניתוח מתיחת הפנים יכולה להתלוות בכאבים. במקרה זה מומלץ לקחת אופטלגין נוזלי או לבקש מרשם למשכך כאבים חזק יותר. לא פחות חשוב לשים לב למצבך הנפשי: לעתים ההחלמה מניתוח מתיחת הפנים יכולה להיות כרוכה בירידה במצב רוח ובתחושת חרדה.

לפעמים ייתכנו סיבוכים אחרי הניתוח – אין זה אומר שהניתוח הסתבך

נושא חשוב מאד, שכדאי לדעת עליו בטרם קיבלת את ההחלטה הסופית: כמו בכל ניתוח אחר, אחרי ניתוח מתיחת הפנים יכולים להתרחש סיבוכים. אין הסבוכים מעידים על כך שהניתוח נכשל.

בין הסיבוכים האפשריים ייתכנו דימום, זיהום, הצטלקות רקמות בולטת, אי-סימטריה, נמק או פתיחת תפרים. בכל מקרה כזה אין להמתין לפגישת הביקורת, אלא יש ליצור קשר עם ד"ר אברי רווה להתייעצות.

פעמים רבות אחרי ניתוח מתיחת פנים נעלמת תחושה באזורי הפנים השונים או הפרעות אחרות, כגון צניחה של גבה או פגיעה בחיוך. תופעה זו קשורה להחלמה של רקמת העצב ובדרך כלל נעלמת לחלוטין תוך 3 חודשים.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים