החלמה מניתוח מתיחת פנים וצוואר

החלמה מניתוח מתיחת פנים וצוואר

ניתוח מתיחת הפנים והצוואר מסיע לטשטש את סימני הגיל, מופיעים בעקבות מצבי לחץ, חשיפה לשמש וכוח הכבידה. הניתוח כולל הסרה של עודפי העור והשומן, הידוק רקמת מתחת לעור ומיקומן מחדש במטרה לשמור כמה שיותר על טבעיות המראה. עם זאת, חשוב מאד לתאם ציפיות מראש ולזכור שתהליך ההחלמה דורש כשבועיים בבית, עד שייעלמו שטפי הדם והנפיחות ואת התוצאה הסופית של ניתוח מתיחת הפנים והצוואר אפשר לראות רק אחרי חצי שנה ויותר.

ביומיים-שלושה ראשונים אחרי הניתוח, כדאי להחזיק את הראש מורם כל הזמן ואף לישון בשכיבה על הגב עם כריות. זה נעשה על מנת להאיץ את ההחלמה ולמנוע היווצרות של בצקת בפנים.

מיד אחרי הניתוח יתכן שתהיי חבושה. בהתחלה התחבושת תרגיש אפילו לוחצת, כי המטרה היא לשמור על לחץ אחיד באזור הפנים, הצוואר והראש, כדי להפחית את שטפי דם ונפיחות. ביום שאחרי הניתוח התחבושות יורדות וניתן להתקלח.

יש להפסיק לחלוטין כל פעילות גופנית במשך שבוע ראשון אחרי הניתוח ולאחר מכן לחזור אליה בהדרגה. במשך חודש אסור להתאמן ואפילו לעשות עבודות בית.

חשוב מאד לזכור כי בערך שבועיים לפני הניתוח יש להפסיק ליטל כל תרופה הכוללת אספירין, אדוויל, איבופרופן ומשככי כאבים מסוג NSAID אחרים. בנוסף, כדי להפסיק לצרוך שום, ירקות עלים ירוקים כהים ותוספי ויטמין E.

אחרי הניתוח חשוב מאד לשים לב לחתכים: אדמומיות, נפיחות מוגזמת, תחושת לחץ, הפרשות, התחממות או כאב מוגזם. עליית חום גוף יכולה גם היא להעיד על זיהום.

בתקופת ההחלמה ייתכן ותורגש תחושת לחץ באזור הפנים והצוואר. תחושה זו מופיעה כתוצאה של נפיחות. ככל שהנפיחות תרד, העור תחילה ירגיש רפוי, אך מהר מאד יסתדר. אין צורך לדאוג שהניתוח לא הצליח, מדובר בתהליך ארוך וחשוב להיאזר בסבלנות. כמו כן, תיתכן תחושת נמלול באזורים מסוימים במשך החודשים הראשונים אחרי הניתוח, שתיעלם עם הזמן, ככל שמערכת עצבי השרירים באזור תתייצב.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים