איך תדעי שהגיע הזמן להוציא שתלים?

איך תדעי שהגיע הזמן להוציא שתלים?

ביום בו את מחליטה על הגדלת החזה באמצעות השתלים, חשוב מאד שתזכרי: יום אחד תצטרכי להסיר או להחליף אותם. זה יכול לקרות ממספר סיבות וכדי להיות בטוחה ולהישאר עם אצבע על הדופק, להלן מספר מצבים בהם תצטרכי להוציא את השתלים הקיימים.

דליפה של מי מלח מהשתל

אם יש לך שתלי מי מלח, עליך להגיע לביקורת אם אחד או שני השתלים מתחילים לדלוף. קל מאד לזהות את הדליפה, בגלל השינוי בגודל השד. במקרה כזה עליך להסיר את השתלים הקיימים.

שתל הסיליקון שלך נקרע

להבדיל משתל מי מלח קשה יותר לזהות את הקרע בשתל הסיליקון. שתלי סיליקון קרועים בדרך כלל נראים ומרגישים אותו דבר. זה קורה כי ברוב המקרים, כל דליפת הסיליקון תישאר בתוך הקפסולה שנוצרה סביב השתל והחומר לא נתפזר בכל הגוף. בדיוק מסיבה זו, מומלץ מאד, במידה ויש לך שתלי סיליקון, לבצע בדיקת MRI כל 3 שנים, כדי לוודא שאין דליפה. וכמובן, אם מתברר שמדובר בקרע השתל, עליך להוציא את השתלים.

הקפסולה סביב השתל התקשתה

התקשות הקפסולה זה מצב בו רקמת הצלקת שמתפתחת סביב השתל מתקשה ומשנה מיקום וצורה. ניתן להרגיש את התקשות הקפסולה על ידי המישוש או בעקבות שינוי צורת השד. במקרה של התקשות הקפסולה עליך להוציא את השתל או את השתלים ולהסיר את רקמת הצלקת לפני השתלה חוזרת. ניתן לקרוא על הנושא גם כאן. (לינק למאמר על קפסולה)

צורת השדיים שלך אסימטרית או מעוותת

למרבה הצער, לא בכל ניתוח הגדלת חזה על ידי השתלים מביא לתוצאות רצויות. לעתים, גם אם הניתוח עצמו עבר בהצלחה, את מרגישה שאלה לא התוצאות שציפית להן ולשדיים אין צורה סימטרית או טבעית. במקרה זה, יש צורך בהוצאת השתלים והתאמה, במידת הצורך, של השתלים החדשים.

את מעוניינת לשנות את גודל השתל

קודם כל זה בסדר לשנות את דעתך. חוץ מזה, פעמים רבות, אחרי כמה שנים, ובעיקר אחרי לידות או ירידה מאסיבית במשקל, החזה יכול לצנוח או גודל השתל כבר לא מתאים לצורת הגוף. במקרים מסוימים את מעדיפה להסיר את השתלים כדי לחזור לגודל החזה הטבעי שלך.

חשוב מאד לציין, שלא משנה מה הסיבה שבגללה החלטת על הוצאת השתל, אין תחליף לשיחת תיאום ציפיות עם הרופא המנתח לפני הניתוח. בשיחה זו תקבלי את כל המידע הדרוש ואת כל האפשרויות העומדות בפניך. כמו כן, במקרים מסוימים לאחר הוצאת השתל תזקקי גם לניתוח הרמת חזה, במיוחד אם עברו מספר שנים אחרי ההשתלה, את אחרי לידה או אחרי ירידה מאסיבית במשקל. כמו כן, ניתן להרחיב על נושא הוצאת השתלים כאן. (לינק למאמר על הוצאת שתלים)

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים