ניתוחי חזה לחזה נפול

ניתוחי חזה לחזה נפול

בין אם מדובר בלידות והנקות, בירידה משמעותית במשקל או פשוט בגנטיקה – כל אלו עשויים לגרום לחזה ליפול. מטרתו של ניתוח הרמת החזה הוא למקם מחדש את הפטמות ולמלא את החזה באופן כזה שישיב לו את המראה העגלגל והנשי. מה חשוב לדעת כאשר שוקלים לעבור ניתוחי חזה, מה ההבדל בין התרוקנות השד לנפילתו ומהם הפתרונות השונים לכך? התשובות לפניכם.

כיצד יודעים להבחין בחזה נפול?

ישנן שלוש דרגות לנפילת השדיים, כאשר בדרגה הראשונה הפטמה נמצאת במרחק של עד סנטימטר אחד מגובה הקפל התת שדי, בדרגה השנייה הפטמה ממוקמת עד למרחק 3 סנטימטרים מגובה הקפל התת שדי. בדרגה השלישית הפטמה פונה מטה ובנוסף ישנם עודפי עור.

ישנן שלושה  חתכים עיקריים להרמת השדיים: בשיטה הראשונה חיתוך סביב העטרה בלבד מספק, ובשיטה השנייה נאלצים להוסיף גם צלקת אורכית לזו שמסביב לעטרה בשיטה השלישית בשל עודף רב של עור נאלצים להוסיף לשתי האחרונות גם אחת רוחבית בקפל התת שדי. לכל אחת מהשיטות ישנם יתרונות וחסרונות, ולכן פגישות הייעוץ נועדו, בין היתר, גם על מנת להתאים  את השיטה הנכונה למטופלת עצמה ולמצבה.

האם החזה נפל או התרוקן?

לעיתים מבלבלים בין התרוקנותו של השד לבין נפילתו. חשוב לחדד כי במצב בו החלק העליון של השד התרוקן, אך הפטמה עדיין פונה קדימה ואין עודפי עור רבים בחלק התחתון של השד, ניתן לבצע הגדלת חזה ללא הרמה. מאידך, במידה והפטמה פונה מטה, או כאשר ישנם עודפים רבים, נדרשים עיצוב והקטנה של מעטפת השד. במידה והמטופלת מעוניינת להעניק לחזה מראה מלא יותר, במקרים בהם מעטפת העור גדולה, רצוי בנוסף להרמה להגדיל את החזה באמצעות החדרת שתלים או הזרקת שומן – ובאופן כך גם החלק העליון של השד מתמלא מחדש.

ניתוחי חזה – תיאום ציפיות

כשזה מגיע לניתוחי הרמת חזה , לא כל אישה מתאימה לכך. עבור ביצוע ניתוח הרמת החזה, על המטופלת לענות לפחות על אחד מהקריטריונים: בעלת חזה נפול או/ו מרוקן, לאחר ירידה משמעותית במשקל או לאחר לידות והנקות. לעומת זאת, הרמת חזה לא תתאפשר עבור מטופלות מעשנות, נשים בזמן הנקה, או נשים שישנו חוסר תיאום ציפיות משמעותי בין הרצון שלהן לבין המציאות בפועל. חשוב להיות מודעים כי הניתוח כרוך בצלקות, וכי בעוד שכמובן שנעשים מאמצים על ידי הכירורג הפלסטי על מנת שיהיו סמויות ככל הניתן, הן בכל זאת קיימות ומידת עוצמתן תלויה גם בנטיות גנטיות. חשוב להיות מודעים לכך על מנת להיכנס לתהליך בצורה אחראית ומודעת, ולצפות לתוצאה שהיא אפשרית וסבירה.

לסיכום, באפשרותם של ניתוחי הרמת חזה להרים חזה נפול כמובן, אך יש להקדיש מחשבה לזמן בו מבצעים את הניתוח – במידה ויש כוונה להשיל קילוגרמים רבים מהמשקל באופן מיידי, או להיכנס להיריון למשל, רצוי לחכות ולבצע את הניתוח לאחר מכן, על מנת לזכות בתוצאות אופטימליות אשר יחזיקו לאורך זמן.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים