הרמת חזה עם שתלים – כללים לשמירה על שביעות רצון גבוהה לאורך זמן

הרמת חזה עם שתלים – כללים לשמירה על שביעות רצון גבוהה לאורך זמן

הרמת חזה היא ניתוח פלסטי מבוקש ביותר. ההחלמה אינה ארוכה או מסובכת, ולמען האמת ביחס לניתוחים אחרים החזרה לשגרה היא די מהירה. עם זאת, מומלץ לדעת מראש מה מותר ואסור לעשות אחרי הרמת חזה, כדי לתכנן באופן אופטימלי את מועד הניתוח.  ד״ר רווה נותן מספר כללים לעקוב אחריהם כדי להגיע לתוצאות הרצויות ולשמור עליהן לאורך זמן.

ראשית בדקי – האם הרמת חזה עם שתל מתאימה לך?

הרמת חזה עם שתל היא השיטה הנפוצה ביותר כיוון והיא מתאימה כמעט לכל אישה, ובמיוחד לנשים בעלות חזה נפול, בינוני או קטן בגודלו, המעוניינות בהרמה ובתוספת של נפח. במהלך הניתוח, השתל מוכנס מעל או מתחת לשריר, והחתך מבוצע בצורת ״סוכריה על מקל״ או "עוגן"  – בהיקף העטרה וממנה כלפי מטה ובמקרה "עוגן" גם צלקת בקפל התת שדי. הצלקת האורכית מרתיעה הרבה מטופלות, אך היא הכרחית על מנת  להדק את השד ולהעניק לו את הצורה הטובה ביותר לאורך זמן.

בחירת השתל

בחירת השתל היא עניין מהותי שצריך להיעשות בקפידה ובמקצועיות רבה, ביחד עם הרופא המנתח. בסופו של דבר, הרופא ביחד עם המטופלת מחליטים אם יש צורך בהרמת חזה עם שתל או לא, על פי מספר קריטריונים. הרופא המנתח יקבע את מיקום השתל, ואת צורתו לטובת קבלת תוצאות מיטביות התואמות את ציפיות המטופלת.

הכנה לניתוח

הכנה לניתוח מתחילה הרבה לפני שולחן הניתוחים – בתיאום ציפיות עם הרופא. ראשית תתבקשי לספר לרופא על ההיסטוריה הבריאותית שלך ושל משפחתך, עם דגש על מחלות שד או שחלות, וכן לעבור בדיקת אולטרסאונד שדיים, ממוגרפיה ובדיקות דם. בהמשך, יוחלט יחד עם המנתח על מהלך הניתוח ואופי השתלים. בהמשך תקבלי הנחיות מפורטות להערכות מוקדמת, הכוללות בין היתר רכישת חזייה מיוחדת, הפסקת עישון לפחות 4 שבועות טרם הניתוח ועוד. יש לעקוב אחר הוראות הרופא בקפידה.

חשוב לקחת חופשת החלמה. כן, חופשה.

למרות שהחלמה מהרמת חזה מהירה יחסית, עדיין מדובר בתהליך כירורגי ויש לקחת זאת בחשבון בעת תכנון מועד הניתוח. לאחר הניתוח יש לקחת כשבוע החלמה, בו לא ניתן לבצע מאמץ פיזי ויש להקפיד על מנוחה רבה ככל האפשר. מומלץ לארגן זאת מראש ולדאוג לעזרה פיזית זמינה. אין להתאמן בחדר כושר חודש לאחר הניתוח. אם בכל זאת רוצים לבצע פעילות גופנית, ניתן לצאת להליכה החל מהשבוע השני לאחר הניתוח. מעבר לכך, יש להקפיד על היגיינה, נטילת משככי כאבים ובעיקר בעיקר – להיות עירנית לעצמך ולמצבך הבריאותי.

הקפדה על הוראות הרופא לפני ואחרי הניתוח תעזור להגיע לתוצאות מיטביות התואמות את ציפיותייך, לשמור עליהן לאורך זמן וליהנות משביעות רצון גבוהה.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים