פיסול פנים: כל החידושים בתחום

פיסול פנים: כל החידושים בתחום

היום ניתן לטפל במראה הפנים, לשפר את האסימטריה ולטשטש את סימני הגיל ללא ניתוח. פיסול פנים הפך לאחד הטיפולים "החמים" ביותר ברפואה אסתטית והוא מסוגל להחזיר לכם מראה צעיר יותר תוך שמירה על תווי הפנים הטבעיים.

חשבתם פעם, למה ככל שאנחנו מתבגרים, הפנים שלנו משתנות? התהליכים מתחילים בכלל מתחת לעור: עם הגיל עצמות הגולגולת שלנו ושכבת השומן התת-עורי נהיות דקות יותר, כוח המשיכה גורם לרקמות לצנוח למטה והפנים כבר לא נראות רעננות. תווי הפנים שלנו משתנים בהדרגה. אצל אנשים רבים זה משפיע לשלילה על הביטחון העצמי.

פיסול פנים נחשב לאחד הפתרונות האפקטיביים ברפואה האסתטית של היום לטיפול בסימני הגיל הנראים לעין, מאחר והוא מסוגל לבצע שחזור טוב של מבנה הפנים ולהחזיר לו מראה צעיר יותר על ידי שיפור של מרקם העור, מילוי שקעים והדגשת הקווים השונים המגדירים את הפנים שלנו: קו הלסת, עצמות הלחיים ומתאר הפנים במלואו וכל זה ללא שום התערבות כירורגית.

הגישה ההוליסטית להחזרת מראה הנעורים

אם פעם הרפואה האסתטית התמקדה בכל פעם בטיפול באזור פנים אחר: מצח, קמטי הבעה או קפלים נזו-לביאליים, היום הגישה השתנתה והיא מתייחסת לכל אזורי הפנים בו-זמנית, תוך שימו בחומרים השונים לכל אזור, מה שמאפשר להתקרב עוד יותר למראה הטבעי והצעיר יותר שלנו. בנוסף, גישה הוליסטית מאפשרת טיפול מותאם אישית ברמה הכי גבוהה, שכן הרופא מתייחס בדיוק לצרכים של המטופלת או המטופל ובונה עבורו במיוחד את התוכנית.

פיסול פנים זה הליך יחסית קצר שלוקח בין 15 דקות לשעה, תלוי במספר האזורים הדורשים טיפול. כאמור, הכל מתחיל מאבחון מדוקדק, כדי להבין באלו אזורים יש צורך למלא את הנפחים או להדק את הקווים. חומרי המילוי מוזרקים אל מתחת לעור על ידי מחט דקה מאד, שלא משאירה צלקת. הרבה פעמים יעדיף הרופא להשתמש בקנולה – מחט חלולה על קצה מעוגל, שגורמת הרבה פחות נזק לרקמות התת-עוריות ונימי הדם, מפחיתה את הסיכוי להופעת שטפי דם אחרי הטיפול (תופעה נפוצה בתחום הרפואה האסתטית).

התוצאה מידית, גם החזרה לשגרה

גם חומרי המילוי יכולים להשתנות מאזור לאזור. לרוב מדובר בחומרי המילוי על בסיס חומצה היאלורונית, שמופקת על ידי הגוף גם באופן טבעי, אך ככל שאנחנו מתבגרים, הכמות המיוצרת פוחת בהדרגה. ההבדלים בין האזורים יכולים להתבטא גם בסמיכות החומר המוזרק. למשל, כשנרצה למלא שקעים מתחת לעיניים, נשתמש במרקם מאד דליל של החומר, מאחר ומדובר בעור דק ורגיש ולא נרצה לנפח אותו יתר על מידה. חומר דליל משמש גם למילוי אזור השפתיים ואילו להדגשת עצמות הלחיים וקל הלסת יש צורך בחומר מילוי סמיך יותר.

אחד היתרונות הבולטים של פיסול פנים הוא היכולת לראות את התוצאה במיידי – בדיוק כמו באומנות הפיסול, רק שהפעם במקום לישת החומרים ויצירת השקעים, הבליטות והמעברים ביניהם עם האצבעות, משתמש המומחה לרפואה האסתטית ולכירורגיה פלסטית במחט ומזק. מיותר לציין, שהדיוק כאן חשוב מאד, הן מבחינת נקודת הזריקה והן מבחינת הזווית איתה המחט חודרת אל מתחת לעור ולכן ההיכרות המעמיקה עם אנטומיית שרירי הפנים היא קריטית.

ניתן לחזור לפעילות רגילה מיד אחרי סיום הטיפול. עם זאת, יש להימנע מפעילות אינטנסיבית במשך מספר ימים נוספים.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים