האם ניתוח הגדלת חזה מתאים לי?

האם ניתוח הגדלת חזה מתאים לי?

החזה הנשי מאז ומעולם היווה סמל לנשיות. אישה אשר מרגישה לא בנוח בנוגע לגודל או צורת החזה שלה, עשויה לפתח בעיה כלשהי בדימוי העצמי. מכאן אין פלא כי ניתוחי חזה הפכו בעשורים האחרונים לניתוחים הפלסטיים השכיחים ביותר. באופן כללי, ניתוח הגדלת חזה נועד להגדיל שדיים קטנים, או למלא שדיים שצורתם השתנתה והתרוקנה לאחר לידות והנקות. לפיכך, המועמדות האופטימליות להגדלת חזה אלו נשים המעוניינות לשפר את מראה החזה שלהן. מלבד התוצאה האסתטית של ניתוח הגדלת חזה, מטופלות רבות נהנות מחיזוק פסיכולוגי חיובי ושיפור בהערכה העצמית. עם זאת, חשוב מאוד לדון בציפיות האישיות לגבי השינוי, בצורה ובגודל השד ובגישה הכירורגית המתאימה ביותר על מנת לספק את התוצאה הרצויה.

מצבים שכיחים לביצוע ניתוחי חזה

מטרתם העיקרית של ניתוחי חזה היא להעניק נפח ופרופורציה נכונה לשדיים, בצורה המחמיאה ביותר לגוף המטופלת. היות והתפתחות השד מסתיימת רק בתום הבגרות המינית, ניתוח הגדלת חזה אינו מומלץ לפני גיל 18. מומלץ לדחות את כל סוגי ניתוחי החזה עד לאחר סיום ההריונות, משום שתוצאות הניתוח עלולות להשתנות עקב הכניסה להיריון, הלידה, ההנקה והשינויים הנובעים מכך. יש לציין כי עלייה דרסטית במשקל (עלייה של למעלה מ-5 ק״ג), עשויה אף היא לשנות את צורת השד לאחר הניתוח. במקרים של חזה מרוקן ונפול (לאחר מספר לידות, או בשל גיל ומצב העור), ניתן לשקול ניתוח חזה כגון הרמת חזה בנוסף.

בחירת שיטת מיצוב והחדרת השתלים

גודל השתל, צורתו ומיקומו נקבעים בהתאם למצבה הרפואי של המטופלת, רצונותיה האישיים לצד שיקולים והמלצות של הרופא. לרב, חתכים של ניתוח הגדלת חזה מבוצעים באזור סביב העטרה או מתחת לשד עצמו על מנת למזער צלקות גלויות. דרך החתכים מוחדרים שתלים מאחורי רקמת השד או מתחת לשריר החזה, המוסיפים נפח ומשפרים את צורת השד. לאחר הניתוח, על המטופלת לנוח 24-48 שעות, ולהפחית פעילות למשך זמן מסוים בהתאם להנחיות הרופא (מי שעוסקת בפעילות גופנית או בעבודה מאומצת – צריכה לקחת זאת בחשבון). כאב ונפיחות ילוו את אזור הניתוח במשך כמה שבועות.

מאיפה מתחילים?

התחנה הראשונה בדרך לניתוחי חזה היא ייעוץ רפואי מקצועי. בפגישה עם הרופא המנתח, הוא יבצע בדיקה מקיפה של השדיים, הרקע הרפואי וציפיות המטופלת, ובמקביל לכך יענה על כל שאלותיה. באמצעות הבנת כל הפרטים הנחוצים, תיקבע שיטת הניתוח המתאימה ביותר, סוג השתל האופטימלי למבנה גופה של המטופלת ויידרשו בדיקות רפואיות נוספות על פי צורך.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים