ניתוח עפעפיים לגברים – במה הוא שונה מניתוח לנשים

ניתוח עפעפיים לגברים – במה הוא שונה מניתוח לנשים

סביב גיל ארבעים נפגעת האלסטיות של העור וישנה צניחה של עודפי עור אשר יוצרים הפרעה לעפעפיים, וכתוצאה מכך נוצר מראה עייף וכבוי. מעבר לשיקול האסתטי, ניתוח העפעפיים חשוב גם ברמה הפונקציונלית, שכן צניחת העפעף עשויה להפריע אף לשדה הראייה. מה כולל הניתוח, מה חשוב לדעת על ניתוח הרמת עפעפיים לגברים לעומת נשים, ומהם יתרונותיו? ריכזנו את כל המידע הנחוץ עבורכם כאן במאמר.

החשיבות שבניתוח הרמת עפעפיים לגברים

מאחר ומדובר בניתוח פלסטי שהוא בחלקו אסתטי, הוא היה משוייך מגדרית בעבר יותר לנשים, אשר החשיבות אותה הן מייחסות למראן החיצוני נתפסת כטבעית ומובנת מאליו. יחד עם זאת, עם השנים ניתוח הרמת עפעפיים לגברים הפך יותר ויותר לדבר שבשגרה, וכיום מדובר בדבר טבעי לחלוטין שאיש אינו מטיל בו ספק – ואכן מבחינה סטטיסטית מדובר באחד הניתוחים הנפוצים בקרב גברים.

מהלך הניתוח

לפני הניתוח מתקיימות פגישות ייעוץ כמובן, אשר אליהן דואג להביא המטופל בדיקת ראייה ובדיקת שדה ראייה. הניתוח אורך כשעה בהרדמה מקומית או מלאה, בהתאם לרצונותיו של המטופל ולמצבו הבריאותי. אם מדובר בניתוח בעפעף העליון קו החתך יהיה לאורך קפל העור, ואם מדובר בניתוח בעפעף התחתון קו החתך עשוי להיות מתחת לקו הריסים או מתוך העפעף. הניתוח אינו מצריך אשפוז, וניתן להשתחרר הביתה עוד באותו יום, לאחר מספר שעות תחת השגחה רפואית.

החלמה מהניתוח

כמספר שעות עד יום לאחר ניתוח הרמת העפעפיים מתחילים להופיע שטפי דם ובצקות – אין הדבר מהווה סיבה לדאגה שכן מדובר בתופעת לוואי קבועה אשר לרב נעלמת בין שבוע לשבועיים מיום הניתוח. לאחר שחולפות 24 שעות מהניתוח, יש לשטוף את המקום בעדינות ולמרות משחה אנטיביוטית על קו הצלקת. ההחלמה מהניתוח אורכת כשבוע, אך יש להימנע מפעילות מאומצת במשך כשלושה שבועות לאחר מכן. בנוסף חשוב להיות מודעים ולקחת בחשבון כי תוצאות הניתוח מתייצבות ומגיעות למצב האופטימלי כעבור כחצי שנה עד שנה, כאשר עד אז עשויות להיות נפיחויות, א-סימטריה ורגישויות למינהן, זה טבעי לחלוטין ולא מעורר כל סיבה לחשש.

לסיכום, ניתוח הרמת עפעפיים לגברים נחוץ לא פחות מאשר לנשים, שכן עפעפיים נפולים ובעלי עודפי עור עשויים לפגוע הן באסתטיקה של הפנים, אך אף חשוב מכך – בשדה הראייה וכתוצאה מכך בתחושת הערנות הכללית. הרמת עפעפיים לגברים עשויה ליצור שינוי ושיפור של ממש באיכות חייהם.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים