הגדלת חזה וממוגרפיה

הגדלת חזה וממוגרפיה

ישנן לא מעט שאלות וחששות בקרב נשים אשר מעוניינות לעבור הגדלת חזה – כיצד מתנהל הניתוח? כמה זמן אורכת ההתאוששות ממנו? האם השתלים בטוחים לשימוש? האם הם עשויים להפריע לביצוע בדיקת ממוגרפיה תקינה? מה כדאי לקחת בחשבון לפני שמחליטים לעבור את הניתוח? כל התשובות לכך מצויות במאמר שלפניכם.

מהלך הניתוח

ישנן מספר אפשרויות למיקום החתך, וזאת מסוכם עוד בשלב פגישות הייעוץ. המנתח יוצר מעין כיס לשתל – מתחת לבלוטת השד, או מתחת לשריר או מתחת למעטפת השריר.. לכל אחת מאפשרויות אלו ישנם יתרונות וחסרונות, ולשם כך לפני הניתוח מקיימים פגישות ייעוץ, בהן דנים על מבנה השד הספציפי של המטופלת, ובאפשרות הנכונה ביותר והמדויקת עבורה. ניתוח הגדלת חזה הוא ניתוח קצר האורך כשעה, ולאחר מכן יש צורך בהתאוששות והשגחה למשך מספר שעות, ובתום ההתאוששות ניתן להשתחרר ולהמשיך את תהליך ההחלמה בבית.

הקשר בין שתלים ובריאות השד

חשוב לדעת כי שתלי הסיליקון סמיכים מאוד, כך שגם במידה ויש קרע בשתל – הוא נשאר במקומו ואינו נשפך כבעבר, ועל כן אינו מהווה גורם סיכון בריאותי. יש לשים לב כי בעוד שהשתלים אכן מאושרים על ידי משרד הבריאות וה-FDA  האמריקני, ההמלצה היא להחליף אותם אחת לעשר עד חמש עשרה שנים. בנוסף, לאחר ביצוע הגדלת חזה והחדרת השתלים, יש להקפיד על בדיקות רפואיות תקופתיות על מנת לוודא כי הם מצויים במנח הנכון והתקין. בעוד שהשתלים עצמם בהחלט בטוחים לבריאות השד, הבדיקות התקופתיות האלו עשויות לאפשר גילוי מוקדם של סרטן השד, ולהגדיל משמעותית את סיכויי ההחלמה.

מה חשוב לדעת על תהליך ההחלמה?

ניתוח הגדלת חזה הוא אחד מהניתוחים הפלסטיים הפופולאריים והנפוצים ביותר בעולם, הנחשב קל באופן יחסי, ובהתאם לכך גם ההתאוששות ממנו מהירה. לאחר הניתוח יש להיות במנוחה כשבוע, כאשר הימנעות מפעילות ספורטיבית נחוצה כשלושה שבועות לאחר מכן, ולבישת חזיית ספורט מיוחדת המספקת תמיכה טובה עד כחודש לאחר הניתוח. לאחר הניתוח השדיים נפוחים והצלקות עלולות להיות בולטות – אך אין צורך להיבהל מכך, לאחר כחודש הנפיחות תחל לרדת, והצלקות עם הזמן יתבהרו גם הן עד שבקושי ניתן יהיה להבחין בהן. חשוב לזכור כי על אף שההחלמה מניתוח הגדלת חזה יחסית מהירה, התוצאות הסופיות שלו מתייצבות רק לאחר כמספר חודשים עד שנה.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים