תחושה טבעית עם שתל, האם זה אפשרי?

תחושה טבעית עם שתל, האם זה אפשרי?

בשנה האחרונה אנחנו שומעים הרבה על שתלי הסיליקון לשדיים. אומרים עליהם שאינם בטוחים, שהם מסוכנים וגורמים למחלות ראומטיות, שהם גורמים לאי נוחות וכאבים.

אספתי בשבילכן את המידע הרלוונטי על שתלי הסיליקון החדשים על מנת שתוכלו להתרשם ולהתהדר בידע אמיתי ונכון.

בכל תקופה מסויימת יוצאים שתלים חדשים המשתפרים הן באיכות המעטפת והן בחומר המילוי הסיליקוני.

  1. מעטפת השתל. ניתן למצוא היום מספר רב מאוד של מעטפות לשתלים. רובן מתחלקות לפי אפיון החיספוס שלהן. ככל שהמעטפת מחוספסת יותר כך הסכנה להתכווצות קופסית קטן. התכווצות קופסית הינה מצב שבו המעטפת שהגוף מייצר מסביב לשתל מתכווצת וגורמת לתחושת קשיון של השדיים. יש 4 דרגות להתכווצות קופסית. דרגה ראשונה, בה רק הרופא מרגיש את הקושי הנוצר בשד. דרגה שנייה בה המטופלת מתלוננת על תחושת קשיון חדשה של השד. דרגה 3 בה יש קשיון ועיוות של מבנה השד ודרגה רביעית הכוללת את כל אלו וגם כאבים ללא מגע.

ככל שהמעטפת פחות מחוספסת כך הסכנה לקפלים בשד בשלבים מאוחרים הולכת וקטנה. היום ניתן למצוא שתלים בדרגות חיספוס שונות על מנת להמנע מהסיכונים האלה. בשנים האחרונות נמצא קשר גבוה יותר למעטפת מחוספסת ולהיווצרות ALCL. ALCL הינה מחלה לימפתית של השד הקשורה בשתלי סיליקון.

מחלה זאת התגלתה בקשר יחסית נמוך מאוד לשתלים. הסתמנות המחלה הינה בהתנפחות השד כעבור מספר שנים מההגדלה. הנפח החדש שנוצר הינו בעקבות נוזל שמופרש לחלל כיס השתל.

 

  1. צורת השתל: עד היום היו 2 צורות של שתל: שתל עגול ושתל אנטומי. שתל אנטומי הינו בצורה מעט יותר אגסית, צורת טיפה. השתל האנטומי היה בעיקר בשימוש במשוחזרות שד ופחות בהגדלת שדיים קלאסית. הסיבה לכך נמצאת בעובדה ששתל אנטומי אינו סימטרי לכל צידיו ואם הוא מסתובב אז נוצר עיוות של השד המוגדל. סיבה זו גרמה לכך שמעט רופאים השתמשו בו לצורך הגדלה ראשונית של השדיים. בשנתיים האחרונות הומצא השתל הארגונומי. שתל זה הינו בצורה עגולה סימטרית לכל כיווניה אך הנפח של השתל רובו יורד לכיוון הקוטב התחתון ומאפשר לשתל להיות בצורה אנטומית מבלי להיות קשור בסיבוכי סיבוב שתל.
  2. נפח הסיליקון הפנימי: במשך השנים ניסו ליצור סיליקון קשיח, שבמקרה ויהיה קרע במעטפת, הסיליקון לא יזלוג החוצה. ככל שעשו את הסיליקון סמיך יותר, כך תחושת המגע של השתל הייתה קשיחה. בשנים האחרונות המציאו סיליקון שיכול להיות רך מאוד למגע וללא סיכון לנזילה במקרה של קרע.

החידושים שמגיעים כל שנה בגזרת השתלים מאפשרים לנו בעצם למקסם את התוצאה ולגרום לה להיות כמה שיותר טבעית. השתלים נהיו רכים מאוד למגע ומאפשרים לנו בזכות הטכנולוגיה החדשנית הארגונומית להגיע למצב של מראה אנטומי טיפתי ללא החשש לסיבוב השתל.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים