ניתוחים פלסטיים – כל מה שאתם צריכים לדעת

למה חשוב להזריק אצל כירורג פלסטי

אם פעם ניתוחים פלסטיים היו נראים כמשהו מאד נדיר, היום מדובר בתופעה מאד מוכרת שרק ממשיכה לתפוס תאוצה, בזכות השיטות המתקדמות המפותחים על ידי הרופאים בתחום לצד החדשנות הטכנולוגית. כל מה שרציתם לדעת על ניתוחים פלסטיים לנשים ולגברים – במאמר שלפניכם

מאמר מאת: ד"ר רווה. 

תחום הניתוחים הפלסטיים נחשב לתחום פורץ דרך הן בזכות שיטות העבודה המתקדמות שמשתמשות הרבה פעמים בטכנולוגיות חדשניות ביותר. באופן כללי, ניתן לחלק את הניתוחים הפלסטיים לשתי קטגוריות: ניתוחי שחזור וניתוחים קוסמטיים. ניתוחי שחזור נועדו לשחזר חלקי גוף או לשפר את התפקוד שלהם וכוללים, לדוגמא, טיפול בכוויות, ניתוחי ידיים וניתוחי פנים וגולגולת. ניתוחים קוסמטיים מתייחסים בעיקר לשיפור במראה של חלקי הגוף השונים.

המילה "פלסטי" מגיע אלינו מיוונית והמשמעות שלה "אומנות הפיסול". בעצם, ניתוחים פלסטיים "מפסלים" מחדש את גוף האדם, בין אם מבחינה פונקציונלית או מבחינה אסתטית. אגב, למרות מעטה החדשנות, הניתוח הפלסטי הראשון נעשה במצרים העתיקה וכלל תיקון האף השבור. גם בהודו וברומא העתיקה עסקו לא מעט בפעולות שחזור – תיקון אוזניים קרועות, למשל – אם כי מבחינה דתית היה אסור לחתוך בבשר אדם. עם זאת, יש עדויות גם לפעולות אסתטיות – שינוי צורת האף וכד'.

מיישור האף הראשון בסוף המאה ה-19 ועד פיסול אף במאה ה-21

כירורגיה פלסטית מודרנית התחילה את דרכה בתחילת המאה ה-19. מנתח גרמני פרסם מקרה בו הוא לקח חתיכת עור מהיד של המטופל והשתיל אותה בכף הרגל. בשנת 1827 נערך ניתוח ראשון לתיקון שפה שסוע וכבר בשנת 1891 רופא אא"ג אמריקאי, ג'ון רו הציג מקרה של יישור אף לאישה צעירה.

תחום הניתוחים הפלסטיים עשה כמה צעדים קדימה בשנים של מלחמת העולם הראשונה והשנייה, עבר לא מעט תהפוכות וקבע לא מעט טרנדים. היום תחום הניתוחים הפלסטיים משלב התערבות כירורגית פולשנית או זעיר פולשנית לצד טיפולים אסתטיים לא פולשניים ונעזר בפיתוחים טכנולוגיים חדשניים.

לדוגמא, רק לפני 20 שנה הדרך היחידה ליישר את האף או להגדיל את החזה הייתה על ידי פעולה פולשנית – גילוח עצם או הכנסת שתל סיליקון. היום ישנן מגוון אפשרויות לא פולשניות: פיסול אף על ידי הזרקות חומצה היאלורונית והגדלת חזה על ידי הזרקת שומן עצמי.

ניתוחים פלסטיים בישראל

בישראל בדרך כלל מותר לעבור ניתוחים פלסטיים מגיל 16 (עד גיל 18 נדרש להציג אישור ההורים): בדרך כלל בגיל הזה מדובר בניתוחים לשיפור מראה כגון ניתוח אף, הצמדת אוזניים או אפילו הגדלה או הקטנת חזה. ההמלצה היא, כמובן, להמתין עד שעצמות השלד והרקמות יתעצבו לצורתם ולגודל הסופיים. עם זאת, קיימים מקרים חריגים בהם ניתן לבצע ניתוח פלסטי גם בגילאים צעירים יותר, אך אלה לרוב יהיו ניתוחי שחזור ולא ניתוחים מטעמים אסתטיים. לדוגמא, ניתוח שפה שסוע ניתן לבצע כבר בגיל שנה וחצי, במטרה לשפר לא רק את המראה אלא גם את היכולות התפקודיות.

מהם הניתוחים הפלסטיים הנפוצים בישראל? 

בין הניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר בישראל ניתן למצוא ניתוחים הבאים:

  1. ישור או הקטנה של אף
  2. הגדלה, הקטנה, הרמה או השילוב ביניהן של החזה אצל נשים, גינקומסטיה (הקטנת חזה) אצל גברים. בקטגוריה זו נכללים גם ניתוחי הסרה מניעתית ושחזור אצל נשים שנמצאות בקבוצת סיכון לחלות בסרטן שד
  3.  מתיחת בטן והסרת עודפי עור
  4. מתיחת פנים על צורותיה השונות, כולל מיני-פייס ליפט
  5. ניתוח הרמת עפעפיים

לעתים קרובות בוחרים ישראלים לעבור ניתוח שמשלב מספר אזורים בו זמנית, למשל mommy makeover – ניתוח פופולרי בקרבת נשים שסיימו את הילודה ומעוניינות לשפר את צורת החזה, למתוח את הבטן ולהסיר עודפי עור כדי לחזור לגזרה קודמת. בשנים האחרונות יותר ויותר גברים פונים לכירורגיה פלסטית כדי לשנות את המראה שלהם מטעמים אסתטיים.

אל תתפשרו על המנתח הפלסטי

ד"ר אברי רווה נחשב לאחד המנתחים הפלסטיים המובילים בישראל ובעולם. ד"ר רווה מתמחה בסוגי הניתוחים השונים, ביניהם מתיחות פנים. הוא פיתח שיטה חדשה של מיקרו-ליפט, שעל ידי התערבות מינימלית מאפשר להגיע לתוצאה של מתיחת פנים ולשמור על המראה הצעיר והטבעי לאורך זמן. לד"ר רווה שיתופי פעולה רבים בארץ ובעולם: פורטוגל, ארה"ב ומדינות נוספות. הוא מרצה בכנסים מקצועיים, מלמד ומדריך רופאים וגם מסייע במקרים בהם הניתוח הסתבך ולא הגיע לתוצאה הרצויה.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים