מהן הסיבות שבגללן נשים עוברות הרמת עפעפיים?

מהן הסיבות שבגללן נשים עוברות הרמת עפעפיים?

הרמת עפעפיים נחשבת כיום לאחד מההליכים הקוסמטיים הפופולארים ביותר בעולם. למעשה, על פי סקר שערך האיגוד הבינלאומי לאסתטיקה וניתוחים פלסטיים, מבוצעים למעלה ממליון ניתוחי עפעפיים בשנה – והביקוש רק הולך וגובר. ניתוח עפעפיים אורך בין שעה לשעתיים, בהתאם לחומרת המצב. תהליך התאוששות הוא מהיר ומאפשר חזרה לשגרה תוך ימים ספורים.

מה הבעיה עם העפעפיים?

באופן כללי, אין שום בעיה עם העפעפיים למעט פגיעה בצורתם האסתטית לאורך השנים. עפעפיים שמוטים הם תופעה שמרבית האנשים יחוו בשלב כלשהו בחייה, ויש לכך מספר גורמים כגון נזקי השמש, עישון וכמובן – תורשה. העפעפיים הם החלק העליון המכסה את העין לצורך הגנה, ככל שאנו מתבגרים, הולכים ומצטברים עודפי שומן על העפעפיים ומתחתם, ובמקביל השרירים המפעילים את העפעפיים הולכים ונחלשים. כאשר העור באזור העפעף נעשה רפוי, מופיעים עליו קמטים, הוא מתעבה והופך פחות גמיש. עפעפיים שמוטים מקנים לפנים מראה מבוגר יותר, ובמקרים קיצוניים, עלולים גם לצמצם את שדה הראייה.

מהו ניתוח הרמת עפעפיים?

הרמת עפעפיים היא ניתוח במהלכו מסירים את רקמות העור והשומן העודפות מהעפעפיים. כתוצאה מכך, הפנים מקבלות מראה צעיר וחיוני יותר, וניכר גם שיפור בשדה הראייה. אם בעבר ניתוחי הרמת עפעפיים נעשו בעיקר בקרב אוכלוסיה בוגרת ומסיבות רפואיות, הרי שכיום, עם התרחבות התודעה האסתטית וטיפולי היופי למיניהם – גם אופי האוכלוסייה והסיבות לניתוח משתנות. קהל היעד לניתוח הרמת עפעפיים הוא כל מי שסימני הגיל ניכר במראה שלו, שעודפי העור מפריעים לו ומי שמעוניין להיראות צעיר יותר ולהרגיש טוב יותר. לכן בניגוד למה שמקובל לחשוב, ניתוח הרמת עפעפיים ממש אינו מיועד לנשים בלבד.

מתי ניתן לשקול ניתוח הרמת עפעפיים?

כבר משנות השלושים המאוחרות לחיינו, מאבדת מגמישותה שכבת העור הדקה של העפעפיים העליונים, מתבצעים שינויים ברקמות בשכבת העור הפנימית ונוצרים עודפי עור באזורים מסוימים, הבאים לידי ביטוי בקמטים ומראה עפעפיים נפולים. ניתוח הרמת עפעפיים מטפל בצניחת עפעפיים בשל סיבות בריאותיות או אסתטיות. הניתוח נפוץ בקרב אנשים מבוגרים, אך ניתן לשקול לבצעו כבר החל מגילאי 30+. במקרים חמורים יוכלו מטופלים צעירים לעבור את הניתוח גם כן – אם וכאשר מאובחנת בעיה רפואית המגבילה את תפקוד העפעף.

הניתוח מומלץ במיוחד כאשר סובלים מן התופעות הבאות:

  • עפעפיים עליונים נפוחים (בעלי מראה של שקים)
  • עודפי עור באזור העפעף העליון, אשר חוסמים את שדה הראייה
  • עפעפיים תחתונים נפולים כתוצאה מעודפי עור
  • ״שקיות״ רציניות וכבדות מתחת לעיניים

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים