ניתוחי עפעפיים – מתי לנתח?

ניתוחי עפעפיים - מתי לנתח?

עודף עור באזור העפעף העליון או שקיות מתחת לעיניים מעידים על צניחת עפעפיים. על אף שהנושא מקושר פעמים רבות לתופעה טבעית הנוצרת כתוצאה מהתבגרות, הפוגעת עם השנים באלסטיות העור – האמת היא שמדובר בתופעה אשר עלולה להתרחש בכל גיל, וקשורה גם לגנטיקה ולמבנה העין. מהם היתרונות של ניתוח הרמת עפעפיים, מה חשוב לקחת בחשבון לפני שלוקחים החלטה בנושא ומתי במיוחד רצוי לעבור את הניתוח? התשובות במאמר.

יתרונותיו של ניתוח הרמת עפעפיים

מרב הרצון לדחות את הקץ והחשש הטבעי לעבור ניתוח, נוצר מצב בו איכות חייהם של אנשים רבים הזקוקים לניתוח הרמת עפעפיים יורדת באופן ניכר. אין ספק כי לניתוח יש משמעות אסתטית – המראה העייף והכבוי חולף כלא היה, ואת מקומו תופס מראה צעיר ורענן יותר. השקיות מתחת לעיניים נעלמות והקמטוטים שסביבן מוחלקים במידה רבה. יחד עם זאת, הסיבה העיקרית לעבור את הניתוח היא בשל ההפרעה שצניחת העפעפיים יוצרת בשדה הראייה. במהלך הניתוח רקמות העור העודפות הגורמות לצמצום שדה הראייה מסולקות, וכתוצאה מכך לאחר מכן הראייה משתפרת.

מהלך הניתוח ותהליך ההחלמה

ניתוח הרמת עפעפיים הוא ניתוח קצר האורך כשעה, בהרדמה מקומית או מלאה. אם מדובר בניתוח הרמת העפעף העליון, המנתח מבצע את החתך לאורך קפל העור, ואם מדובר בניתוח הרמת העפעף התחתון החתך מבוצע בקו הריסים או מתוך העפעף ואז הצלקת אינה נראית לעין. מאחר והעור באזור זה הינו דק ועדין, הצלקת נוטה להתאחות במהירות ולרב לא ניתן להבחין בה. הניתוח אינו מצריך אשפוז ולאחר מספר שעות תחת השגחה ניתן לשוב הביתה. עד יום לאחר הניתוח מתחילים להופיע שטפי דם ובצקות, אך מדובר בתופעה טבעית שאינה מהווה סיבה לחשש, שכן זוהי ההחלמה אשר לרב חולפת מעצמה בין שבוע לשבועיים מיום הניתוח. ההחלמה עצמה אורכת כשבוע, אך יש להימנע מפעילות מאומצת במשך כשלושה שבועות.

מה חשוב לקחת בחשבון לפני הניתוח?

כאמור, הצורך בניתוח הרמת עפעפיים אינו רק עניין של גיל, ועשוי להיגרם כתוצאה מחולשה של העפעפיים, נטייה גנטית לשקיות, מבנה עין מסוים המועד לצניחת עפעפיים ועוד. בעוד שההחלטה לעבור ניתוח אף פעם אינה קלה, מדובר בפרוצדורה פשוטה באופן יחסי, אשר הרווח שניתן להפיק ממנה גדול משמעותית מחוסר הנעימות הכרוך בה. במידה וישנה צניחת עפעפיים מסוימת, רצוי לקבוע פגישת ייעוץ עם כירורג פלסטי על מנת לקבל תמונת מצב מדויקת, ולהגיע להחלטה מושכלת בנושא.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים