הכל על דחיית שתלי סיליקון

הכל על דחיית שתלי סיליקון

כל ניתוח ישנם סיבוכים אפשריים, הכוללים בין היתר זיהום, דימום, פתיחה של שולי הפצע ובעיות הקשורות בהצטלקות שאינה תקינה. גם ניתוח הגדלת חזה באמצעות שתלי סיליקון כולל בתוכו מורכבות וסיבוכים אפשריים, הנובעים בעיקר מנוכחותם של השתלים, אך קשורים גם להיותו של השד איבר תפקודי.

מהי דחיית שתלי סיליקון?

הפרעות בריפוי הן סיבוך אפשרי בכל ניתוחי החזה, לרבות ניתוחים הכוללים שתלי סיליקון. המונח מתייחס למגוון בעיות אפשריות בריפוי הפצע והשד – החל מפתיחה קלה של שולי הפצע שאינה מצריכה טיפול מיוחד, ועד למצב בו יש חשיפה של השתל וצורך בהוצאתו. בתוך כל אלו נכלל גם המונח הלא רפואי ״דחיית שתל״ – כאשר הגוף מזהה את השתל כעצם זר ומתעוררת תגובה של מערכת החיסון כנגדו. חשוב להבין כי בניתוח הגדלת חזה מוכנסים לגוף שתלים שהינם עצמים זרים, מה שעלול לגרום להתפתחות של זיהום.

האם התופעה נפוצה? ומה עושים במקרה כזה?

דחיית הגוף את שתלי הסיליקון היא תופעה הנחשבת נדירה, אך עם זאת מוכרת. למעשה, פחות מ-0.5% מהנשים שעברו ניתוח להגדלת חזה עשויות לסבול מתופעה זו אשר עשויה לקרות גם שנים לאחר הניתוח. זה גם המקום לציין כי לא מדובר בתופעה מסוכנת. כדי למנוע מצב זה נוטלים אנטיביוטיקה ביום הניתוח. במקרה של התפתחות זיהום חמור ייתכן ויהיה צורך בקבלת אנטיביוטיקה דרך הוריד, ובמקרים קיצוניים ביותר (שאינם שכיחים) יהיה צורך להוציא את השתלים ולאפשר לגוף להחלים. במקרה של הוצאת השתלים, יש להמתין לפחות 6 חודשים לפני ששוקלים ביצוע מחדש של הניתוח.

מהם הסימנים לתופעה?

הסימן הראשון לתופעה הוא נפיחות בלתי רגילה בשד. נפיחות זו נוצרת בעקבות הצטברות של נוזלים ולרב נפתרת כאשר מנקזים את הנוזלים. מכאן ניתן להבין כי הוצאת השתלים היא צעד קיצוני המיושם רק במקרים מיוחדים כאשר האישה הגיעה לנקודת אל-חזור. כדי להימנע מלהגיע למצב זה, מומלץ לכל אישה שעברה ניתוח להגדלת חזה לבצע מעקב רפואי אחת לשנה, הכוללת בדיקת אולטרסאונד וביקור אצל כירורג שד.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים