קרם הגנה מקדם 50 הוא החבר הכי טוב שלך, יותר מאלכוג'ל

קרם הגנה מקדם 50 הוא החבר הכי טוב שלך, יותר מאלכוג'ל

במהלך החודשים האחרונים התרגלנו לקחת איתנו בכל יציאה מהבית בקבוקון אלכוג'ל. אין ספק, היגיינה שומרת עלינו מלהידבק בנגיפים מסוכנים, אבל חשוב מאד שלא נשכח להגן על עצמנו גם דברים מזיקים אחרים, כגון הקרינה האולטרה-סגולה. כל אחת ואחד שמעו לפחות פעם אחת כמה חשוב להשתמש בקרם הגנה בעל מקדם UV כמה שיותר גבוה, ומגיל קטן מלמדים אותנו להיות חכמים בשמש. זכרו, השימוש היום-יומי בקרם הגנה, גם אם מתחת למסכה, חייב להיכלל בשגרת הטיפוח הקבועה שלנו. וכדי שגם כאן לא תהיה התרופפות משמעת, הנה כמה סיבות טובות ותזכורת למה אסור לוותר על קרם הגנה בעל מקדם גבוה בעונה החמה:

הוא שומר על אחידות גוון העור

קרינת שמש שפוגעת בעור לא מוגן, גורמת לייצור מוגבר של מלטונין, חומר האחראי על פיגמנטציה. מלטונין, בתורו, גורם להיווצרות הכתמים הכהים מתסכלים שפוגעים במראה.

הוא מגן עלינו מקרינת שמש

כשמו כן הוא, קרם הגנה, וזה אחד התפקידים הברורים והכי חשובים שלו: להגן על העור שלנו מספקטרום רחב של קרינה אולטרה-סגולה, הידועה כמזיקה מאד. קרם הגנה בפועל מביא למינימום את חדירת קרני ה-UV לתוך העור ומונע מגוון רחב של נזקים אפשריים. כן, אפילו כווית שמש הכי קלה יכולה להיות הרסנית.

בזכותו אנחנו מזדקנים לאט יותר

מצד אחד, בעידן בו קיים מגוון רחב של פתרונות אנטי-אייג'ינג נראה קצת מוזר לתלות את כל התקוות בקרם הגנה. מצד שני, אין על קרם הגנה עם מקדם גבוה כדי למנוע את הופעת סימני הגיל! בשורה התחתונה: הוא שומר עלינו עוד לפני הופעת הקמטים כי הוא דוחה את הופעתם.

מקטין את הסיכוי לחלות בסרטן העור

מלנומה, סרטן העור, היא אחת המחלות הממאירות הנפוצות ביותר בישראל, כן, אפשר בהחלט להגיד תודה לאקלים החם שלנו ולשמש הנמצאת גבוה בשמים רוב השנה. אף על פי שקיימות היום שיטות מאד מתקדמות לטיפול בסרטני העור, מלנומה היא מחלה מאד אגרסיבית שעלולה להיות אף קטלנית.

העור מתחת לקרם הגנה בריא יותר

הגיע הזמן שנתחיל להתייחס לעור שלנו כאל מעבדה כימית מתקדמת מאד. כדי שהעור שלנו יישאר חלק, גמיש וקורן לאורך זמן, מתחת לפני השטח מתרחשים תהליכים מורכבים המערבים בין היתר פרוטאינים חיוניים, כגון קראטין. בלי קרם ההגנה הפרוטאינים האלה חשופים לקרינת שמש מזיקה.

רגע, אם חובשים כובע או לא יוצאים מהבית כל היום, אפשר לוותר על קרם הגנה?

בשום פנים ואופן לא. צריך להבין שגם אם נמצאים במקומות מוצלים, ללא קרם הגנה בעל מקדם גבוה אנחנו חשופים לקרינה אולטרה-סגולה. יתרה מזאת, גם אם אתם יושבים רוב היום במשרד מול המחשב או עובדים עם טאבלט או טלפון חכם, זכרו: הזכוכית בחלון מעבירה גם היא קרני שמש נעימות לעורינו, מהשבאופן מצטבר עלול לגרום לנזקים שתיארתי

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים