הרמת עפעפיים עליונים לעומת תחתונים

הרמת עפעפיים עליונים לעומת תחתונים

הרמת עפעפיים היא אחד מהניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר, אשר יכול להתבצע במקביל להרמת גבות או לחוד. לרב, צניחת עפעפיים היא תופעה הקשורה לגיל והזדקנות העור, אך כמובן שגם הגורמים הסביבתיים והגנטיקה משחקים כאן תפקיד חשוב.

מהם התסמינים של צניחת עפעפיים?

העפעפיים העליונים והתחתונים נועדו כדי לעטוף את העיניים ולהגן עליהן. הזדקנות העור משפיעה על העפעפיים באופן ניכר ומלווה בהתעבות של העור באזור, איבוד ניכר מהאלסטיות והתרופפות העור. כל אלו מלווים בכפלים וקמטוטים באזור. הרקמה העוטפת את שקיות השומן של ארובת העין מתרופפת ומאפשרת לשומן לבלוט החוצה כ״שקיות״ מתחת לעיניים. כח הכבידה משפיע על הגבות והעפעפיים ומושך אותם כלפי מטה ולמעשה מוביל לצניחה של הגבות, קפלי עור עודף מעל העפעפיים העליונים, צניחה של עפעפיים, שקיות שומן בולטות מעל ומתחת לעיניים ועוד. כל אלו מהווים פעמים רבות מטרד אסתטי ומקנים לפנים ולעיניים מראה עייף, כבד, ומבוגר יותר.

נוסף לסימפטומים האסתטיים, ייתכנו גם סימפטומים בריאותיים כמו צמצום שדה הראייה, כאבי ראש בשל מאמץ יתר של שרירי המצח, ועייפות של העיניים בעת קריאה.

הרמת עפעפיים עליונים

ניתוח הרמת עפעפיים עליונים אורך כ-45 דקות ומתבצע בהרדמה מלאה. במהלך הניתוח מסירים את עודפי העור וצברי השומן דרך חתך עדין לאורך העפעף העליון, בקו הקפל הטבעי. בסופו של דבר, הצלקת הניתוחים נסתרת בקפל זה וכמעט ואינה נראית. בתום הניתוח מתבצעת תפירה עדינה בעור העפעפיים.

הרמת עפעפיים תחתונים

ניתוח הרמת עפעפיים תחתונים נמשך כשעה ו-30 דקות, ומתבצע באחת משתי השיטות הבאות:

  1. חתך חיצוני – מתבצע מתחת לריסים ודרכו מסירים את עודפי השומן והעור
  2. דרך פנים העפעף – שיטה שהפכה פופולארית בשנים האחרונות וכוללת את הוצאת שקיות השומן דרך פנים העפעף ללא צורך בתפרים וללא צלקות. בשיטה זו מתבצע חתך עורי חיצוני וצדי אשר אינו נגלה לעין.

זמן החלמה

זמן ההחלמה שונה בין ניתוח לניתוח. באופן כללי, החלמה מניתוח עפעפיים אורכת בין שבוע לשבועיים, בהתאם לפרוצדורה, לחומרת המצב וליכולת ההחלמה של הגוף. חשוב לדעת זאת לפני הניתוח, ולהתאים את הלו״ז לצורך מתן מנוחה לגוף לצורך החלמה אופטימלית ומהירה.

ניתוח משולב – עפעפיים עליונים ותחתונים

הניתוח המשולב כולל את העפעפיים העליונים יחד עם העפעפיים התחתונים, ויכול לכלול גם הרמת גבות והזרקות של חומרי מילוי. כלל האלמנטים הללו מביאים למראה עיניים ופנים צעיר ואסתטי בהרבה, לכן מטופלים רבים בוחרים בשילוב המתבצע בפעם אחת ומוביל לתוצאות מצוינות.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים