מה קורה לחזה אחר הוצאת השתלים

מה קורה לחזה אחר הוצאת השתלים

שוקלת להוציא את שתלים הסיליקון, אך לא יודעת למה לצפות אחרי? חוששת שהחזה יצנח או יאבד מצורתו לתמיד? כתבה זו, המבוססת על מקרים רבים בהם נתקלתי בשנות עבודתי כמנתח פלסטי, נועדה להקל עליך את ההתלבטויות לפני הגעתך לייעוץ אלי למרפאה

קיימות מגוון סיבות לוויתור על שתלי סיליקון, בין אם מדובר בהתוויות רפואיות או הרצון לשינוי, אבל ישנה שאלה אחת שנשאלת כמעט תמיד: "כיצד ייראה החזה שלי אחרי הוצאת השתלים?", בעיקר מחשש מפגיעה אסתטית, כגון סימני מתיחה, עודפי עור או הצורה המעוותת.

לאור החששות שאני נתקל בהם באופן קבוע, אני עצוב  לבשר כי אחרי הוצאת שתלי סיליקון, החזה לרוב לא חוזר לצורת "טרום-שתלים" שלו. אך אם המטופלת עלתה במשקל מאז הניתוח הראשון, הנפח הסופי של השדיים יכול להתמלא קצת.

כיצד מתבצעת הוצאת שתלי סיליקון?

מדובר בהליך ניתוחי מאד פשוט שניתן לעשות אפילו בהרדמה מקומית. באזור הצלקת (מתחת לשד, מצדו החיצוני או מסביב לפטמה) דרכה הוחדר השתל בזמנו ניתנת זריקת אלחוש, על פני הצלקת עושים חתך חדש והשתל נשלף החוצה. במידת הצורך ניתן להסיר את עודפי רקמת הצלקת וליצור צלקת חדשה, פחות בולטת, כדי לקבל תוצאה אסתטית יותר.

כמה זמן לוקח לחזה לחזור לצורתו הקודמת?

תקופת השיקום אחרי הוצאת שתלי סיליקון נמשכת בין שבוע לשבועיים. בימים הראשון ייתכן קצת כאב באזור התפרים ולכן כדאי מאד להישאר בבית ולהיעזר במקרה הצורך במשככי הכאבים. למתעמלות, ניתן לחזור לשגרת האימונים אחרי כשבועיים.

במידה והשתלים היו בנפח הגיוני, העור ורקמת השד חוזרים לקדמותן יחסית מהר. אם אחרי 4-6 חודשים עדיין לא תהיי מרוצה מהמראה של השדיים, ניתן לשקול אפשרות של הרמת חזה משנית, ניתוח שמאפשר להדק את רקמת השד, להסיר את עודפי העור ולפעמים לשנות את גודל העטרה. לעתים ההחלטה על הרמת החזה מתקבלת עוד לפני הוצאת שתלי הסיליקון; במקרה כזה ניתן לשלב את ההרמה עם הוצאת השתל, מה שכמובן ישפיע על תקופת ההחלמה הכוללת אחרי הניתוח.

האם במהלך הוצאת השתל מסירים גם את רקמת הקפסולה (הקופסית)?

ברוב המקרים זה לא הכרחי, גם כשמדובר במצב של התקשות הקופסית, ברגע שהשתל הוצא, מצב רקמת הצלקת ישתפר בהדרגה. כמובן במידה ומדובר ברקמה מודלקת או מזוהמת, הרופא יסיר אותה ובמידת הצורך יחליט על טיפול באנטיביוטיקה.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים