5 דברים שחשוב לדעת לפני ניתוח מתיחת בטן

5 דברים שחשוב לדעת לפני ניתוח מתיחת בטן

גופינו עובר שינויים רבים במהלך החיים, ובבטן ששריריה מתרופפים כתוצאה מלידות, ועורה משינויים קיצוניים במשקל זה מורגש במיוחד. ניתוח למתיחת בטן יכול להשיב את הגלגל לאחור, להעניק לכם בטן חלקה ונטולת עודפי עור, וכתוצאה מכך לחזק את תחושת הביטחון העצמי שלכם ואת מידת הנוחות שאתם חשים בתוך עורכם.

1. מדוע יש צורך בניתוח למתיחת בטן?

עם השנים אזור הבטן נוטה לצבור רקמות שומן עודפות, דבר אשר גורם לה לבלוט ולהראות לא אסתטית. העור העודף נוצר כתוצאה מהריונות או הורדה משמעותית במשקל, והוא משווה לבטן מראה "תלוי" על הגוף. מתיחת הבטן יוצרת שינוי אסתטי אדיר, משיבה את הבטן לקדמותה, ומעניקה מראה מוצק ושטוח.

2. מתי כדאי לעשות ניתוח מתיחת בטן?

מועמדים מתאימים לניתוח למתיחת בטן הם אלו שירדו במשקל באופן משמעותי, וכתוצאה מכך נותרו עם עודפי עור ומראה של בטן רופסת ונפולה. כמובן שגם נשים לאחר לידה עשויות לענות על דרישות אלו ולהיות מועמדות מתאימות לכך.

3. כיצד מתבצע ניתוח למתיחת בטן?

במהלך הניתוח מבצעים חתך רוחבי בבטן התחתונה כמה סנטימטרים מעל קו הערווה. העור והשומן מופרדים מדופן הבטן ונמשכים לכיוון מטה, ושרירי הבטן מחוזקים באמצעות ההידוק שלהם עם התפרים. לאחר שהעור והשומן העודפים הוסרו, העור נפרש בחזרה ותופרים את החתך. הניתוח נמשך כשעה וחצי והוא נעשה תחת הרדמה מלאה. לאחר הניתוח משאירים נקזים המחוברים לגוף, אשר מטרתם לנקז את הנוזלים וההפרשות מאזור הניתוח במשך כיום עד חמישה ימים, בהתאם לצורך.

4. מהם הסיכונים בניתוח מתיחת בטן?

תופעות הלוואי השכיחות ביותר לאחר הניתוח הן נפיחות בבטן וכאבים, ולרב הם חולפים עד כשלושה שבועות מיום הניתוח. הסיכונים כתוצאה מהניתוח אינם שכיחים אך עשויים לכלול נזק עיצבי, תגובה אלרגית לחומרי ההרדמה, חוסר תחושה בעור, שטפי דם פנימיים, סיבוכים בדרכי הנשימה, צלקת לא יפה, זיהום ועוד. מעקב אחר ההנחיות שניתנו על ידי המנתח לגבי התנהלות תקינה לאחר הניתוח מפחית כמובן את הסיכון לסיבוכים.

5. כיצד מתנהל תהליך ההחלמה מניתוח מתיחת בטן?

אמנם ההחלמה מניתוח למתיחת בטן בהחלט כרוכה בכאבים, אך למרות זאת יש חשיבות קריטית להסתובבות אחת למספר שעות, על מנת למנוע סיבוכים ריאתיים. יש צורך להשתמש בחגורה אלסטית המסייעת בתמיכה בדופן הבטן ומפעילה לחץ שאמור להפחית את הצטברות הנוזלים בדופן הבטן. ההחלמה נמשכת בין שבוע לשבועיים, אך מומלץ ללכת עם חגורת הבטן במשך ארבעה שבועות.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים