מתי הכי כדאי לבצע הרמת עפעפיים

מתי הכי כדאי לבצע הרמת עפעפיים

ניתוח הרמת עפעפיים נועד לטפל בתופעה המכונה בשפה העממית ״שקיות״ מעל ו/או מתחת לעיניים. השקיות האלו הן למעשה עודפי העור בעפעפיים, עם או בלי בלט השומן שמאחוריהם. תופעה זו קשורה בדרך כלל לגיל והזדקנות העור, ולכן אופיינית לגילאי 45+, אך יכולה להתרחש גם בגילאים צעירים יותר.

יתרונותיו של ניתוח הרמת עפעפיים

המסגרת הכללית של פנינו נוטה להשתנות בהדרגתיות לאורך השנים. מסגרת זו כולל את המצב, הגבות, העפעפיים ואזור העיניים, עצמות הלחיים והצוואר. היות והעיניים והעפעפיים הם המוקד הראשון עליו מסתכלים בעת מפגש עם אנשים אחרים, ישנה חשיבות רבה לשמירה על מראה עיניים טבעי ורענן ככל האפשר. ניתוח הרמת עפעפיים מעניק מראה צעיר יותר, נחשב לניתוח פשוט וללא סיבוכים בדרך כלל, זמן ההחלמה קצר והתוצאות משמעותיות גם אם לא מבצעים מתיחת פנים כוללת. לפיכך, גברים ונשים כאחד בוחרים לבצע הרמת עפעפיים כאשר הם מרגישים כי צניחת העפעפיים מהווה עבורם מגבלה אסתטית, או במקרים בהם ישנה פגיעה בשדה הראייה ובשל כך בתפקוד היומיומי.

מה כדאי לעבור ניתוח הרמת עפעפיים?

בגילאי 30+ לרובנו כבר יש שקיות קטנות או קפלי עור קטנים מעל העפעפיים. עם זאת, אין הדבר אומר כי יש לרוץ מיד ולבצע את הניתוח. כמו בכל התערבות כירורגית, גם להרמת עפעפיים ישנם יתרונות וחסרונות, לכן נעדיף לבצע את הניתוח בתזמון אשר יעניק את התוצאות הטובות ביותר. עדיף לבצע הרמת עפעפיים כאשר:

  • ההפרעה משמעותית וגורמת לשינוי ניכר במראה ובהבעת הפנים (נפוץ יותר בגילאי 45+)
  • כשנגרמת הפרעה תפקודית כגון כובד מעל העיניים, צמצום שדה הראייה, תחושה שהעיניים נעצמות וכדומה

ניתוח הרמת עפעפיים יספק הקלה משמעותית ותוצאות מיטביות במקרים הנ״ל, ושיפור ממשי הן במראה והן בתפקוד של המטופל. ההחלטה על ביצוע הניתוח תתקבל בעת פגישת היכרות עם הרופא המנתח, אשר מהווה חלק חשוב והכרחי בכל תהליך טיפול, במיוחד בתהליך כירורגי/פלסטי.

ניתוח עפעפיים – בקיץ או בחורף?

ישנה סברה הרווחת כי ניתוחים קוסמטיים כדאי לבצע בחורף. הדבר נכון לגבי ניתוחים פלסטיים כגון ניתוחי חזה, מתיחת בטן ומתיחות פנים – משום שיש להימנע ככל האפשר מחשיפת הצלקות לשמש בחודשים הראשונים לניתוח. עם זאת, בניתוח עפעפיים אין משמעות לעונת השנה משום שהצלקות של הרמת עפעפיים הן מסוות ואינן חשופות באופן ישיר לשמש. הצלקת של הניתוח מתחבאת בתוך קפל העפעף, וגם כאשר העין פקוחה היא אינה חשופה. הדבר נכון לגבי הרמת עפעפיים עליונים ותחתונים כאחד. באופן כללי, ככל שהעור עבה יותר כך גם הצלקת תהיה עבה יותר ולהיפך – לכן לאזור העפעפיים נטייה טבעית לייצר צלקת מאוד עדינה בשל הדקיקות של העור. מסיבות אלו, מועד הניתוח של הרמת עפעפיים הינו משני ביותר וניתן לבצעו לאורך כל עונות השנה.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים