מהן הסיבות שבגללן נשים עוברות ניתוח חזה

מהן הסיבות שבגללן נשים עוברות ניתוח חזה

הנתונים מדברים בעד עצמם: ניתוחי חזה הם הניתוחים הפופולאריים ביותר בקרב נשים ברחבי העולם. מה הסיבות העיקריות לכך? וכמה סוגי ניתוח חזה ישנם? מיד תדעו.

3 סיבות עיקריות שבגללן נשים מבצעות ניתוח חזה

  1. סיבה אסתטית – ככל הנראה הסיבה העיקרית המניעה נשים רבות להתעניין בניתוח חזה ולבצע אותו. נשים בכל הגילאים, מתרבויות שונות, מרגישות כי הן זקוקות לשינוי אסתטי במקרים של חזה לא סימטרי, חזה מרוקן, חזה טובולרי או חזה שצנח אחרי הריון ולידה. ניתוחי חזה הם פיתרון זמין, שכיח ומתקדם לבעיות מסוג זה.
  2. סיבה פסיכולוגית – נשים בעלות חזה קטן או חזה גדול באופן יחסי, נוטות לעתים קרובות לחוש ירידה בביטחון העצמי ואף להימנע מפעולות כמו בילוי בים או בבריכה. ניתוחי חזה נועדו להוביל לעלייה בדימוי ובביטחון העצמי, ולשיפור באיכות חייה של המטופלת.
  3. סיבה רפואית – נשים לאחר מחלות כמו סרטן השד, תאונה או נזק שנוצר באזור החזה, פונות לניתוחי חזה על מנת לשפר את המראה, לתקן ולהשיב את החזה למראה אסתטי וטבעי.

חזה אחד, סוגי ניתוחים רבים

הגדלת חזה

ניתוח חזה הנעשה לרב משיקולים אסתטיים, וניתן לבצעו רק לאחר שהשד הגיע לגודלו הסופי בסביבות גיל 17-18. במהלך הניתוח מוכנסים שתלי סיליקון לשד. הבחירה בסוג, צורת, גודל ואופן מיקומו של השתל נעשית טרם הניתוח, בהתייעצות עם הרופא המנתח. ניתן לבצע גם הגדלת חזה בעזרת שומן עצמי וללא צורך בשתל.

חזה לא סימטרי

אחת הבעיות האסתטיות הנפוצות אך יחד עם זאת המורכבות בעולם כירורגיית שד. למרות שנשים רבות ניחנות בא-סימטריה בשדיים, רק חלק מהן סובלות מהתופעה באופן בולט לעין וזה מתבטא בקושי בהתאמת חזייה ובגדים, חלוקת משקל לא שווה המשפיעה על עמוד השדרה ועד הפרעה קשה בדימוי העצמי. א-סימטריה קיצונית ניתנת לפיתרון רק על ידי התערבות כירורגית.

הרמת חזה

ניתוח חזה הנעשה משיקולים אסתטיים לרוב. באמצעות הניתוח מבקשות נשים רבות להחזיר לעצמן את מראה החזה כפי שהיה בשיא תפארתו. חשוב לדעת, שצניחת שדיים אינה תוצר בלעדי של הריון, לידה והנקה, אלא תיתכן גם בשל הזדקנות העור ואובדן האלסטיות שלו, ולעיתים נובעת בשל מצב של שדיים גדולים וכבדים, דיאטה קיצונית ואפילו מסיבות תורשתיות.

הקטנת חזה

ניתוח קטנת חזה מתבצע במקרים בהם החזה מקשה על תפקוד בחיי היומיום וגורם לבעיות כגון:

  • שדיים נפולים בשל משקלם הכבד
  • כאבים כרוניים בגב, בצוואר ובכתפיים
  • יציבה לקויה כתוצאה מפגיעה בעמוד השדרה
  • פריחה מתמדת באזור הכפל התחתון של השד
  • חריצים עמוקים בכתפיים כתוצאה מלחץ של רצועות החזיה

החלפת שתלי סיליקון

ניתוח חזה הנדרש מסיבות שונות, אסתטיות או רפואיות. יש להתאים ניתוח זה לכל מטופלת בנפרד. הניתוחים הפשוטים ביותר הם בגלל רצון המטופלת לשינוי גודל או צורה של השתלים. ניתן לבצע החלפה בלבד, או החלפה יחד עם הרמת חזה. סיבות נוספות לבצע ניתוח החלפת שתלים:

  • קרע של השתל
  • דליפת סיליקון מהמעטפת
  • שתלים ישנים (מעל 10 שנים)
  • שינוי בצורת השד הנובע מסוג השתל או מיקומו
  • התכווצות קופסית

הרבה פעמים בשלב זה ניתן להחליף את הנפח של השתל בעזרת הזרקת שומן שנשאב מגוף המטופלת. פעולה זו פשוטה יחסית ומורידה את הצורך בהחלפת שתלים בהמשך, שכן הרקמה שלך מחליפה את השתל הזר.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים