הזרקות לפנים – איך להימנע מסיבוכים?

הזרקות לפנים - איך להימנע מסיבוכים?

בשנים האחרונות הפכו הזרקות לפנים להליך פופולארי, והסיבה לכך ברורה: התוצאות נהדרות והקמטים נעלמים כלא היו, וכל זאת מבלי הצורך לעבור הליך פולשני וכואב וללא תקופת החלמה ארוכה. יחד עם זאת, אין ספק כי גם כאן האפשרות לסיבוך עלולה להרתיע. מהן בעצם הזרקות לפנים, מה חשוב מאוד לדעת לפני ביצוען וכיצד ניתן להבטיח תוצאה איכותית שתראה טבעית? כל התשובות לכך מרוכזות במאמר שלפניכם.

הצורך בהזרקות לפנים

הקולגן הוא חלבון סיבי חשוב האחראי על בניית חלק מרקמות החיבור בגוף, כאשר היחס בינו לבין חלבון האלסטין ברקמה נוצר בהתאם למידת הגמישות שאותו איבר זקוק לה. עם השנים ייצור הקולגן בגוף פוחת, וכתוצאה מכך חלה ירידה בגמישות העור וברמת הלחות שלו, וקמטים וקמטוטים מתחילים להופיע על העור ולהעלים את המראה הצעיר והמתוח. כמובן שישנם גורמים נוספים אשר משפיעים על מצב העור, כמו למשל גנטיקה, תזונה, עישון, חשיפה לשמש ועוד, אך בעוד שנזקי הזמן הם בלתי נמנעים, הם כן ניתנים לפתרון, ובדיוק כאן נכנסות ההזרקות לפנים.

מהלך הטיפול וזמן ההחלמה

לאחר שיחה עם הכירורג הפלסטי הכוללת הסבר מפורט על הפרוצדורה, תיאום ציפיות והחלטה משותפת לאן רצוי להזריק, יתבצעו ההזרקות לפנים. מדובר בפרוצדורה קצרה האורכת לרב מספר דקות בלבד, כאשר האזור יחוש רדום עד כשלוש שעות לאחר הטיפול. בדרך כלל ההחלמה היא מידית וקלה, ואין בעיה לחזור ישר לשגרה. עם זאת, יש לקחת בחשבון שלעיתים מופיעים שטפי דם, ולעיתים הטראומה הנגרמת לרקמות מתחת לעור יוצרת בצקות, אשר מונעות מאיתנו לראות את התוצאה הסופית של הטיפול כמו שצריך. את התוצאה הסופית ניתן לראות כשבועיים לאחר הטיפול, לכן במידה ויש אירוע חשוב, מומלץ מאוד לבצע את הפרוצדורה לפחות שבועיים לפני כן.

מהם הסיבוכים האפשריים?

בעוד שישנם סיבוכים שכיחים יותר אשר לרב חולפים תוך מספר ימים עד שבועיים מיום הטיפול, כגון שטפי דם, נפיחות ואף א-סימטריה מסוימת, ישנם סיבוכים אשר הופעתם מצריכה בירור רפואי. סיבוכים מסוג אלו עלולים להיות זיהום, התקשות מקומית, נמק והופעת הרפס. בנוסף, חשוב לדעת כי במידה וצפוי לכם טיפול שיניים, יש לעדכן את הרופא בכך שביצעתם מילוי ולציין את שם החומר, מאחר והאזור עלול להזדהם עם החדרת חומרים נוספים.

כיצד להבטיח תוצאה איכותית?

כשזה מגיע להזרקות, הסוד להצלחה טמון בשני גורמים מרכזיים: הראשון הוא בחירת כירורג פלסטי מקצועי ובעל ניסיון, היודע היטב כיצד לנסות ולהימנע מהופעת גושים, למשל. השני הוא איכות חומר המילוי. לחומצה היאלורונית למשל, ישנו מגוון רחב של חברות, איכויות ומידת סמיכות, כך שניתן להתאימה באופן מדויק לפי צרכי המטופל, ובכך להבטיח כי התוצאה שתתקבל תהיה התוצאה הרצויה.

שיטה חדשנית המשלבת הזרקות לצד טיפולי לייזר למיצוק העור, מבטיחה תוצאה איכותית הנשארת לאורך זמן.

הלייזר מטפל בשכבות העמוקות של הדרמיס, ומשיב לעור מראה מוצק, גמיש ומתוח.

השילוב בין חומרי מילוי איכותיים מבטיח שמירה על אפקטיביות הטיפול למשך זמן ארוך יותר.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים