טיפים לאחר ניתוח הגדלת חזה

טיפים לאחר ניתוח הגדלת חזה

ניתוח הגדלת החזה שלך עבר בהצלחה. מזל טוב! אבל עכשיו מתחילה העבודה האמיתית – תקופת ההחלמה. מלבד מנוחה, יש מספר דברים חשובים שעלייך לדעת על מנת להחלים במהירות וביעילות ולשמור על צורת חזה אופטימלית לאורך זמן. מצורפים עשרת הטיפים המובילים לאחר ניתוח הגדלת חזה:

  1. חזייה נכונה – לאחר ניתוח הגדלת חזה חשוב להצטייד בחזיית ספורט אשר תלווה אותך בתקופת ההחלמה הראשונית. חשוב לבחור בחזייה מתאימה אשר תעניק לחזה את התמיכה לה הוא זקוק, ומומלץ גם לישון עם החזייה בחודש הראשון. הקפדה על חזייה טובה תקטין את הסיכון לצניחה של החזה.
  2. טיפול – באם ניתנה הנחייה, יש ליטול את אנטיביוטיקה באופן קבוע לפחות שבוע לאחר הניתוח כדי למנוע זיהומים. בנוסף, מומלץ להשאיר את אזור החיבור בין השד לבית החזה חבוש כדי למנוע שפשוף וזיהום של האזור.
  3. ניקיון – אחד הדברים החשובים ביותר להליך החלמה תקין. על אף שהניתוח הסתיים, סכנת הזיהום עדיין קיימת ולכן חשוב להקפיד על היגיינה – לשטוף ידיים עם סבון, רצוי להשתמש בסבון אנטיבקטריאלי, ולהשתמש בג׳ל חיטוי. רצוי לא לגעת בתפרים בידיים חשופות ולשמור על סביבה סטרילית ככל שניתן.
  4. שכיבה על הצד ולא על הבטן – יש להימנע משינה על הבטן למשך כ-3 חודשים לאחר ניתוח הגדלת חזה. זאת, בכדי למנוע לחץ על השתלים. ניתן לישון על הצד או על הגב.
  5. להימנע מים ובריכה – הצורך להתגאות בחזה החדש בשפת הים או הבריכה הוא מובן, אך יש לקחת בחשבון שבכדי לתת לשד להחלים בצורה אופטימלית – יש להימנע מכניסה לבריכה, לים ולג׳קוזי למשך חודש, עד לריפוי מוחלט של הצלקת.
  6. פעילות גופנית – יש להימנע מפעילות גופנית למשך חודש, ובמיוחד כזו המערבת את שרירי החזה (דוגמת הרמת משקולות). הגוף צריך מנוחה וניתן לחזור לפעילות גופנית בהדרגה עם הזמן. עם זאת, חשוב לשמור על טווח תנועה ולהזיז זרועות למעלה ולצדדים.
  7. הליכה – מומלץ לבצע פעילות נמרצת קלה על מנת לשמור על זרימת הדם התקינה ועל הישמרות מפני פקקת ורידי הרגליים.
  8. קרם לחות – מריחת קרם לחות על השדיים באופן קבוע תתרום לשמירה על מראה השדיים לאורך זמן. ניתן למרוח קרמים כגון שמן קוקוס או חמאת שיאה וכל זאת גם כדי להימנע מסימני מתיחה שלעיתים נוצרים מהמתח על העור לאחר החדרת השתלים. יש להישמר לא למרוח את הקרמים על איזור הצלקת עד לסגירה מוחלטת של הפצע (לרוב לאחר חודש).
  9. תזונה נכונה – טיפ נכון לכל אחד ואחת, אך במיוחד למי שעברה ניתוח הגדלת חזה. שמירה על משקל תקין, תזונה מאוזנת ושתייה מספקת של מים עוזרת לשמור על מראה חיוני  לאורך שנים, תמנע מראה חזה נפול בעתיד ותשמור על מראה עור חיוני וגמיש
  10. הימנעות מעישון – המלצה נוספת שטובה לכולם, אך חשובה מאוד לאחר ניתוח הגדלת חזה משום שעישון עשוי לפגוע בתהליך ההחלמה וההצטלקות. ישנו איסור על עישון בתקופה של חודש לפני ואחרי הניתוח.

נושאים

אולי יעניין אותך גם

טיפולים נוספים